Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Författare Ämne: Intervjuer på Dubbningshemsidan  (läst 85256 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad Erika

• Global moderator
  • Antal inlägg: 2 233
    • Visa profil
SV: Intervjuer på Dubbningshemsidan
« Svar #165 skrivet: 17 maj 2012 kl. 16:03:28 »
"Hur kom du in i dubbningsbranschen?"

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 11 527
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #166 skrivet: 17 maj 2012 kl. 16:11:00 »
Den frågan hade jag faktiskt redan hunnit skriva upp på eget bevåg, men tack ändå.

Utloggad Oscar Isaksson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 547
    • Visa profil
« Svar #167 skrivet: 17 maj 2012 kl. 17:16:57 »
Den frågan hade jag faktiskt redan hunnit skriva upp på eget bevåg, men tack ändå.

Daniel: det bästa skulle nog vara att visa oss vilka frågor som du har valt att skriva, så det inte bara blir en massa upprepningar från oss andra.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 233
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #168 skrivet: 17 maj 2012 kl. 18:02:47 »
Mitt bidrag blir:
Hur fick du rollen som Musse Pigg?
Vilken slags roll är lättast/svårast att göra?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2021-01-17)

En ny uppdatering (lite för sent, haha) ute nu på bloggen! :D

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #169 skrivet: 17 maj 2012 kl. 19:11:24 »
Tonytonka: Tack, dina frågor är uppskrivna. Och jag är också väldigt nyfiken på att få veta hur det kom sig att Anders började spela Musse, då väl Sven-Erik Vikström fortfarande var godkänd för den rollen då.

Daniel: det bästa skulle nog vara att visa oss vilka frågor som du har valt att skriva, så det inte bara blir en massa upprepningar från oss andra.
Det enda jag hade skrivit upp innan var Erikas fråga, då jag tyckte att den var ganska given.

Utloggad Oscar Isaksson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 547
    • Visa profil
« Svar #170 skrivet: 17 maj 2012 kl. 20:09:11 »
När jag pratade med Lennart Olsson på KM Studio fick jag svar på de flesta frågor som jag hade. För övrigt berättade han att den första dubbningsinsatsen Anders gjorde var en papegoja i slutet av 80-talet (dock mindes inte Lennart vad figuren hette) så min fråga är om det verkligen var Anders första röstjobb eller om han har en annan historia plus att jag skulle vilja veta vad figuren hette.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 5 379
    • Visa profil
« Svar #171 skrivet: 17 maj 2012 kl. 21:22:31 »
Här är en fråga jag undrar:

Hur hade det låtit om du spelade Kalle Anka?
Och vem anser du vara den mest fantastiska kvinnliga dubbaren i branshcen?

Utloggad Lisa

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 167
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #172 skrivet: 17 maj 2012 kl. 23:27:12 »
Hade varit kul att veta vad han gör nu? Dubbar han ofta? Vad jobbar han annars med nu? Typ nåt sånt...

Eller också "Vad är svårast när man dubbar?"

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #173 skrivet: 18 maj 2012 kl. 20:54:54 »
Tyvärr fick jag just besked att Anders Öjebo har blivit sjuk, så intervjun imorgon är uppskjuten.  :(

Jag vet ännu inga fler detaljer och heller inte när intervjun blir av istället, men det betyder i alla fall att det alltså nu finns mer gott om tid att komma på och bidra med fler frågor. Med andra ord fortsätt att skicka in era frågor till Anders, tills jag har fått veta något nytt datum för intervjun.

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #174 skrivet: 18 maj 2012 kl. 23:23:50 »
Aj aj vad tråkigt. Hoppas verkligen det blir av för de tidigare intervjuerna har ju inte blivit av.
Bara man inte skjuter upp det för många gånger för då brukar det ALDRIG bli av, för när jag eller mina kompisar har skjutit upp och skjutit upp så har det inte blivit av för en senare.  :-\

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 233
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #175 skrivet: 19 maj 2012 kl. 00:33:03 »
Tyvärr fick jag just besked att Anders Öjebo har blivit sjuk, så intervjun imorgon är uppskjuten.  :(

Jag vet ännu inga fler detaljer och heller inte när intervjun blir av istället, men det betyder i alla fall att det alltså nu finns mer gott om tid att komma på och bidra med fler frågor. Med andra ord fortsätt att skicka in era frågor till Anders, tills jag har fått veta något nytt datum för intervjun.
Tråkigt, hoppas att Anders blir frisk fort igen.  :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2021-01-17)

En ny uppdatering (lite för sent, haha) ute nu på bloggen! :D

Utloggad Ariel

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 62
    • Visa profil
« Svar #176 skrivet: 19 maj 2012 kl. 18:18:19 »
Vad synd, hoppas han blir bättre snart. :(

Har i alla fall kommit på en fråga;
"Vilken rollfigur ('karaktär') tycker du har varit roligast att dubba?"

Förresten, hur blir det med intervjun med Amanda Renberg, är den helt inställd eller kommer den att bli av?
Och om det blir någon intervju med Amanda så vill jag gärna bidra med samma fråga till henne med, om det fortfarande går.
Knowledge talks, wisdom listens.

JRL

• Gäst
« Svar #177 skrivet: 22 maj 2012 kl. 19:52:52 »
När jag pratade med Lennart Olsson på KM Studio fick jag svar på de flesta frågor som jag hade. För övrigt berättade han att den första dubbningsinsatsen Anders gjorde var en papegoja i slutet av 80-talet (dock mindes inte Lennart vad figuren hette) så min fråga är om det verkligen var Anders första röstjobb eller om han har en annan historia plus att jag skulle vilja veta vad figuren hette.

Vågar sätta skallen på att det var Artie Deco i "Bumbibjörnarna" som åsyftades (som dock var tukan och inte papegoja).

Kul dock att det äntligen är en intervju på gång med honom, han är en av de absolut största svenska dubbarna! :)

Utloggad Elios

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #178 skrivet: 14 juni 2012 kl. 14:04:53 »
Hur mår Anders? Har han tid så intervjun kommer snart?

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #179 skrivet: 25 augusti 2012 kl. 18:44:23 »
Tyvärr har vår intervjuansvarige tydligen inte lyckats få tag i Anders Öjebo på sistone, och efter att han tillfrisknat har han tydligen varit på semester. Men jag hoppas att det kan bli av snart.

Däremot har jag en trevlig nyhet. Steve Kratz har svarat och har tackat ja till intervju, som troligtvis kommer att genomföras om drygt två veckor. Med andra ord vill jag alltså få in alla frågor ni vill ställa till Steve Kratz inom de närmaste veckorna.

Jag har ännu inget exakt datum för intervjun, men tar ändå tacksamt emot frågor så fort som möjligt.