Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Författare Ämne: Intervjuer på Dubbningshemsidan  (läst 85256 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MOA

• Spelfantast
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 653
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
SV: Intervjuer på Dubbningshemsidan
« Svar #300 skrivet: 4 oktober 2021 kl. 14:55:18 »
Nu när den intervjun släpps får vi äntligen se hur Maria Rydberg ser ut

Utloggad MOA

• Spelfantast
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 653
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
« Svar #301 skrivet: 11 oktober 2021 kl. 17:45:47 »
Hur ser de ut nu?

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 11 527
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #302 skrivet: 11 oktober 2021 kl. 21:55:46 »
Hur ser de ut nu?
Jag är tyvärr fortfarande sjuk med en kraftig förkylning, och har därför inte kunnat boka in någon av intervjuerna än. :(

Nog för att man i och för sig inte måste vara 100% frisk för att utföra intervjuer från hemmet (bara för att gå utanför hemmet), men så länge jag har hosta så blir det i alla fall inga särskilt trevliga intervjuer (inte så kul för intervjuoffret att lyssna på, och mycket redigeringsarbete med att klippa bort mina hostningar från den färdiga intervjun)...

Det har dock blivit lite bättre, så min förhoppning är att hostan ska vara någorlunda borta inom några dagar - kanske tillräckligt för att kunna börja ta kontakt med skådespelarna igen, och försöka boka in tid för intervjuer. :)

Dock är det fortfarande vissa frågetecken kring Zencastr som tjänst, då bildfrekvensen på mina inspelningar blir väldigt ojämna och ibland under all kritik. Men om det bara berör min ände av samtalet och inte motparten, så kan jag i och för sig spela in på mobiltelefonen som reserv/komplement (med mobil blir ju videoinspelningar nästan alltid riktigt bra nuförtiden), så att man har det som alternativ att tillgå om resultatet på videofilen med min sida inte skulle bli bra. Fast det är ju värre om det blir usel bildfrekvens även på motpartens video... :(

Jag skulle fortfarande vilja testa att prata och spela in med någon annan här som har en lite långsammare/äldre dator med webbkamera, för att se hur det fungerar; om någon sådan har tid och ork att avvara några minuter? Vid mina provinspelningar med Anders M Olsson har videofilerna från hans ände blivit perfekta, och bara min ände har fungerat dåligt, men det är ju inte säkert att det gäller för alla beroende på vilken dator de har - och jag kan liksom inte styra över vilken dator eller internet-anslutning som Maria Weisby, Robert Cronholt, Lizette Pålsson eller Maria Rydberg råkar ha...