Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Elios

Kan då berätta för er som inte visste det att Tusse är den allra första i hela Sverige som både vunnit Idol och nu då Melodifestivalen!  ;D

gstone

Tess Merkel borde gått vidare.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: Elios skrivet 16 mars 2021 kl. 13:29:11
Kan då berätta för er som inte visste det att Tusse är den allra första i hela Sverige som både vunnit Idol och nu då Melodifestivalen!  ;D
Som Tony redan har skrivit här

Citat från: TonyTonka skrivet 14 mars 2021 kl. 01:53:27
Fun fact: Tusse är den första vinnaren född på 2000-talet, och den första vinnaren att ha vunnit både Idol och Melodifestivalen. Andra idoldeltagare har också vunnit Melodifestivalen, men ingen av vinnarna.

MOA


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Porslin e en av de vackraste låtarna i Mello.Såna vackra låtar görs inte längre.

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 februari 2021 kl. 02:18:02
Elisa Lindström var helt okej, och fastän jag verkligen inte tycker om dansband
Fast det var ju inte ens dansband, det var ju en ballad

E

#547
Jag kan säga att numera kanske jag inte gillar själva programmet så mycket i sig men jag tittar mest nu för att höra om det är några bra låtar. Nu när Björkman äntligen har slutat hoppas jag det blir förändringar, som bland annat: Mellanakter som inte är så fjantiga, duellupplägget i andra chansen slopas, bättre manus och mindre tönt-låtar

Adam

Citat från: E skrivet 12 september 2021 kl. 18:13:59
Jag kan säga att numera kanske jag inte gillar själva programmet så mycket i sig men jag tittar mest nu för att höra om det är några bra låtar. Men nu när Björkman äntligen har slutat hoppas jag det blir förändringar, som bland annat: Mellanakter som inte är så fjantiga, duellupplägget i andra chansen slopas, bättre manus och mindre tönt-låtar
Vi får väl se och hoppas på det. Jag fruktar å andra sidan att manuset och mellanakterna (och kanske även låtarna) kan bli ännu värre nu när Björkman slutat. Duellerna i Andra Chansen kan nog tyvärr också fortsätta som vanligt.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

E

Lite sent ute men nu har ju nästa års artister avslöjats å jag tänkte berätta vad jag tänker om dom:

Anders Bagge:
Han har en väldigt bra röst och det är bra att han vågar stå på scen då han tidigare haft problem med scenskräck. Hoppas låten är bra

Liamoo:
"Last Breath" tyckte jag var sådär och "Hold You" tyckte jag var ganska bra. Får se vad han lyckas åstadkomma den här gången

Faith Kakembo:
Lite surt att hon blev utslagen 2020 med "Crying Rivers" men den tyckte jag var lite tråkig och fick mer upptempo på sista refrängen så jag hoppas hon har en bättre låt.

Linda Bengtzing:
Vi har inte hört låten än men hon kommer säkert åka ut direkt som vanligt. Hennes nya låtar är bara skräp om ni frågar mig

Danne Stråhed:
Jag vet vem han är men jag har inte lyssnat så mycket på honom. Så jag får nog vänta tills jag hört låten

Cornelia Jakobs:
Aldrig hört talas om henne innan så jag har inget att säga

Cazzi Opeia:
Har inte hört om henne heller

Samira Manners:
Inte henne heller

Omar Rudberg:
Man visste ju från början att han skulle tävla med tanke på Young Royals. Har inte sett den serien än och hans låt från 2019 tyckte jag inte om så vi får vänta o se

Klara Hammarström:
Tredje året i rad för henne. Får se vad det blir den här gången

Tribe Friday:
Jag fick Måneskin-vibbar av dom så det kan ju bli grymt

Theoz:
Helt okej sångröst men lite tveksam.

Niello & Lisa Ajax:
Jag gillar båda två och det är kul att Lisa sjunger på svenska

John Lundvik:
Nu ska han alltså sjunga på svenska. Han kommer säkert gå till final för sitt namn men vinna tror jag inte.

Malou Prytz:
Hoppas det går bättre för henne än hur det gick 2020

Lisa Miskovsky:
Hon var en av favoriterna hos mig 2012 så jag hoppas den här låten också är bra

Browsing Collection:
Aldrig hört om innan men jag älskar hårdrock

Anna Bergendahl:
Man hoppas ju lite på att hon ska få revansch från det som hände 2010 men det beror på låten.

Medina:
Älskar dom grabbarna så detta kan nog bli grymt

Robin Bengtsson:
Jag gillade "Constellation Prize" (stav?), "I Cant Go On" tyckte jag var sådär och "Take A Change" gillade jag inte. Men vi får se om denna är bra

Tenori:
Jag gillar opera så detta kan nog bli bra

Shirley Clamp:
Har aldrig gillat hennes tidigare låtar så jag är tveksam till om jag kommer gilla denna men det återstår att se

Lancelot Hedman:
Ännu en kändisson. Har inte lyssnat så mycket på hans andra låtar men vi får som sagt vänta o se.

Tone Sekelius:
Jag har sett henne på Youtube innan men jag visste inte att hon släppt musik innan så man blev mer nyfiken.

Alvaro Estrella:
"Baila Baila" var (tillsammans med Sannex) dom sämsta låtarna från i år enligt mig så jag är lite tveksam

Malin Christin:
Aldrig hört om innan men hon är tydligen Wiktorias storasyster.

Angelino:
Har inte hört honom innan heller men hans andra låtar var ganska bra. En av låtskrivarna (Thomas Steengaard) skrev också Danmarks vinnarlåt från 2013 så det kanske kan bli nåt

Lillasyster:
Jag gillade "Pretender" så jag hoppas denna också är bra

Väldigt kul att det är mer debutanter nästa år till skillnad från dom andra åren. Och väldigt bra att dom äntligen slopat duell-upplägget i Andra Chansen

MOA

Citat från: E skrivet 11 december 2021 kl. 19:45:43
Lite sent ute men nu har ju nästa års artister avslöjats å jag tänkte berätta vad jag tänker om dom:

Anders Bagge:
Han har en väldigt bra röst och det är bra att han vågar stå på scen då han tidigare haft problem med scenskräck. Hoppas låten är bra

Liamoo:
"Last Breath" tyckte jag var sådär och "Hold You" tyckte jag var ganska bra. Får se vad han lyckas åstadkomma den här gången

Faith Kakembo:
Lite surt att hon blev utslagen 2020 med "Crying Rivers" men den tyckte jag var lite tråkig och fick mer upptempo på sista refrängen så jag hoppas hon har en bättre låt.

Linda Bengtzing:
Vi har inte hört låten än men hon kommer säkert åka ut direkt som vanligt. Hennes nya låtar är bara skräp om ni frågar mig

Danne Stråhed:
Jag vet vem han är men jag har inte lyssnat så mycket på honom. Så jag får nog vänta tills jag hört låten

Cornelia Jakobs:
Aldrig hört talas om henne innan så jag har inget att säga

Cazzi Opeia:
Har inte hört om henne heller

Samira Manners:
Inte henne heller

Omar Rudberg:
Man visste ju från början att han skulle tävla med tanke på Young Royals. Har inte sett den serien än och hans låt från 2019 tyckte jag inte om så vi får vänta o se

Klara Hammarström:
Tredje året i rad för henne. Får se vad det blir den här gången

Tribe Friday:
Jag fick Måneskin-vibbar av dom så det kan ju bli grymt

Theoz:
Helt okej sångröst men lite tveksam.

Niello & Lisa Ajax:
Jag gillar båda två och det är kul att Lisa sjunger på svenska

John Lundvik:
Nu ska han alltså sjunga på svenska. Han kommer säkert gå till final för sitt namn men vinna tror jag inte.

Malou Prytz:
Hoppas det går bättre för henne än hur det gick 2020

Lisa Miskovsky:
Hon var en av favoriterna hos mig 2012 så jag hoppas den här låten också är bra

Browsing Collection:
Aldrig hört om innan men jag älskar hårdrock

Anna Bergendahl:
Man hoppas ju lite på att hon ska få revansch från det som hände 2010 men det beror på låten.

Medina:
Älskar dom grabbarna så detta kan nog bli grymt

Robin Bengtsson:
Jag gillade "Constellation Prize" (stav?), "I Cant Go On" tyckte jag var sådär och "Take A Change" gillade jag inte. Men vi får se om denna är bra

Tenori:
Jag gillar opera så detta kan nog bli bra

Shirley Clamp:
Har aldrig gillat hennes tidigare låtar så jag är tveksam till om jag kommer gilla denna men det återstår att se

Lancelot Hedman:
Ännu en kändisson. Har inte lyssnat så mycket på hans andra låtar men vi får som sagt vänta o se.

Tone Sekelius:
Jag har sett henne på Youtube innan men jag visste inte att hon släppt musik innan så man blev mer nyfiken.

Alvaro Estrella:
"Baila Baila" var (tillsammans med Sannex) dom sämsta låtarna från i år enligt mig så jag är lite tveksam

Malin Christin:
Aldrig hört om innan men hon är tydligen Wiktorias storasyster.

Angelino:
Har inte hört honom innan heller men hans andra låtar var ganska bra. En av låtskrivarna (Thomas Steengaard) skrev också Danmarks vinnarlåt från 2013 så det kanske kan bli nåt

Lillasyster:
Jag gillade "Pretender" så jag hoppas denna också är bra

Väldigt kul att det är mer debutanter nästa år till skillnad från dom andra åren. Och väldigt bra att dom äntligen slopat duell-upplägget i Andra Chansen
Lisa Miskovsky & Shirley Clamp kan bli intressanta,de var längesen dom tävlade sist

E

Jag hoppas faktiskt att dom inför krav på vaccinpass till publiken nästa år. Om dom ändrar sig och har ingen publik alls så tycker man ju synd om dom som köpte biljetter som slösat pengar i onödan.

Daniel Hofverberg

Citat från: E skrivet 17 december 2021 kl. 09:00:01
Jag hoppas faktiskt att dom inför krav på vaccinpass till publiken nästa år. Om dom ändrar sig och har ingen publik alls så tycker man ju synd om dom som köpte biljetter som slösat pengar i onödan.
Med de nya restriktioner som presenterades idag kan vi nog vara ganska säkra på att arenaturnén runt om i landet för varje deltävling kommer att ställas in (trots att de fortfarande säljer biljetter dit). Nu blir det ju tak på 500 personer vid alla allmänna sammankomster och offentliga tillställningar, plus att allting med mer än 50 personer kräver både vaccinpass och 1 meters avstånd mellan varje sällskap. Att arrangera sådana här turnéer kostar nog så mycket pengar så att det förmodligen inte blir lönsamt att begränsa sig till 500 personer - de minsta arenorna som Melodifestivalen brukar arrangeras på tar väl trots allt in runt 4500 personer, och steget är ganska långt från 4500 till "bara" 500 personer... :(
(Inte för att 500 personer är särskilt lite i vanliga fall, men vid sådana här väldigt stora arrangemang så anses det trots allt som ganska lite)

Visserligen vet vi ju inte hur länge de här restriktionerna kommer att gälla - Folkhälsomyndigheten har gissat på att de lär behövas ungefär en månad, men det är ju långt ifrån någon exakt vetenskap, så det blir nog för riskabelt att vänta och hoppas på att restriktionerna har upphört innan den första deltävlingen om ganska precis tre veckor...


Min bästa gissning är att SVT väljer att göra nästan som ifjol, och istället sända alla deltävlingarna från Annexet i närheten av Globen i Stockholm. Men i år borde det ju inte finnas någon anledning att köra utan publik, utan förmodligen kommer SVT att ha en något begränsad publik i Annexet för varje deltävling. Trots allt får man ju fortfarande ta in upp till 500 personer så länge alla är vaccinerade och det är 1 meters avstånd åt alla håll mellan varje sällskap. Annexet verkar ha maxkapacitet på 2200 sittande personer, så utifrån det borde de ju kunna ta in runt 400 - 500 personer i publiken och ändå ha tillräckligt avstånd mellan sällskapen.

För de som brukar köpa biljetter för att se Melodifestivalen live blir det ju tråkigt, då det säkert är ganska stor skillnad mellan en gigantisk arena och en TV-studio för några hundra personer; plus då att många inte kommer få plats. Men för artisterna som medverkar, programledarna och för all del även TV-tittarna gör det nog inte stor skillnad. Trots allt blir det en helt annan känsla och stämning med publik jämfört med ingen publik alls, men om publiken består av 200 eller 5000 personer är nog av underordnad betydelse. :)


Däremot finns det väl en hyfsad chans att restriktionerna har lättats på innan finalen går av stapeln om ganska precis två månader. Så det finns en chans att finalen fortfarande kan ske i Friends arena med någorlunda mycket folk - antagligen inte en full arena (som ju rymmer närmare 50000 personer), men kanske inte så kraftiga restriktioner så att det utesluter att hålla finalen där. Frågan är väl bara om SVT har tillräcklig is i magen för att våga avvakta och se vad som händer innan mars, eller om det kräver en sådan framförhållning att de måste bestämma sig redan nu...?

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 januari 2022 kl. 01:53:01För de som brukar köpa biljetter för att se Melodifestivalen live blir det ju tråkigt
Men 500 av biljettköparna får ju antagligen komma in om det blir så. Eller menar du att dom får boka på nytt ifall det blir i Annexet med 500 pers publik?

Daniel Hofverberg

Citat från: E skrivet 11 januari 2022 kl. 09:25:09
Men 500 av biljettköparna får ju antagligen komma in om det blir så. Eller menar du att dom får boka på nytt ifall det blir i Annexet med 500 pers publik?
För deltävlingarna och Andra Chansen skulle jag gissa att man får köpa biljetter på nytt till Annexet, just för att man inte kan förutsätta att alla som skulle ha gått i Malmö, Linköping eller Örnsköldsvik verkligen vill och har möjlighet att resa till Stockholm - det kan ju röra sig om Örnsköldsviksbor som inte är intresserade av att resa till annan ort. Så förmodligen kommer alla som köpt biljetter att få pengar tillbaka, och så får de som hinner köpa nya biljetter till Annexet. Eller så väljer arrangören att kontakta de som har köpt biljett för att höra om de fortfarande är intresserad även i Stockholm.

För finalen spelar det ju dock ingen större roll, så går den inte att hålla i Friends arena behöver man knappast avboka alla biljetter - om man ska vara i Annexet eller Friends spelar ju ingen större roll, så länge det är på samma ort.