Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Har Disney i Norden övergett Amphibia?

Startat av KurageDHH, 10 augusti 2021 kl. 23:13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2022 kl. 21:21:27
håll käft.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 mars 2022 kl. 21:22:09
Det där var inte vidare snällt sagt, du måste sluta kasta sten i glashus.
Okej, nu lugnar vi alla ner oss och återgår till ämnet (eller åtminstone någorlunda till ämnet). :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2022 kl. 22:27:46
Okej, nu lugnar vi alla ner oss och återgår till ämnet (eller åtminstone någorlunda till ämnet). :)

Jag tycker att KurageDHH  klar för mycket ,

Han har ju trots allt fått serien som han gnällt om.

Och som Daniel säger är det MYCKET smäre stället med andra serier.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2022 kl. 22:32:06
Jag tycker att KurageDHH  klar för mycket ,

Han har ju trots allt fått serien som han gnällt om.

Och som Daniel säger är det MYCKET smäre stället med andra serier.
Jag håller med - det är som sagt mycket sämre ställt med andra serier, så att klaga så mycket om just Amphibia som trots allt har börjat om att sändas och finns på Disney+ känns överdrivet.

Det finns många serier jag inte har fått se på 15 eller 20 år, men inte skriver jag upprörda inlägg om det på daglig basis... Att skriva vad man tycker är som sagt en sak, men att gång på gång påpeka samma sak varje vecka är en annan femma.

gstone

Jag är glad att vin äntilgen för säsong 2 av Elena från Avalor  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

#200
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2022 kl. 22:35:20
Jag håller med - det är som sagt mycket sämre ställt med andra serier, så att klaga så mycket om just Amphibia som trots allt har börjat om att sändas och finns på Disney+ känns överdrivet.

Det finns många serier jag inte har fått se på 15 eller 20 år, men inte skriver jag upprörda inlägg om det på daglig basis... Att skriva vad man tycker är som sagt en sak, men att gång på gång påpeka samma sak varje vecka är en annan femma.

Är det ingen som kan ändå svara på vad som gjorde att Amphibia blev frånvaro från Norden över ett år? Varför väntade dom ett år och inte på kortare tid?

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 19 mars 2022 kl. 23:39:55
Är det ingen som kan ändå svara på vad som gjorde att Amphibia blev frånvaro från Norden över ett år? Varför väntade dom ett år och inte på kortare tid?
Som vi sagt tidigare: Det är bara Disney som kan svara på dina frågor, och såvitt jag vet är det ingen anställd på Disney som är registrerad användare på det här forumet.
(Det kan säkert finnas tillfälliga anonyma besökare från Disney som besöker forumet och sajten, men nuförtiden krävs ju registrering för att skriva inlägg på forumet och jag gissar att ingen som eventuellt besökt forumet har orkat göra det)

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2022 kl. 02:24:35
Som vi sagt tidigare: Det är bara Disney som kan svara på dina frågor, och såvitt jag vet är det ingen anställd på Disney som är registrerad användare på det här forumet.
(Det kan säkert finnas tillfälliga anonyma besökare från Disney som besöker forumet och sajten, men nuförtiden krävs ju registrering för att skriva inlägg på forumet och jag gissar att ingen som eventuellt besökt forumet har orkat göra det)

Det gjorde jag faktiskt. Ingen från Disney kan svara på det heller om varför serien försvann över ett år.


KurageDHH

#204
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 mars 2022 kl. 22:35:20
Det finns många serier jag inte har fått se på 15 eller 20 år, men inte skriver jag upprörda inlägg om det på daglig basis... Att skriva vad man tycker är som sagt en sak, men att gång på gång påpeka samma sak varje vecka är en annan femma.

Jo, det finns anledning att upprörd över om Disney har tagit bort en pågående serie från Norden under en längre period vilket fick fansen att tro att serien kommer aldrig att få visas klart!

Jag har chattat med en av supportrarna från Disney+, och jag har sagt att säsong 2 och 3 av Amphibia behövs visa i Norden, och så säger att han att det inte är livsviktig och att det är bara en serie. Jag tänker aldrig chatta med den killen igen, han vet inte vad han snackar om.

Även om det är bara en serie, behövs alla säsonger visas ändå!

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 27 mars 2022 kl. 18:18:49
Jo, det finns anledning att upprörd över om Disney har tagit bort en pågående serie från Norden under en längre period vilket fick fansen att tro att serien kommer aldrig att få visas klart!

Jag har chattat med en av supportrarna från Disney+, och jag har sagt att säsong 2 och 3 av Amphibia behövs visa i Norden, och så säger att han att det inte är livsviktig och att det är bara en serie. Jag tänker aldrig chatta med den killen igen, han vet inte vad han snackar om.

Även om det är bara en serie, behövs alla säsonger visas ändå!

Jag så jävla trött på att höra dig gnäla om  Amphibia !!

Du kommer ju få serien,så du behöver inte klaga
>:( >:( >:(
Det är faktiskt många(bättre) serier som har det mycket värre ;)

Så nu vill jag inte höra något mer från dig om  Amphibia!

Så håll bara tyst.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet 27 mars 2022 kl. 18:18:49
Jag har chattat med en av supportrarna från Disney+, och jag har sagt att säsong 2 och 3 av Amphibia behövs visa i Norden, och så säger att han att det inte är livsviktig och att det är bara en serie. Jag tänker aldrig chatta med den killen igen, han vet inte vad han snackar om.
Men det är ju faktiskt inte livsviktigt, och det är faktiskt bara en serie...

Sen håller jag fullständigt med att alla serier bör sändas till slut, med alla säsonger, men det finns som sagt flertalet andra serier som inte heller har sänts klart och där vi fått vänta mycket längre tid än med Amphibia. Exempelvis har vi aldrig fått se mer än säsong 1 av Disney-serierna Binny och spöket och Alex & Co., och i båda dessa fall har det gått minst fem år sedan säsong 1 sändes klart första gången... :(

På Disney Channel har vi heller inte fått se säsong 2 av The Lodge, men där har Disney dubbat och sänt säsong 2 exklusivt för Disney+. Säsong 2 av Evermoor-legenderna har vi heller aldrig fått på Disney Channel - den säsongen har på senare år släppts på Disney+, men där endast i textad originalversion (inte längre dubbad som den första säsongen). :(

KurageDHH

#207
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 mars 2022 kl. 22:17:16
Men det är ju faktiskt inte livsviktigt, och det är faktiskt bara en serie...

Inte du också skall säga att det inte är livsviktigt. I så fall skall Disney kanske inte alls sända säsong 2 och 3 i Norden då. Blir bara visning av en säsong precis som Binny och spöket och Alex & Co.!

Artan1528

Amphibia sæson 2 og Soy Luna sæson 3 kommer på Disney+ i Danmark i April. Håber det er det samme for Sverige.
Disney Channel viser sæson 3 af Amphibia på fredag i den her uge.

Daniel Hofverberg

Citat från: Artan1528 skrivet 29 mars 2022 kl. 00:07:40
Amphibia sæson 2 og Soy Luna sæson 3 kommer på Disney+ i Danmark i April. Håber det er det samme for Sverige.
Disney Channel viser sæson 3 af Amphibia på fredag i den her uge.
Mycket trevligt med säsong 3 av Soy Luna, det var verkligen hög tid. :)

Jag förmodar att samma datum lär gälla i både Sverige, Norge och Danmark - det är nog bara i undantagsfall som de skandinaviska länderna inte följs åt.

Citat från: KurageDHH skrivet 28 mars 2022 kl. 14:09:12
Inte du också skall säga att det inte är livsviktigt. I så fall skall Disney kanske inte alls sända säsong 2 och 3 i Norden då. Blir bara visning av en säsong precis som Binny och spöket och Alex & Co.!
Jag menade inte att det inte var önskvärt, det är det givetvis. Men det är faktiskt per definition inte livsviktigt, och det finns faktiskt viktigare saker här i världen än TV-serier...