Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby-Doo i Hollywood

Startat av TonyTonka, 18 oktober 2009 kl. 21:06:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vet någon biroller i denna film förutom dom jag listat ut?

Scooby - Steve Kratz
Shaggy - Peter Harryson
Velma - Annica Smedius
Daphne - Malin Berghagen
Fred - Mattias Knave
Skivbolagsdiriktören - Peter Sjöqvist
Laworne - Louise Raeder
Groove - Magnus Rongedal
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Tyvärr vet jag inte mer än du just nu, men jag ska ta och se om filmen så fort jag hinner och höra om jag kan känna igen fler. I den här gamla tråden namnges i alla fall alla skådisar som medverkar i Scooby-Doo i Hollywood, även om de bara står i grupp, så det bör ju vara till viss hjälp för att avgöra vem som spelar vem. Åtminstone några av skådisarna har ju så pass karaktäristiska röster, så att det inte borde vara alltför svårt att känna igen dem.

För övrigt är det värt att påpeka att det här gäller filmens omdubb från 1990-talet som Mediadubb International gjorde åt TV3, och som senare släpptes på VHS av Warner Home Video. Det finns en äldre dubbning av den här filmen från 1983, som släpptes på hyr-VHS under 1980-talet av Bonniers och SF/Media Transfer, där Stellan Skarsgård spelar Scooby-Doo.

Cadpig

Hahaha! Jag älskar Scooby Doo i Hollywood.

Gunnar Ernblad gör i alla fall Jesse Rutten och "Dooby-mannen" (den skumma muppen som står intill juke-boxen och sjunger dooby-dooby-doo... typ).

Daniel Hofverberg

Ja, att de båda karaktärerna gjordes av Gunnar Ernblad råder det absolut ingen tvekan om, som jag också redan skrivit ut på creditlistan här på sajten. Gunnars röst är omöjlig att ta miste på.

De enda påtagliga roller jag inte har lyckats att känna igen är tjejerna i Scoobys änglar (i Charlie's Angels-parodin). Jag tycks minnas att en av de gjordes av Louise Raeder, men det var minst en av dem som jag inte kan identifiera med säkerhet.

Scooby-Doo i Hollywood tycker jag för övrigt är ett av fåtalet fall där det var fullt berättigat att dubba om filmen. Den ursprungliga VHS-dubben från 1983 var visserligen godkänd, men var i mina öron sämre än omdubben. Dels var Stellan Skarsgård ingen höjdare som Scooby-Doo (han kommer inte alls i närheten av samma klass som Steve Kratz), och dels var antalet skådisar mycket begränsat. Dessutom var ingen av sångerna översatta i originaldubben, utan återgavs i odubbad originalversion. Dock tycker jag att Nils Eklund i originaldubben var bättre som TV-bolagschefen än Peter Sjöquist i den nya dubbningen. Översättningen var bitvis bättre i originaldubben, och bitvis bättre i omdubben.

TonyTonka

Har du den dubben?

Skulle va intressant att höra klipp ur den dubben. specielt Stellan Skarsgård.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Ja, jag har en VHS-kopia med originaldubben från 1983. Jag kan ordna ljudklipp när jag får tid och har teknisk möjlighet.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

det skulle vara intressant att höra Stellan Skarsgård som Scooby-Doo
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Tyvärr glömde jag totalt bort det här. Just nu ligger jag sjuk med magsjuka och hög feber, men jag ska ordna det utlovade ljudklippet så fort jag blir frisk.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 december 2009 kl. 00:23:24
Ja, att de båda karaktärerna gjordes av Gunnar Ernblad råder det absolut ingen tvekan om, som jag också redan skrivit ut på creditlistan här på sajten. Gunnars röst är omöjlig att ta miste på.

De enda påtagliga roller jag inte har lyckats att känna igen är tjejerna i Scoobys änglar (i Charlie's Angels-parodin). Jag tycks minnas att en av de gjordes av Louise Raeder, men det var minst en av dem som jag inte kan identifiera med säkerhet.

Scooby-Doo i Hollywood tycker jag för övrigt är ett av fåtalet fall där det var fullt berättigat att dubba om filmen. Den ursprungliga VHS-dubben från 1983 var visserligen godkänd, men var i mina öron sämre än omdubben. Dels var Stellan Skarsgård ingen höjdare som Scooby-Doo (han kommer inte alls i närheten av samma klass som Steve Kratz), och dels var antalet skådisar mycket begränsat. Dessutom var ingen av sångerna översatta i originaldubben, utan återgavs i odubbad originalversion. Dock tycker jag att Nils Eklund i originaldubben var bättre som TV-bolagschefen än Peter Sjöquist i den nya dubbningen. Översättningen var bitvis bättre i originaldubben, och bitvis bättre i omdubben.


Om Gunnars röst är omöjlig att ta miste på, hur kan vi då inte veta om han gör Scooby i Kanal 10s dubbning?  :P
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios


Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 27 juli 2021 kl. 21:15:03
Varför dubbades denna om??
För att man inte äger rättigheterna till dubbningen men det är ju positivt för att omdubbningen innehåller de klassiska Media Dubb rösterna.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 juli 2021 kl. 21:22:49
För att man inte äger rättigheterna till dubbningen men det är ju positivt för att omdubbningen innehåller de klassiska Media Dubb rösterna.

Fast originalet hade Stellan Skarsgård !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2021 kl. 22:14:48
Fast originalet hade Stellan Skarsgård !

... som inte alls var särskilt lyckad i denna roll dessvärre...  :(

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2021 kl. 22:15:26
... som inte alls var särskilt lyckad i denna roll dessvärre...  :(

Men han är  Stellan Skarsgård !

Så det spelar ingen roll ! >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2021 kl. 22:18:55
Men han är  Stellan Skarsgård !

Så det spelar ingen roll ! >:( >:( >:( >:( >:(

Det gör det visst, det viktigaste är inte hur känd man är utan att man gör en bra och naturlig tolkning och passar bra i rollen och håller måttet!

PS: Snälla, sluta använda arga tecken i onödan hela tiden, detta har jag sagt till dig många gånger så det är dags att du börjar lyssna! DS

Daniel Hofverberg

Stellan Skarsgård är utan tvekan en av de absolut bästa skådespelarna vi har i Sverige, och sett till inlevelse och liknande kan det inte bli bättre. Men tyvärr passade han inte som Scooby-Doo för fem öre... :(

Varför man ens rollbesatte honom som Scooby-Doo är ett stort frågetecken, då ju Stellan Skarsgård inte direkt blivit känd för att medverka i dubbningar i tid och minut, men det lär vi aldrig få svar på. Själv tycker jag att Tor Isedal hade varit ett mer logiskt val 1983, som (vid det läget) de flesta hade vant sig vid som Scooby-Doo från LP-skivor.

Citat från: Elios skrivet 27 juli 2021 kl. 21:15:03
Varför dubbades denna om??
Med största säkerhet dubbades filmen om av rättighetsskäl. Originaldubben beställdes av Polar/Bonnier 1983 (eller möjligen redan hösten 1982, då VHS-filmen släpptes i februari 1983), och då den distributören sedan länge är borta vet jag inte var de rättigheterna tagit vägen sedan dess - möjligen kanske Bonnier-koncernen numera äger de rättigheterna...?

När TV3 skulle sända filmen på 1990-talet valde de i alla fall att beställa ny dubbning - svårt att säga om de försökte att få rättigheterna till den gamla dubbningen (men inte lyckades eller att det blev för dyrt), eller om de bara tyckte det blev enklast och smidigast att beställa ny dubbning. Personligen skulle jag gissa på det sistnämnda.

Det är ju inte ens säkert att TV3 ens kände till att det fanns en tidigare dubb, när den beställdes av en distributör som då inte längre fanns... Det går liksom inte att jämföra med stora långfilmer i dagens läge, där filmbolagen själva beställer dubbningarna och äger alla rättigheterna, så att TV-kanaler kan få in dubbningsrättigheter "automatiskt".

Däremot är det förvånansvärt men mycket glädjande att Warner Bros. inte valde att dubba om filmen igen när de skulle släppa filmen på VHS (och senare även sända på Boomerang), utan valde då istället att köpa loss rättigheterna till TV3s dubbning. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juli 2021 kl. 23:06:04
Stellan Skarsgård är utan tvekan en av de absolut bästa skådespelarna vi har i Sverige, och sett till inlevelse och liknande kan det inte bli bättre. Men tyvärr passade han inte som Scooby-Doo för fem öre... :(

Precis! Det är det jag menar, Stellan Skarsgård är utan tvekan en suverän skådespelare och det var absolut ingenting fel på inlevelsen men han lyckades tyvärr inte alls med att få till Scoobys speciella röst och därför passar han inte för fem öre precis som du säger!

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juli 2021 kl. 23:06:04
Varför man ens rollbesatte honom som Scooby-Doo är ett stort frågetecken, då ju Stellan Skarsgård inte direkt blivit känd för att medverka i dubbningar i tid och minut, men det lär vi aldrig få svar på. Själv tycker jag att Tor Isedal hade varit ett mer logiskt val 1983, som (vid det läget) de flesta hade vant sig vid som Scooby-Doo från LP-skivor.

Jag personligen har ingenting alls emot om Stellan Skarsgård skulle dubba fler gånger så länge som han passar i de roller han får vilket inte är fallet här...

Även om Tor Isedal kanske hade varit ett logiskt val så var han inte heller så värst lyckad i rollen som Scooby, vilket inte heller Håkan Serner eller Bert-Åke Varg var... (som också gjorde rollen på LP)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juli 2021 kl. 07:29:50
Även om Tor Isedal kanske hade varit ett logiskt val så var han inte heller så värst lyckad i rollen som Scooby, vilket inte heller Håkan Serner eller Bert-Åke Varg var... (som också gjorde rollen på LP)
Jag tyckte faktiskt om Tor Isedal som Scooby-Doo, och hade heller inget emot Håkan Serner. Men nu bör det ju påpekas att man på den tiden inte hade hört originalrösten mer än i undantagsfall - under 1980-talet fanns det ju liksom inget smidigt sätt att höra originalversionen av någonting - så man hade inte så mycket att jämföra med som idag.

Möjligen skulle det kunna förklara varför Arne Borgefors rollbesatte Stellan Skarsgård i rollen - att han förutsatte att de allra flesta inte hade hört originalversionen (och därför inte kunde jämföra med någonting), som på den tiden bara hade sänts på SVT under 1970-talet, som många barn på 1980-talet sannolikt inte hade sett.

Men i så fall borde man som sagt ha satsat på Tor Isedal eller Håkan Serner, eller i fall fall någon som är mer lik dem än vad Stellan lyckades med; för de fyra LP-skivorna/kassetterna från 1974 - 1979 var desto mer populära under ganska många års tid som väldigt många barn lär ha lyssnat på (även långt in på 1980-talet) - framförallt de två första Scooby-Doo och de mystiska snömännen och Scooby-Doo och basketmysteriet på spökön var oerhört populära, som även jag lyssnade ofta på (trots att båda två gavs ut innan jag föddes). Jag minns också att jag hyrde ett par Scooby-Doo-filmer från Polar/Bonnier under 1980-talet, och reagerade över att Scooby-Doo inte lät "som vanligt" (d.v.s. med den tidens erfarenheter som Tor Isedal eller Håkan Serner)...

Men om det var Arne Borgefors tanke, så hade han i så fall inte tillräckligt med faktaunderlag för en sådan slutsats - för saken är nämligen den att Polar/Bonnier även släppte enstaka VHS-filmer med Scooby-Doo 1983 i textad originalversion (om än inte just Scooby-Doo i Hollywood), så om man även hyrde dem så lär man ju ha reagerat på att Stellans röst inte var lik originalversionen för fem öre...


1982 släpptes även LP-skivan/kassetten Scooby Doo - Den mystiska skivstudion / Inte finns det spöken? från Bert Karlssons skivbolag Mariann Records, och där var det Michael B. Tretow som spelade Scooby-Doo. Han var milt uttryckt ingen höjdare i rollen, och var nog ännu sämre än Stellan Skarsgård... :( Den skivan/kassetten såldes dock bara i mindre volymer, så det är långt ifrån säkert att Öra & Öga eller Arne Borgefors ens kände till dem.
(Kassetten från EMI med Bert-Åke Varg som Scooby släpptes först 1987, så det var långt efter att de här dubbningarna gjordes)

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 oktober 2009 kl. 01:50:20
Tyvärr vet jag inte mer än du just nu, men jag ska ta och se om filmen så fort jag hinner och höra om jag kan känna igen fler. I den här gamla tråden namnges i alla fall alla skådisar som medverkar i Scooby-Doo i Hollywood, även om de bara står i grupp, så det bör ju vara till viss hjälp för att avgöra vem som spelar vem. Åtminstone några av skådisarna har ju så pass karaktäristiska röster, så att det inte borde vara alltför svårt att känna igen dem.

För övrigt är det värt att påpeka att det här gäller filmens omdubb från 1990-talet som Mediadubb International gjorde åt TV3, och som senare släpptes på VHS av Warner Home Video. Det finns en äldre dubbning av den här filmen från 1983, som släpptes på hyr-VHS under 1980-talet av Bonniers och SF/Media Transfer, där Stellan Skarsgård spelar Scooby-Doo.

Har du digitaliserat den filmen?

gstone

DET SPELAR INGEN ROLL >:(

Han är Stellan Skarsgård
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#22
Citat från: gstone skrivet  7 augusti 2021 kl. 21:29:56
DET SPELAR INGEN ROLL >:(

Han är Stellan Skarsgård

Ni får du skärpa dig!

Ja, du har dina åsikter, men det accepteras inte att du envisas med att använda arga tecken i onödan hela tiden!

Stellan Skarsgård är en utmärkt skådespelare men som Scooby-Doo är han helt värdelös, punkt slut!

Det viktigaste är inte hur känd man är utan att man passar i den roll man får!

Seriöst, att du är besatt och retar dig så mycket på detta är helt obegripligt...

Som sagt, du har all rätt till dina åsikter, men du måste kunna tåla att alla inte alltid tycker som du!

Detta är sista varningen, om jag ser dig använda ett enda argt tecken till så ringer jag polisen!

Istället tycker jag att du ska kämpa hårt med att hantera dina känslor, för då tycker jag att du framstår och agerar som en stark person!  ;) (lova mig nu att göra detta)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2021 kl. 21:37:54
Ni får du skärpa dig!

Ja, du har dina åsikter, men det accepteras inte att du envisas med att använda arga tecken i onödan hela tiden!

Stellan Skarsgård är en utmärkt skådespelare men som Scooby-Doo är han helt värdelös, punkt slut!

Det viktigaste är inte hur känd man är utan att man passar i den roll man får!

Seriöst, att du är besatt och retar dig så mycket på detta är helt obegripligt...

Som sagt, du har all rött till dina åsikter, men du måste kunna tåla att alla inte alltid tycker som du!

Detta är sista varningen, om jag ser dig använda ett enda argt tecken till så ringer jag polisen!

Istället tycker jag att du ska kämpa hårt med att hantera dina känslor, för då tycker jag att du framstår och agerar som en stark person!  ;) (lova mig nu att göra detta)
Rött?

Disneyfantasten


Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2021 kl. 21:37:54
Detta är sista varningen, om jag ser dig använda ett enda argt tecken till så ringer jag polisen!

haha vafan

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juli 2021 kl. 11:28:22
1982 släpptes även LP-skivan/kassetten Scooby Doo - Den mystiska skivstudion / Inte finns det spöken? från Bert Karlssons skivbolag Mariann Records, och där var det Michael B. Tretow som spelade Scooby-Doo. Han var milt uttryckt ingen höjdare i rollen, och var nog ännu sämre än Stellan Skarsgård... :( Den skivan/kassetten såldes dock bara i mindre volymer, så det är långt ifrån säkert att Öra & Öga eller Arne Borgefors ens kände till dem.
(Kassetten från EMI med Bert-Åke Varg som Scooby släpptes först 1987, så det var långt efter att de här dubbningarna gjordes)

Du har inte möjlighet att göra röstprover från den skivan? De är nästan de enda Scooby-rösterna jag aldrig har hört, även om Scoobys röst är misslyckad så vill man ju alltid höra för att få det så komplett så möjligt. :)

Om du inte har möjlighet, hur tycker du Shaggy, Velma, Fred, Daphne och Scrappys röster är på den skivan? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Han är Stellan Skarsgård

Han behöver inte vara "bra"

Han behöver bara vara Stellan Skarsgård
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 augusti 2021 kl. 22:57:11
Han är Stellan Skarsgård

Han behöver inte vara "bra"

Han behöver bara vara Stellan Skarsgård
Okej, vi förstår att du tycker det. Men du kan väl också förstå att alla får ha sin egna åsikt och får tycka som de vill.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 augusti 2021 kl. 22:58:54
Okej, vi förstår att du tycker det. Men du kan väl också förstå att alla får ha sin egna åsikt och får tycka som de vill.

Exakt!  ;)

TonyTonka

Kikade på Josefins uppladdning av originaldubbningen, och jag undrar bara om det verkligen är Staffan Hallerstam som spelar Groove? Tycker inte alls det låter som honom. Dessutom undrar jag varför det är en massa ekon ibland?

Och varför dubbades inte sångerna i originaldubbningen? :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 28 mars 2023 kl. 03:18:18Kikade på Josefins uppladdning av originaldubbningen, och jag undrar bara om det verkligen är Staffan Hallerstam som spelar Groove? Tycker inte alls det låter som honom. Dessutom undrar jag varför det är en massa ekon ibland?

Och varför dubbades inte sångerna i originaldubbningen? :(
Röstidentifiering är inte min starkaste sida, så om det är jag som dragit den slutsatsen finns det absolut en reell risk att jag kan ha gjort fel. Alla officiella uppgifter om originaldubben specificerar tyvärr bara de fem fasta rollerna, så Josefin har förmodligen utgått ifrån Dubbningshemsidans uppgifter för allting annat - och där står det ju så. Men huruvida jag själv kommit fram till Staffan Hallerstam för Groove, eller om jag fått uppgiften någon annanstans ifrån, minns jag tyvärr inte - men någon annan som är bättre än mig på röstidentifiering borde kunna uttala sig om huruvida det stämmer eller inte...

Vad menar du med ekon? Kan du ge exempel på var?

Och varför sångerna inte dubbades är förmodligen som vanligt av ekonomiska skäl - det är ju tyvärr inte helt ovanligt att kunderna ger dubbningsstudior direktiv om att sånger inte ska dubbas, och framförallt när det handlar om direkt-till-VHS-produktioner som inte gått på bio. Så det är tråkigt, i synnerhet för en så pass musikdriven film som denna, men inte alls ovanligt...

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 mars 2023 kl. 09:08:35Vad menar du med ekon? Kan du ge exempel på var?
Bland annat när Scooby trillar ner för klippan i Sound of Music-parodin och i slutet när Shaggy kastas ut av CJ.

Förresten så var Stellan Skarsgård ännu sämre som Scooby i den filmen än vad han var i klippet du bifogade för en herrans massa år sedan, ibland gick det inte ens att höra vad han sa. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Har gjort ett röstprov på Grooves röst, någon som håller med att det inte låter som Staffan Hallerstam?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 mars 2023 kl. 09:08:35Vad menar du med ekon? Kan du ge exempel på var?

För att göra det lättare spelade jag in ljudet på de två ställena jag nämnde.

Undrar om det blev fel i mixen eller om det gick snett när Josefin laddade upp den.  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Förlåt för trippelpost, men behövde Stellan Skarsgård bli godkänd som Scooby-Doo? För om han behövde det förstår jag inte hur han fick rollen.  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Mathilda Gustafsson

Vilken dubbning föredrar ni? För mig är det omdubblningen vet ni var man kan få tag på den? Har den släppt digitalt eller på någon streamingtjänst på senare tid? Har inte tillgång till VHS längre :-\

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 29 mars 2023 kl. 08:28:46Förlåt för trippelpost, men behövde Stellan Skarsgård bli godkänd som Scooby-Doo? För om han behövde det förstår jag inte hur han fick rollen.  ???
På den tiden funkade det inte så utan för Disney och bio släppta filmer  ;D ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jabberjaw

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 december 2023 kl. 21:42:33Vilken dubbning föredrar ni? För mig är det omdubblningen vet ni var man kan få tag på den? Har den släppt digitalt eller på någon streamingtjänst på senare tid? Har inte tillgång till VHS längre :-\
Fanns inte båda på Archive? Av Daniel.

Minns när jag såg filmen första gången. Fick den från glassbilen helt oväntat ;D Har inte sett att den finns på streaming.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jabberjaw skrivet  2 december 2023 kl. 13:13:22Fanns inte båda på Archive? Av Daniel.

Minns när jag såg filmen första gången. Fick den från glassbilen helt oväntat ;D Har inte sett att den finns på streaming.
Nej finns inte där och kan inte hitta den någon annanstans heller bara VHS ingen verkar ha den digitaliserad