Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Trolls 2: Världsturnén

Startat av gstone, 22 november 2019 kl. 10:39:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

#45
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 mars 2020 kl. 00:55:59
Tack för informationen, och jag håller med att 189 kr inte är så magstarkt om man kan ta bort DRM-skydden så att man kan behålla filmerna. Mycket skumt och tråkigt dock om The Invisible Man saknar nordiska undertexter på iTunes... Men Emma har nordiska undertexter även där?

The Invisible Man är bara textad på engelska, franska, tyska, nederländska och ryska. Jag har dock inte hyrt den, så jag vet inte om det eventuellt kan finnas fler språk än de som anges i den tekniska informationen.

Emma. har jag däremot hyrt, mest av nyfikenhet även om det var dyrt. Den har undertexter på svenska, danska, norska, finska och ytterligare sex språk, däribland spanska som inte fanns angivet på informationssidan. Så man kan aldrig vara säker på att informationen är helt korrekt förrän man har köpt/hyrt en film.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 mars 2020 kl. 00:55:59
Jag skulle dock verkligen vilja veta hur filmbolagen resonerar som verkligen begär 189 kr för en hyrfilm som man får se i två dygn...?! Inser de inte att de skjuter sig själva i foten...? Det lär ju trots allt inte vara jättemånga som är beredda att betala nästan 200 spänn för en hyrfilm, och ett antal av dem som hade velat se filmerna på bio men nu inte kan eller vågar (på grund av stängda biografer och/eller oro över smittspridning) lär ju sannolikt istället ta till illegal piratkopiering för att se filmerna... :(

Jag håller med om att det är dyrt, men jag har ändå en viss förståelse för prissättningen. Det riktar sig till folk som hade tänkt gå och se filmen på bio (vanligen minst två personer i sällskap) men inte kan göra det p.g.a. stängda biografer.

Om du tycker det är dyrt så kanske det kan vara intressant att veta att det i USA finns - eller har funnits - två tjänster för riktigt rika personer som vill se de senaste Hollywood-filmerna i hemmabion samtidigt som de går på bio:

Prima Cinema (som verkar vara nerlagd eller vilande) sålde en dekrypteringsbox för 30000 dollar, och med den kunde man hyra filmer för 500 dollar per visning. Red Carpet Home Cinema säljer en box för 15000 dollar och hyr ut filmer för mellan 1000 och 3000 dollar stycket för några dagar i taget.

Elios

Om nu denna Trolls 2 ska gå att streama snart. Vad är det egentligen då för vits med att den ska gå på bio i höst då?  :o

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 27 mars 2020 kl. 23:03:28
Om nu denna Trolls 2 ska gå att streama snart. Vad är det egentligen då för vits med att den ska gå på bio i höst då?  :o

Den kommer inte finnas tillgänglig att streama här i Sverige den 10 april, den släpps bara på bio i oktober. De enda ställena där man kan komma att hitta filmen i Sverige innan den 2 oktober är på piratsidor.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 mars 2020 kl. 07:19:42
Jag håller med om att det är dyrt, men jag har ändå en viss förståelse för prissättningen. Det riktar sig till folk som hade tänkt gå och se filmen på bio (vanligen minst två personer i sällskap) men inte kan göra det p.g.a. stängda biografer.
Det beror som sagt helt på hur många personer som ser filmen. Jag håller med om att priset inte är farligt om man är minst två personer som tänkt se filmen, men åtminstone för min del är det inte helt ovanligt att jag går på bio ensam - och är man själv är 189 kr fullständigt hutlöst och orimligt... :(

Nu har i och för sig biografen i Skellefteå fortfarande öppet (då den tillhör Svenska Bio), men Emma har redan slutat gå där... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 mars 2020 kl. 10:53:32
Det beror som sagt helt på hur många personer som ser filmen. Jag håller med om att priset inte är farligt om man är minst två personer som tänkt se filmen, men åtminstone för min del är det inte helt ovanligt att jag går på bio ensam - och är man själv är 189 kr fullständigt hutlöst och orimligt... :(

Nu har i och för sig biografen i Skellefteå fortfarande öppet (då den tillhör Svenska Bio), men Emma har redan slutat gå där... :(

JAG HATAR att så många filmer blir uppskjutna ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 mars 2020 kl. 23:28:54
Den kommer inte finnas tillgänglig att streama här i Sverige den 10 april, den släpps bara på bio i oktober. De enda ställena där man kan komma att hitta filmen i Sverige innan den 2 oktober är på piratsidor.

Var det i Usa dem sa att den skulle streamas eller vadå?  ???

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 28 mars 2020 kl. 15:10:36
Var det i Usa dem sa att den skulle streamas eller vadå?  ???

Ja, de sa även att det skulle gälla här i Sverige, men det tog de tillbaka när filmen fördröjdes till oktober, så enbart i USA, och möjligtvis i Storbritannien också, släpps den på streaming den 10 april
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Coronaviruset kommer väl inte göra slut på mänskligheten ?? :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Om vi överlever tror ni några kändisar är med i denna dubbning ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 29 mars 2020 kl. 13:24:26
Coronaviruset kommer väl inte göra slut på mänskligheten ?? :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Om vi överlever tror ni några kändisar är med i denna dubbning ?

Så det ser ut idag lär viruset gör inte göra slut på mänskligheten. Visst tror jag några kändisar är med i dubben, förhoppningsvis är Måns Zelmerlöw, Stor och Icona Pop tillbaka och även resten av dubbarna från den första filmen (Mimmi Sandén, Joakim Jennefors, o.s.v.)
   Sen är ju självklart frågan vilka som dubbar de nya karaktärerna, vi har ju hört Barb i trailern, men vem var det som dubbade henne där och kommer hon dubba henne i själva filmen? Vilka dubbar Sam Rockwell, Flula Borg, Anderson .Paak, George Clinton, Mary J. Blige, Kelly Clarkson, Kenan Thompson, Ozzy Osbourne, Ester Dean, o.s.v, är ju en annan fråga.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Just nu har McDonalds i Sverige  Trolls 2: Världsturnén leksaker !! :D

https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/just-nu/aktuellt-happy-meal/2020/happymeal-trolls2.html

WOW SUPERKUL !

Var länge sedan  svenska McDonalds ha roliga leksaker :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 29 mars 2020 kl. 15:54:32
Just nu har McDonalds i Sverige  Trolls 2: Världsturnén leksaker !! :D

https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/just-nu/aktuellt-happy-meal/2020/happymeal-trolls2.html

WOW SUPERKUL !

Var länge sedan  svenska McDonalds ha roliga leksaker :D

Ja, detta måste ju ändå vara lite stelt. Få in all merchandise och sedan få reda på att filmen inte släpps förrän i oktober. Corona förstör verkligen företagens släppscheman, men bättre att folk är friska än att släpp av filmer och merchandise stämmer överens. Man kan ju undra hur McDonald's gör i oktober när filmen faktiskt släpps, kommer de ha någon fantastisk skitkampanj då eller släpper de Trolls leksaker på nytt?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 29 mars 2020 kl. 17:04:42
Ja, detta måste ju ändå vara lite stelt. Få in all merchandise och sedan få reda på att filmen inte släpps förrän i oktober. Corona förstör verkligen företagens släppscheman, men bättre att folk är friska än att släpp av filmer och merchandise stämmer överens. Man kan ju undra hur McDonald's gör i oktober när filmen faktiskt släpps, kommer de ha någon fantastisk skitkampanj då eller släpper de Trolls leksaker på nytt?

Dom har nog böcker i happy malen , det har dom ALLTID VARJE november/Oktober förbannat trist om ni frågar mig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 29 mars 2020 kl. 19:37:48
Dom har nog böcker i happy malen , det har dom ALLTID VARJE november/Oktober förbannat trist om ni frågar mig.

Det tycker jag bara skulle vara konstigt nu med tanke på att de har bokkampanj året runt nu samtidigt som de ordentliga leksakerna
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 29 mars 2020 kl. 19:50:48
Det tycker jag bara skulle vara konstigt nu med tanke på att de har bokkampanj året runt nu samtidigt som de ordentliga leksakerna

Ja knotigt nog fortsatte dom ÄNDÅ MED BARA BÖCKER I oktober/November TROTS detta!!! >:( >:(

VÄLDIGT DUMT ! och fram alltid HÖGST onödigt !!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 29 mars 2020 kl. 14:03:37
Så det ser ut idag lär viruset gör inte göra slut på mänskligheten. Visst tror jag några kändisar är med i dubben, förhoppningsvis är Måns Zelmerlöw, Stor och Icona Pop tillbaka och även resten av dubbarna från den första filmen (Mimmi Sandén, Joakim Jennefors, o.s.v.)
   Sen är ju självklart frågan vilka som dubbar de nya karaktärerna, vi har ju hört Barb i trailern, men vem var det som dubbade henne där och kommer hon dubba henne i själva filmen? Vilka dubbar Sam Rockwell, Flula Borg, Anderson .Paak, George Clinton, Mary J. Blige, Kelly Clarkson, Kenan Thompson, Ozzy Osbourne, Ester Dean, o.s.v, är ju en annan fråga.

Vem är Fluga Borg?^^