Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Intervjuer på Dubbningshemsidan

Startat av Daniel Hofverberg, 23 augusti 2008 kl. 11:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

En fråga: Hur kom du in i dubbningsbranchen?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

SwedishKuriboh

Har du någon särskild favoritroll som du spelat?

Elios

Skulle kunna fråga henne hur det är att dubba film/Tv pragram?

TonyTonka

#153
När genomförs intervjun, och när kommer den att läggas ut på sidan?

Här är för övrigt lite tips på yngre skådespelare till intervjuerna:

Niels Pettersson
Tobias Swärd
Jesper Adefelt
Jasmine Heikura
Adam Giertz
Magnus Sahlberg
Hugo Paulsson
Mia Kihl
Mariam Wallentin
Jimmy Björndahl
Sebastian Paulsson
Ulf Bergstrand
Robin Kjellberg
Annika Barklund
Elina Raeder
Anton Nyman
Anton Reader (Olofsson)
Filip Hallqvist
Anton Mencin
Emil Smedius
Eddie Hultén
Paulo Saka
Emil Sjöström
Sam Molvai (eller vad han nu heter)
Axel Karlsson
Lucas Krüger
Tin Carlsson


https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Tack för tipsen, men merparten av de du nämner har varken jag eller Daniel Åhs Karlsson kontaktuppgifter till.

Citat från: Tonytonka skrivet 23 juni 2011 kl. 16:40:42
När genomförs intervjun, och när kommer den att läggas ut på sidan?
Intervjun med Amanda Renberg ska enligt intervjuansvarige genomföras nu på söndag, om inget inträffar.

Förhoppningsvis får jag tillgång till råmaterialet för intervjun inom några dagar efter det. Beroende på hur lång intervjun blir och hur svårredigerad den är kan det därefter ta allt från några dagar till 2 - 3 veckor för mig att redigera den innan den kan läggas ut.

Men vi skulle gärna behöva ännu fler frågor att ställa, och nu är det alltså inte mycket tid över. Så bidra med fler frågor.

Elios

En annan fråga vilken är hennes favoritdubbare (eller vad man nu säger) utöver sig själv?

SwedishKuriboh

Så... blev intervjun av, eller vad hände? Tyckte att den kanske borde vara uppe vid det här laget..

Daniel Hofverberg

Tyvärr blev intervjun inställd (eller uppskjuten), då Amanda tydligen hade planerat fel och missat att den skulle vara. Därför har den inte blivit av än, och jag har inte hört om något nytt datum från intervjuansvarige Daniel Åhs Karlsson.

Det är mycket tråkigt, men tyvärr sånt som händer... Förhoppningsvis blir den av snart i alla fall.

Elios

Ja det var i och för sig ett tag sen men kommer intervjun med Amanda att bli av?  ???

Daniel Hofverberg

Bra fråga! Jag har tyvärr inte hört något mer från intervjuansvarige Daniel Åhs Karlsson, men senast jag hörde så hade det inte varit möjligt att ordna något nytt datum än.

Förhoppningsvis ska intervjun bli av förr eller senare, men jag vet inte hur upptagen Amanda Renberg är.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg


Daniel Hofverberg

Jag har precis fått besked från min intervjuansvarige att han ska få intervjua Anders Öjebo nu på lördag. Därför behöver jag akut få in era frågor till Anders snarast. Posta här eller via e-post.

Jag beklagar det sena varslet, men intervjun blev tydligen spikad först idag.

SwedishKuriboh

Anders Öjebo? Awesome! ^^

Min fråga blir då: "Vilken/vilka roller är du mest/minst nöjd med om du ser tillbaka på dem?"

Och om jag får ställa en fråga till: "Vilken roll du har gjort tycker du inte får den uppmärksam du tycker den förtjänar?"

Daniel Hofverberg

Tackar. De är nu uppskrivna.

Citat från: SwedishKuriboh skrivet 17 maj 2012 kl. 15:25:27
Och om jag får ställa en fråga till:
Du och alla andra får ställa så många frågor ni vill. Jag sammanställer och skickar över allt till intervjuansvarige Daniel Åhs Karlsson, så får han prioritera ifall han inte har tid att ställa alla frågorna.