Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Söker namnet på en serie

Startat av Samlaren, 5 mars 2020 kl. 13:28:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Jag söker namnet på en animerad serie (Om namnet jag har är fel)

Storstadsmusen och råttan eller vad den heter.

Alexander

Citat från: Samlaren skrivet  5 mars 2020 kl. 13:28:37
Jag söker namnet på en animerad serie (Om namnet jag har är fel)

Storstadsmusen och råttan eller vad den heter.

Lantmusen och stadsmusen? Gick på Barnkanalen.

Samlaren

Tack den serien gick på SVT när jag växte upp. Jag googlade snabbt på den och såg att det är HBO som gjort den. Konstigt att de aldrig har haft den serien på sin tjänst.

E

#3
Hoppas det är okej om jag frågar om en serie här:

Det fanns en serie som gick på Barnkanalen som jag inte kommer ihåg namnet på, huvudpersonen är ett lamm som har en hund och hennes bästa vän är ett lejon, det fanns också en räv som heter Alex, en krokodil som alltid är glad, en valross, en lila fladdermus, en gris och en tvättbjörn som leker tillsammans, en kanin och fler djur

I intromusiken tror jag det spelas säckpipa eller nåt

Nån som vet namnet på serien

Mathilda Gustafsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 oktober 2020 kl. 20:58:53
Hoppas det är okej om jag frågar om en serie här:

Det fanns en serie som gick på Barnkanalen som jag inte kommer ihåg namnet på, huvudpersonen är ett lamm som har en hund och hennes bästa vän är ett lejon. Det fanns också en räv som heter Alex, en krokodil som alltid är glad, en valross, en lila fladdermus, en gris och en tvättbjörn som leker tillsammans, en kanin och fler djur

I intromusiken tror jag det spelas säckpipa eller nåt

Nån som vet namnet på serien
Katja Katt?


Hey Arnold på svenska

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 oktober 2020 kl. 20:58:53
Hoppas det är okej om jag frågar om en serie här:

Det fanns en serie som gick på Barnkanalen som jag inte kommer ihåg namnet på, huvudpersonen är ett lamm som har en hund och hennes bästa vän är ett lejon. Det fanns också en räv som heter Alex, en krokodil som alltid är glad, en valross, en lila fladdermus, en gris och en tvättbjörn som leker tillsammans, en kanin och fler djur

I intromusiken tror jag det spelas säckpipa eller nåt

Nån som vet namnet på serien

Är serien tecknad eller data?
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

E


Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

E

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 20 oktober 2020 kl. 21:10:02
Hur gammal kan serien vara?
Vet inte vilket år den gjordes men jag tror det sändes på SVT nånstans runt 2008-2009-2010 :-\

MOA

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 oktober 2020 kl. 20:58:53
Hoppas det är okej om jag frågar om en serie här:

Det fanns en serie som gick på Barnkanalen som jag inte kommer ihåg namnet på, huvudpersonen är ett lamm som har en hund och hennes bästa vän är ett lejon, det fanns också en räv som heter Alex, en krokodil som alltid är glad, en valross, en lila fladdermus, en gris och en tvättbjörn som leker tillsammans, en kanin och fler djur

I intromusiken tror jag det spelas säckpipa eller nåt

Nån som vet namnet på serien
Kan va nåt jag sett men kommer tyvärr int ihåg nåt

Erika

Jag tror jag vet vilken tv-serie det kan vara, kan det vara Ulla? Den visades på dåvarande Barnkanalen omkring 2008. 

Hey Arnold på svenska

Citat från: Erika skrivet 20 oktober 2020 kl. 22:14:51
Jag tror jag vet vilken tv-serie det kan vara, kan det vara Ulla? Den visades på dåvarande Barnkanalen omkring 2008.

Det måste stämma.

"Ulla är ett golfspelande får som har många annorlunda och speciella djurvänner. Lejonet Leonard är vegeterian, grisfladdermusen tycker allting tvärtom. Ingenting är riktigt som man tror och som det brukar vara. Men Ulla reder ut alla kniviga situationer. Ullas röst görs av Stina Rautelin."
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

MOA

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 20 oktober 2020 kl. 22:19:41
Det måste stämma.

"Ulla är ett golfspelande får som har många annorlunda och speciella djurvänner. Lejonet Leonard är vegeterian, grisfladdermusen tycker allting tvärtom. Ingenting är riktigt som man tror och som det brukar vara. Men Ulla reder ut alla kniviga situationer. Ullas röst görs av Stina Rautelin."
Vad heter programmet på engelska?

E

Citat från: Erika skrivet 20 oktober 2020 kl. 22:14:51
Jag tror jag vet vilken tv-serie det kan vara, kan det vara Ulla? Den visades på dåvarande Barnkanalen omkring 2008.
Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 20 oktober 2020 kl. 22:19:41
Det måste stämma.

"Ulla är ett golfspelande får som har många annorlunda och speciella djurvänner. Lejonet Leonard är vegeterian, grisfladdermusen tycker allting tvärtom. Ingenting är riktigt som man tror och som det brukar vara. Men Ulla reder ut alla kniviga situationer. Ullas röst görs av Stina Rautelin."
Det kan mycket väl vara den :) Men vad heter den på engelska?