Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dumbo (Tim Burton, 2019)

Startat av gstone, 4 mars 2019 kl. 20:46:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2019 kl. 20:58:21
Idag såg jag alltså filmen på bio och dubbningen var bra, bortsett från att de återanvände Forsbergs text, efter omständigheterna var tydligen Robert Cronholt så illa tvungen att behålla Forsbergs text varesig den passade eller inte...

De svenska rösterna var också bra, särskilt Colette Marchant, som hade flytande fransk brytning...

På creditlistan står det att Figge Norling spelar V.A. Vandemere (om det nu var han så var han förvånadsvärt bra, jag trodde inte att han skulle passa men det gjorde han faktiskt), men jag tycker att det lät mer som Fredrik Dolk...

Jag antar att Miss Atlantis spelas av Sanna Martin eftersom det var hon som sjöng sången i filmen...

Vilka är förresten Skelling, Rufus och Barritones Bates? (jag kände genast igen Christian Fex röst när jag hörde den, men jag minns inte vad han heter utantill, med hjälp av rollistan så vet jag vem det är och kan ta hjälp av den när helst jag vill)

Vilka spelar förresten Trollkarlen, Starke Mannen, Ormtjusaren och den elake mannen med piska?

Vem spelar Christian Hedlund i filmen?

Filmen var överlag bra för att vara en remake, jag tycker i och för sig att den tecknade är bättre, men den här filmen är inte heller dålig på något sätt, och den känns inte alls som någon regelrätt nyfilmatisering...

Jag gillade skarpt barnen Milly och Joe som var så snälla mot Dumbo och jag gillade även Colette Marchant, jag kanske är den första som parar ihop henne med Holt Farrier och som ser henne som en bonusmamma till Milly och Joe...

Jag tror Anita Molander spelar sekreteraren Verna.

Förresten tror jag att sekreteraren Verna är döpt efter Verna Felton som gjord två röster i det tecknad orginalet ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.