Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Har Disney i Norden övergett Amphibia?

Startat av KurageDHH, 10 augusti 2021 kl. 23:13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KurageDHH

Citat från: gstone skrivet 18 mars 2022 kl. 17:06:36
Dom förtjänar inte alls att bli kallade för idioter !

Och du fick ju ditt program till  slut så kan dui inte sluta gnälla >:(

Då borde dom ha gjort om i tablån för Disney Channel från första början efter nedledningen av Disney XD och ge plats åt Amphibia! Då skulle jag inte behöva kalla dom för idioter.

Oskar

Citat från: KurageDHH skrivet 19 mars 2022 kl. 10:59:11
Då borde dom ha gjort om i tablån för Disney Channel från första början efter nedledningen av Disney XD och ge plats åt Amphibia! Då skulle jag inte behöva kalla dom för idioter.
Jag tycker att denna forum ska inte vara plats med mobbning och personangrepp denna är Daniels ansvar. Jag tycker att detta forum innehåller personangrepp och mobbning.

KurageDHH

#182
Citat från: Oskar skrivet 19 mars 2022 kl. 14:46:57
Jag tycker att denna forum ska inte vara plats med mobbning och personangrepp denna är Daniels ansvar. Jag tycker att detta forum innehåller personangrepp och mobbning.

Hade Disney låtit serien flyttas över till Disney Channel eller Disney+ direkt efter Disney XDs nedledning istället för ett helt år så skulle jag låtit bli att va arg på dom (vilket jag tydligen kommer göra det resten av mitt liv). Jag tänker aldrig förlåta dem. Skadan är redan skedd och går inte att få den ogjord.

Finns det ingenting som kunde ha gjort för att förhindrat att serien blev borta från Norden under nästan hela 2021?

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 19 mars 2022 kl. 10:59:11
Då borde dom ha gjort om i tablån för Disney Channel från första början efter nedledningen av Disney XD och ge plats åt Amphibia! Då skulle jag inte behöva kalla dom för idioter.
Jag håller med att det är olyckligt, men detsamma gäller ju även många andra serier - så problemet är på intet sätt unikt för Amphibia.

Jag saknar exempelvis Disney 11/Once, som t.o.m. saknas på Disney+ över hela världen, och där jag lyckats missa hela den andra säsongen... :(

Citat från: KurageDHH skrivet 19 mars 2022 kl. 15:16:29
Finns det ingenting som kunde ha gjort för att förhindrat att serien blev borta från Norden under nästan hela 2021?
Den bistra sanningen är ju att när Disney XD lades ned fanns ju plötsligt bara hälften så mycket plats till serier, så en del serier måste ge vika då inte allt som har sänts på båda kanalerna ryms enbart på Disney Channel.

Sen kan man väl tycka att vissa serier gått lite för mycket i repris, så att några till serier borde ha gått att klämma in på Disney Channel; men det är en svår balansgång där vissa kommer bli missnöjda hur de än gör.

Just därför är det ju klokt att satsa så mycket som möjligt på Disney+, så att tittarna är mindre beroende av de linjära kanalerna.

KurageDHH

#184
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2022 kl. 18:32:57
Just därför är det ju klokt att satsa så mycket som möjligt på Disney+, så att tittarna är mindre beroende av de linjära kanalerna.

Även om det innebär att det måste ta flera år? Flera år utan Amphibia i Norden? Premiär för s2 och 3 först om flera år? Det skulle faktiskt skada mig allt mer och mer än att den har varit borta över ett år! :'(

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 19 mars 2022 kl. 20:41:38
Även om det innebär att det måste ta flera år? Flera år utan Amphibia i Norden? Premiär för s2 och 3 först om flera år? Det skulle faktiskt skada mig allt mer och mer än att den har varit borta över ett år! :'(

Sluta var så över dramtsik.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2022 kl. 20:53:24
Sluta var så över dramtsik.

Ska du säga som ofta är ännu mer överdramatisk.

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 19 mars 2022 kl. 20:41:38
Även om det innebär att det måste ta flera år? Flera år utan Amphibia i Norden? Premiär för s2 och 3 först om flera år? Det skulle faktiskt skada mig allt mer och mer än att den har varit borta över ett år! :'(
I dagens läge får man nog se linjära sändningar som en bonus, så man ska inte alls bli förvånad om serier bara finns på Disney+ och aldrig mer kommas sändas linjärt på Disney Channel - så kommer förmodligen vara fallet med många serier...

Men nu har ju faktiskt inte serien varit borta i åratal, för den finns ju faktiskt på Disney+ och även om inte alla säsonger finns än så kan man ju inte påstå att hela serien lyser med sin frånvaro - så på så sätt är det ändå bättre ställt med Amphibia än många andra serier. Det är trots allt inte helt ovanligt med serier som inte sänts på Disney Channel på 10 års tid, och som i en del fall heller inte finns på Disney+... I jämförelse med det är det väldigt gott ställt med Amphibia.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2022 kl. 21:21:27
håll käft.

Det där var inte vidare snällt sagt, du måste sluta kasta sten i glashus.


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 mars 2022 kl. 21:23:21
Så talar vi inte till varandra här!

Precis, på forum måste man tänka över hur man uttrycker sig! (egentligen annars också)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 mars 2022 kl. 21:22:09
Det där var inte vidare snällt sagt, du måste sluta kasta sten i glashus.
Jag är trött på dig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten


Oskar

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 mars 2022 kl. 21:26:28
Precis, på forum måste man tänka över hur man uttrycker sig! (egentligen annars också)
Nu får Daniel tar sitt ansvar och att förbjuda personangrepp och kränkningar och mobbning på forum. Annars skrev jag till robert aschbergs program trolljägarnar.