Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

101 Dalmatiner 1961 VS 101 Dalmatiner 1996

Startat av Elios, 12 februari 2023 kl. 15:28:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken föredrar ni?

101 Dalmatiner (1961)
4 (100%)
101 Dalmatiner (1996)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 4

Elios

Det är så roligt med Michael Börstell som Jappe så det inte är sant. Men jag vet inte heller här vilken jag ska välja men remaken var den första filmen jag såg på bio så den har ju helt klart nåt i sig som inte många har.
Sen även här har det ju kommit diverse uppföljare som 102 Dalmatiner, De 101 Dalmatinerna 2 - Tuffs Äventyr i London samt då den nya Cruella där Emma Stone gestaltar henne. 

Disneyfantasten

Jag föredrar definitivt 1961-års film, men 1996-års film är också bra, inte lika bra som den tecknade men tillsammans med 102-uppföljaren så är det de enda av Disneys spelfilms-nyinspelningar som jag gillar.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 februari 2023 kl. 16:41:49Jag föredrar definitivt 1961-års film, men 1996-års film är också bra, inte lika bra som den tecknade men tillsammans med 102-uppföljaren så är det de enda av Disneys spelfilms-nyinspelningar som jag gillar.
Hade dem filmerna gjorts idag så tror jag att Pongo och dem andra hundarna faktiskt hade pratat i filmen. Det tyckte jag var lite synd när jag såg dem för tycker det som gjorde en del av dem filmerna roliga att kolla på. 
Dem hade ju kunnat göra som med djuren i Den otroliga vandringen där dom mest bara lade på rösterna.  :o ::)