Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Trolls 2: Världsturnén

Startat av gstone, 22 november 2019 kl. 10:39:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  9 mars 2020 kl. 11:16:49
Undra vilka rösterna till alla nya rollfigurer kommer bli ? :D ;D

Håller med, de bör ju kunna sjunga bra om sångerna dubbas (de dubbades för den första filmen, så det skulle ju bara vara konstigt om de inte dubbats den här gång.) Vilka skulle passa att dubba de olika karaktärerna då tycker du?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  9 mars 2020 kl. 12:33:54
Håller med, de bör ju kunna sjunga bra om sångerna dubbas (de dubbades för den första filmen, så det skulle ju bara vara konstigt om de inte dubbats den här gång.) Vilka skulle passa att dubba de olika karaktärerna då tycker du?

Jag har några förslag

Sven Angleflod som Kung Trollex

Wiktoria som Delta Dawn

Bruno Mitsogiannis som Trollzart

Ralf Gyllenhammar som Thrash  och Tobias Ahlsell som Riff  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har fler förslag  Isabel Adrian som Barb , Markus Pettersson som Chaz och  Albin Flinkas  som Hickory.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag ser verkligen framemot denna filmen ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 11 mars 2020 kl. 13:18:20
Jag ser verkligen framemot denna filmen ! ;D

Jag med men bara dem inte flyttat från den.  ;D

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 11 mars 2020 kl. 14:06:46
Jag med men bara dem inte flyttat från den.  ;D

Den flyttades från den 17 april till den 10 i USA, så den lär fortfarande släppas i april. Jag ser också fram emot den, gillar ettan starkt och den enda låten som än så länge släppts i samband med filmen är riktigt bra, bara den håller vad den lovat och vi får den "Lyckligaste. Filmen. Någonsin."
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Tror det är blir en superkul film med en massa bra sång !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 12 mars 2020 kl. 18:11:25
Tror det är blir en superkul film med en massa bra sång !

Sången låter ju fantastisk, albumet släpptes tidigare igår och jag har lyssnat på det flera gånger om, fantastiskt. Filmen lär ju inte flyttas nu när hela albumet är släppt.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 mars 2020 kl. 10:26:54
Sången låter ju fantastisk, albumet släpptes tidigare igår och jag har lyssnat på det flera gånger om, fantastiskt. Filmen lär ju inte flyttas nu när hela albumet är släppt.

Den låter ganska ball ja. Senast gången jag lyssna på den iaf.  ;D

Daniel Hofverberg

SF Studios skickade precis ut följande pressrelease:

Citat från: Pressrelease från SF StudiosTrolls 2: Världsturnén släpps som hemmabiopremiär hos Video On Demand-tjänsten SF Anytime samma dag som den har världspremiär på bio. Detta på grund av den rådande omvärldssituationen. Satsningen, som SF Anytime gör i samarbete med filmbolaget Universal, omfattar även flera filmer som precis gått upp på biograferna runt om i Norden; Emma, The Hunt och The Invisible Man. Dessa filmer släpps på SF Anytime på fredag 20 mars. Flera andra filmbolag, både svenska och utländska, är i startgroparna med liknade satsningar för att möta de fallande publiksiffrorna på biograferna i Norden.

"För att möta konsumenters önskemål om att kunna se filmer när och var de vill har vi länge arbetat för att få tidigare hemmabiopremiärer efter biopremiärna. Det behov har blivit ännu mer påtagligt givet den senaste tidens händelser i vår omvärld. Det som sker i branschen är förstås mycket beklagligt, men vi är glada över att nu kunna erbjuda våra kunder tillång till dessa filmer som de har längtat efter", säger Jens Håkansta, Head of Digital Services på SF Studios.

(...)

Om SF Anytime: SF Anytime grundades 2002 och är den ledande aktören inom Video On Demand i Norden och Baltikum. Tjänsten är tillgänglig via operatörer (B2B - så som Telia, ComHem, GET, Canal Digital m fl) och som egen tjänst direkt till konsument (B2C). SF Anytime erbjuder allt från de senaste storfilmerna från Hollywood till smalare kvalitetsfilm och serier. SF Anytime är en del av SF Studios som i sin tur ägs av Bonnier.
(Stavfelen är inte mina, utan det står så i pressmeddelandet)

Ett trevligt initiativ, och förmodligen även direkt nödvändigt nu när alla Filmstadens biografer kommer stängas fr.o.m. imorgon; vilket ju trots allt innebär merparten av alla biografer i Sverige (men dessbättre inte biografen i Skellefteå och en handfull orter till, som ägs av Svenska Bio).

Dock vore det förstås bättre om filmerna kunnat bli tillgängliga via fler VoD-leverantörer och inte enbart SF Anytime...

Simon Axelsson

#25
Nu släpps filmen tydligen på bio den 2 oktober, men på streaming den 10 april... Ska man vänta tills biopremiären eller kolla direkt när den går att streama?

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Den stora frågan är ju vad det kommer att kosta att hyra filmen på SF Anytime? Det lär väl sannolikt vara dyrare än "vanliga" hyrfilmer på SF Anytime, men ska folk vara intresserade får det ju inte kosta orimligt mycket...

Om det nu stämmer som pressreleasen antyder att den enbart kommer finnas på SF Anytime, och inte på andra VoD-tjänster eller streamingtjänster (med andra ord ingen konkurrens), så finns ju risken att de kommer att utnyttja situationen genom att ta bra betalt för hyrfilmen...

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 mars 2020 kl. 13:27:41
Den stora frågan är ju vad det kommer att kosta att hyra filmen på SF Anytime? Det lär väl sannolikt vara dyrare än "vanliga" hyrfilmer på SF Anytime, men ska folk vara intresserade får det ju inte kosta orimligt mycket...

Om det nu stämmer som pressreleasen antyder att den enbart kommer finnas på SF Anytime, och inte på andra VoD-tjänster eller streamingtjänster (med andra ord ingen konkurrens), så finns ju risken att de kommer att utnyttja situationen genom att ta bra betalt för hyrfilmen...

Rykten säger att kostnaden kommer ligga på drygt 189 kr
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Simon Axelsson

Precis som jag trodde, https://www.moviezine.se/nyheter/trolls-2-varldsturnen-forsenas-far-biopremiar-i-oktober. Ingen tidig streaming release inte, hade ändå bara varit konstigt med tanke på biopremiärdatumet.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Mycket märkligt, då varken SF Studios eller SF Anytime har skickat ut någon ny pressrelease eller någon rättning, efter gårdagens pressrelease...

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 mars 2020 kl. 14:42:46
Rykten säger att kostnaden kommer ligga på drygt 189 kr
189 kr för att hyra en film i två dygn låter ju fullständigt hutlöst, i mina ögon. Trots allt får man ju ha i åtanke att nästan ingen har tillräckligt stor TV/duk och tillräckligt bra ljudanläggning hemma för att ens kunna mäta sig med medelmåttiga biografer - på bio (särskilt i större salonger) får man ju en helt annan känsla och stämning, som inte går att efterlikna hemma.

Att då ta 189 kr för att hyra en film i två dygn låter sinnessjukt i mina ögon... Skulle man råka vara 3 personer eller fler som ser filmen kan det väl vara ett helt okej pris, och är man två personer kan det väl med nöd och näppe vara acceptabelt. Men om man vill se en film själv (åtminstone för mig inte så ovanligt), så är det fullständigt horribelt med 189 kr - att betala över en femtiolapp mer än vad en biobiljett hade kostat för att få en sämre upplevelse än på bio, bara för att man inte kan eller vågar gå på bio (då många biografer är stängda)... :( Plus då att samma film några månader senare lär kosta lika mycket att köpa, för att kunna ses hur många gånger som helst...

Jag hade inte väntat mig att det skulle vara lika billigt att hyra bioaktuella filmer som "vanliga" filmer på hyrtjänsterna - d.v.s. 39 - 49 kr - men jag hade aldrig kunnat drömma om att de skulle våga klämma till med mer än en hundralapp...