Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Paddingtons Äventyr på Nickelodeon

Startat av gstone, 31 augusti 2020 kl. 19:02:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Oskar

Daniel kan fixa creditlistan till serie.
Då vet vi vem gör röstar i Paddingtons Äventyr på Nickelodeon.

gstone

Undrar mest om Fröken Fågel och Samuel Gruber  ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag måste medge att jag totalt missat att den här serien börjat sändas i Sverige. Hur länge har den sänts på Nickelodeon?

Citat från: Oskar skrivet 31 augusti 2020 kl. 19:34:20
Daniel kan fixa creditlistan till serie.
Då vet vi vem gör röstar i Paddingtons Äventyr på Nickelodeon.
Om vi förutsätter att Nickelodeon beställt dubbningen, så finns det ungefär 50% chans att kunna få tag i dubbcredits.

Närmare bestämt brukar Nickelodeon anlita KM Studio och SDI Media för ungefär hälften vardera av deras serier och filmer (plus enstaka produktioner som läggs ut på andra studior än de två). Är det KM Studio som gjort dubben är det inga svårigheter att få tag i dubbcredits, men är det SDI Media lär det tyvärr bli svårt eller omöjligt. Som bekant lämnar SDI Media inte ut uppgifter till andra än sina kunder, och när jag mailat Nickelodeon de senaste fem åren har de inte behagat sig att svara överhuvudtaget en enda gång... :(

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2020 kl. 00:45:37
Närmare bestämt brukar Nickelodeon anlita KM Studio och SDI Media för ungefär hälften vardera av deras serier och filmer (plus enstaka produktioner som läggs ut på andra studior än de två). Är det KM Studio som gjort dubben är det inga svårigheter att få tag i dubbcredits, men är det SDI Media lär det tyvärr bli svårt eller omöjligt. Som bekant lämnar SDI Media inte ut uppgifter till andra än sina kunder, och när jag mailat Nickelodeon de senaste fem åren har de inte behagat sig att svara överhuvudtaget en enda gång... :(

Jag har lyssnat in mig på ett par avsnitt och det är troligast KM Studio som står bakom dubbningen.
De röster jag identifierar direkt är:

Paddington: Nassim Al Fakir

Mary Brown: Carla Abrahamsen

Fru Fogel: Charlotte Ardai Jennefors

Herr Gruber: Anders Öjebo   

Herr Curry: Niclas Ekholm

introsång: Michael Blomqvist

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  1 september 2020 kl. 01:55:18
Jag har lyssnat in mig på ett par avsnitt och det är troligast KM Studio som står bakom dubbningen.
Tack, då ska jag genast höra med min kontakt på KM. :)

Daniel Hofverberg

Tyvärr föll det här i glömska, men sent omsider har jag nu äntligen lyckats ordna fram creditlista till Paddingtons äventyr. Precis som Oscar misstänkte är det KM Studio som ligger bakom dubben.

Creditlista publiceras vid nästa uppdatering av sajten. :)

Nu när serien sedan ett par månader tillbaka även börjat sändas på SVT så har jag tagit mig tid att börja se serien, och jag är faktiskt positivt överraskad. Den har förvisso inte riktigt samma charm som den gamla klassiska dockserien, men det är en välgjord och trevlig serie som är väl värd att se. Och dubbningen är mycket bra.

JRL

Det är faktiskt en jättebra serie! Vågar man gissa att det är Görel Crona som gör rösten åt Fru Fågel? Gissar också att det är Hanna Bhagavan som gör rösten åt Judit, eftersom det låter som samma röst som i filmerna. Däremot är det helt andra röster till herr och fru Brown. Jättekul att Nassem al Fakir gör rösten åt Paddington även i serien (precis som det är samma skådespelare, Ben Whishaw, som gör honom i original, både i filmerna och serien).

Är förvånad över att det är KM Studio som dubbat den, jag var bergsäker på att det var Eurotroll (som med filmerna).

Daniel Hofverberg

Citat från: JRL skrivet 20 mars 2021 kl. 01:49:17
Vågar man gissa att det är Görel Crona som gör rösten åt Fru Fågel? Gissar också att det är Hanna Bhagavan som gör rösten åt Judit, eftersom det låter som samma röst som i filmerna.
Nej, fru Fågel spelas faktiskt av Charlotte Ardai Jennefors. Och Judith spelas av Emilia Brown.