Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Cartoon World Play - Sveriges enda renodlade streamingtjänst för tecknad film!

Startat av TBT_STR_QR, 14 mars 2021 kl. 19:13:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 januari 2022 kl. 13:58:20
Det är väldigt tråkigt detta med Cartoon World Play, och jag kan bara beklaga, då det inte förens nu kommit till min kännedom vad som har pågått.
Jag har INTE tagit några ledande beslut om det tidigare innehållet. så detta har varit utom utanför min kontroll. så det som har visats upp hittills speglar inte mitt eller mitt bolag.

Jag kan inte mycket rent tekniskt utan min roll är främst som VD och inköpare. Därför har jag fått mycket hjälp av TBT_STR_QR som säkert tagit sina beslut i största välmening. Ser att det har gått alldeles för fort fram med det digitala och fört med sig en del inte så smickrande barnsjukdomar.

Mitt bolag är så pass nytt på marknaden, det tar tid att etablera och samtidigt bygga ett förtroende bland utländska producenter för att kunna leverera ett så bra underhållningsutbud som är är rimligt inom bolagets ramar, och då försöka jobba nära kundens önskemål.

LyllOs Entertainment är och kommer alltid vara ett politiskt och religiöst obundet bolag.

Så länge JAG inte har gått ut med något som rör mitt bolag offentligt i mitt eget namn i egenskap av VD, vad det än må vara, så är det inte officiellt.
När det blir aktuell, kommer det presenteras t.ex. i samband med den egna marknadsföringen kopplad till lanseringen av produkter.

Vi får hoppas på att det reder upp sig. Va bra att du förtydligar. Håller tummarna och ska bli kul att se vad det blir av projektet.  :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 januari 2022 kl. 13:58:20
Det är väldigt tråkigt detta med Cartoon World Play, och jag kan bara beklaga, då det inte förens nu kommit till min kännedom vad som har pågått.
Jag har INTE tagit några ledande beslut om det tidigare innehållet. så detta har varit utom utanför min kontroll. så det som har visats upp hittills speglar inte mitt eller mitt bolag.

Jag kan inte mycket rent tekniskt utan min roll är främst som VD och inköpare. Därför har jag fått mycket hjälp av TBT_STR_QR som säkert tagit sina beslut i största välmening. Ser att det har gått alldeles för fort fram med det digitala och fört med sig en del inte så smickrande barnsjukdomar.

Mitt bolag är så pass nytt på marknaden, det tar tid att etablera och samtidigt bygga ett förtroende bland utländska producenter för att kunna leverera ett så bra underhållningsutbud som är är rimligt inom bolagets ramar, och då försöka jobba nära kundens önskemål.

LyllOs Entertainment är och kommer alltid vara ett politiskt och religiöst obundet bolag.

Så länge JAG inte har gått ut med något som rör mitt bolag offentligt i mitt eget namn i egenskap av VD, vad det än må vara, så är det inte officiellt.
När det blir aktuell, kommer det presenteras t.ex. i samband med den egna marknadsföringen kopplad till lanseringen av produkter.
Tack för klarläggandet - det var skönt att höra, och jag måste medge att jag blivit lite konfunderad då jag ju vet hur oerhört ambitiös du har varit med allt du företagit dig.

Jag hoppas att allt reder upp sig, och det ska bli spännande att se vad ni och du kan åstadkomma när det verkligen kommer igång på allvar. :)



Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 19 april 2022 kl. 21:08:42
https://cartoonworldplay.com/se så är dock sidan kvar men som du skriver inga program finns kvar, inte heller det kristna.
Tidigare idag fanns det public domain grejer som Casper, Popeye och Stålmannen...

Hey Arnold på svenska

#65
"Our brand new website will be launching in the summer of 2023. Shoot us an email if you want to get in contact."

https://cartoonworldplay.com/under_construction/index.html

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048


Goliat

Uppskjuten till December nu tydligen.

Undrar om moviezine kommer ta upp dessa eller om de känner till den?

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet  4 september 2022 kl. 19:42:54Uppskjuten till December nu tydligen.
Tråkigt, men om bara tjänsten blir bra kan jag leva med det. Men med ett så långt uppehåll förutsätter jag att det måste bli bättre än den meningslösa tidigare tjänsten, med enbart lättillgängligt Public Domain-material på engelska utan text...

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 september 2022 kl. 10:47:01Tråkigt, men om bara tjänsten blir bra kan jag leva med det. Men med ett så långt uppehåll förutsätter jag att det måste bli bättre än den meningslösa tidigare tjänsten, med enbart lättillgängligt Public Domain-material på engelska utan text...
Ja verkligen, men snart så är det dags! :D

Will Siv

Intressant, varför har jag inte hittat den här tråden tidigare?  ???


Som "animations elev"/arbetslös animatör och illustratör har jag några funderingar/och möjliga förslag:


. når ni ut till indie animatörer och utbildningar i Sverige ( som tillexempel: Eksjö Gymnasium eller Folkhögskolan i Tidaholm ) eller andra institutioner/organisationer ( som Filminstitutet ) om ert initiativ?


. tror ni det är möjligt att ( nån gång ) kunna producera "original content"?


. Vad är era "källor" för dom public domain filmerna ni visar?  Om ni vill få nåt med bättre bildkvalitet så föreslår jag att ni kontaktar Thunderbean Animation, dom jobbar med att restaurera tecknade kortfilmer som är i public domain ( som Fleischer ) men har även samarbetat med UCLA.

https://thunderbeanshop.com/
( det kan också va ett sätt att få deras projekt mer tillgängliga i Sverige utan att behöva importera )


Jag kommer nog på mer senare.

( skrev det här inlägget rätt hastigt, innan jag läste genom hela tråden)

Will Siv


Goliat

Citat från: Will Stewart skrivet 19 november 2022 kl. 19:17:10Intressant, varför har jag inte hittat den här tråden tidigare?  ???


Som "animations elev"/arbetslös animatör och illustratör har jag några funderingar/och möjliga förslag:


. når ni ut till indie animatörer och utbildningar i Sverige ( som tillexempel: Eksjö Gymnasium eller Folkhögskolan i Tidaholm ) eller andra institutioner/organisationer ( som Filminstitutet ) om ert initiativ?


. tror ni det är möjligt att ( nån gång ) kunna producera "original content"?


. Vad är era "källor" för dom public domain filmerna ni visar?  Om ni vill få nåt med bättre bildkvalitet så föreslår jag att ni kontaktar Thunderbean Animation, dom jobbar med att restaurera tecknade kortfilmer som är i public domain ( som Fleischer ) men har även samarbetat med UCLA.

https://thunderbeanshop.com/
( det kan också va ett sätt att få deras projekt mer tillgängliga i Sverige utan att behöva importera )


Jag kommer nog på mer senare.
Vet inte källorna, men nyfiken på volym 2 vilka Betty Boop som är på den eller om det är den "officiella" utgivningen som det är kopia av? (The Other Betty Boop Cartoons), inte hört talas om den, bara essentail i 4 volymer, men denna är helt annan.

Will Siv

Citat från: Goliat skrivet 19 november 2022 kl. 19:34:03Vet inte källorna, men nyfiken på volym 2 vilka Betty Boop som är på den eller om det är den "officiella" utgivningen som det är kopia av?
Den är egentligen inte "officiell", det är dom filmer som är i 'public domain"

Dom så kallade "special set discs" är bara kortfilmer inskannade utan restaurering och utan extramaterial som på dom riktiga utgåvorna ( som "Fleischer Classics" )

Dom riktiga utgåvorna har egna omslag i Blu Ray fodral.

Oscar Isaksson

Tyvärr så kommer det dröja ytterligare med lanseringen, då det inte alls har gått som planerat. Branschen ligger fortfarande rejält efter och haltar, det är inte mycket som har återhämtat sig. Sen har det heller inte underlättat att vara ny i branschen just nu så det har inneburit att det har det varit väldigt svårt att intressera investerare i dessa tider, vilket är försåtligt. Men smakar det så kostar det. Branschkontakter över hela världen har inte varit något problem utan tvärtom, där kan jag välja och vraka.
Så denna kombination gör inte saken lättare direkt.

Som läget är just nu så har jag lyckats inte förvärvat tillräckligt mycket som redan är dubbat till svenska, och att hitta upphovsrätten till olika dubbningar är väldigt svårt och tidsödande, alternativet är att helt enkelt dubba om, vilket oxå tar sin lilla tid.
Men det börjar så smått ordna upp sig med det.

Det jag saknar är erfarna synkare, redigerare och översättare för versionering och undertext.

En av anledningarna att jag valde att försöka ge mig in på just streamingmarknaden var bla för att det ges väldigt få alternativ för att importera och visa TV-serier. De flesta mindre aktörer som sysslar med streaming har endast erfarenhet av långfilmer, vilket lämnar mycket utanför Sverige och norden.

Sedan har jag varit sjuka en längre tid så min hälsa både psykiskt och fysiskt har inte varit den bästa och tvingat mig att dra ner på min arbetstakt.

Tack för ert tålamod och stora intresse.