Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dubbningsshemsidan Internet Archive

Startat av Lennartsson, 5 januari 2024 kl. 18:36:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lennartsson

https://archive.org/details/the-new-scooby-and-scrappy-doo-show-svenskt-tal

https://archive.org/details/the-scooby-doo-show-s-02-svensk-originaldubbning

https://archive.org/details/the-new-scooby-and-scrappy-doo-show-svenskt-tal

Jag hittade dessa Scooby Doo avsnitt på internetarkivet alla tre har rösterna man växte upp så jag undrar finns det mer som någon kan lägga upp med samma röster? Jag kände inte till den här sidan men jag såg att en var uppladdad av dubbningsshemsidan så jag googlade mig fram och hoppas jag kommer rätt.

Jabberjaw

Citat från: Lennartsson skrivet  5 januari 2024 kl. 18:36:51https://archive.org/details/the-new-scooby-and-scrappy-doo-show-svenskt-tal

https://archive.org/details/the-scooby-doo-show-s-02-svensk-originaldubbning

https://archive.org/details/the-new-scooby-and-scrappy-doo-show-svenskt-tal

Jag hittade dessa Scooby Doo avsnitt på internetarkivet alla tre har rösterna man växte upp så jag undrar finns det mer som någon kan lägga upp med samma röster? Jag kände inte till den här sidan men jag såg att en var uppladdad av dubbningsshemsidan så jag googlade mig fram och hoppas jag kommer rätt.

Kul att du hittade hit, hoppas du stannar. Finns massa information om dubbningar och filmer.

Tror aldrig att någon lagt upp något med
Scooby-Doo and Scrappy-Doo. 1979 års version som sändes på Boomerang och TV3 samt Cartoon Network och som nog de flesta känner igen.   Har den någonstans. Men kommer bara inte på vart.. 😒 och letat ett tag. Men förmodligen är den på min gamla laptop hemma hos föräldrarna. Men tror fler här har den, så om du har lite tur kan nog någon lägga upp den på Archive.

Några avsnitt finns även på DVD serien 13 Spöklika Berättelser med Scooby - Doo. Finns på Tradera. Tror dock de flesta avsnitt där var nydubbade när jag tänker efter, hm..... Change is not nice in that ways. Bästa vore om Warner tog sitt förnuft till fånga och slutar lura sina fans år efter år på HBOmax och släpper sina äldre serier och filmer med Svenska dubbningarna. Eller trycker en DVD box. Den skulle sälja väldigt bra.


Lennartsson

Citat från: Jabberjaw skrivet  5 januari 2024 kl. 19:07:49Kul att du hittade hit, hoppas du stannar. Finns massa information om dubbningar och filmer.

Tror aldrig att någon lagt upp något med
Scooby-Doo and Scrappy-Doo. 1979 års version som sändes på Boomerang och TV3 samt Cartoon Network och som nog de flesta känner igen.  Har den någonstans. Men kommer bara inte på vart.. 😒 och letat ett tag. Men förmodligen är den på min gamla laptop hemma hos föräldrarna. Men tror fler här har den, så om du har lite tur kan nog någon lägga upp den på Archive.

Några avsnitt finns även på DVD serien 13 Spöklika Berättelser med Scooby - Doo. Finns på Tradera. Tror dock de flesta avsnitt där var nydubbade när jag tänker efter, hm..... Change is not nice in that ways. Bästa vore om Warner tog sitt förnuft till fånga och slutar lura sina fans år efter år på HBOmax och släpper sina äldre serier och filmer med Svenska dubbningarna. Eller trycker en DVD box. Den skulle sälja väldigt bra.


Är det du som har lagt upp avsnitten jag länkade från dubbningshemsidan? Förlåt om jag ställer dumma frågor som sagt upptäckte den här sidan idag

Jabberjaw

Citat från: Lennartsson skrivet  5 januari 2024 kl. 20:25:05Är det du som har lagt upp avsnitten jag länkade från dubbningshemsidan? Förlåt om jag ställer dumma frågor som sagt upptäckte den här sidan idag

Nej dessvärre inte. Men jag har ett stort tycke för gamla tecknade serier från TV3 och Cartoon Network. Och en samlare av DVD och VHS.

Kan man inte skicka PM på Archive.org? Så kan du ju fråga där. Eller vänta på svar här. Men med alltför nyfikna frågor brukar man inte få alltför mycket respons. Det är ju trots allt inte lagligt att tillgängliggöra sånt som har upphovsrätt.

Om man tolkar lagen rätt, så har jag för mig att distribution inom en vänskaplig mindre krets brukar vara ok i vissa fall och även räknas som privat bruk. Men sedan finns såklart hårdare krav och regler på vissa filmer och dubbningar. Bäst att njuta av det som finns, och inte grotta ner sig i det som inte finns. ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: Lennartsson skrivet  5 januari 2024 kl. 20:25:05Är det du som har lagt upp avsnitten jag länkade från dubbningshemsidan? Förlåt om jag ställer dumma frågor som sagt upptäckte den här sidan idag
Nej, alla dessa kommer ursprungligen från mig, som är webbmaster på Dubbningshemsidan. :)

Därutöver finns även säsong 2 av Scooby-Doo - Var är du? i originaldubb, som har samma röster; som ursprungligen lades upp av mig men som nu har återpublicerats på annat håll då min version togs ned:
https://archive.org/details/scooby-doo-var-ar-du-sasong-2-originaldubbning

Jag ska nog ha även alla avsnitt av 1979 års Scooby & Scrappy-Doo, en del avsnitt av 1980 års Scooby & Scrappy-Doo (tyvärr långt ifrån alla) samt merparten av The New Scooby-Doo Mysteries - men mycket mer än så är det nog inte som har exakt samma ensemble.

Lillefot

Citat från: Jabberjaw skrivet  5 januari 2024 kl. 20:32:32Kan man inte skicka PM på Archive.org? Så kan du ju fråga där. Eller vänta på svar här. Men med alltför nyfikna frågor brukar man inte få alltför mycket respons. Det är ju trots allt inte lagligt att tillgängliggöra sånt som har upphovsrätt.
Direktmeddelanden till andra konton på archive är inte möjligt. Däremot går det att skriva recensioner/kommentarer på individuella uppladdningar, som fyller en liknande funktion och uppladdaren får notiser om (dock dröjer de normalt sett flera timmar).
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet  5 januari 2024 kl. 20:39:16Direktmeddelanden till andra konton på archive är inte möjligt. Däremot går det att skriva recensioner/kommentarer på individuella uppladdningar, som fyller en liknande funktion och uppladdaren får notiser om (dock dröjer de normalt sett flera timmar).
Sen finns det nog också en risk att avstängda uppladdare (såsom Ovanliga dubbningars ursprungliga konto) inte alls får notiser om kommentarer...?

Det medför ju i så fall en risk att kommentaren aldrig ses av uppladdaren, då andra inte verkar kunna se att ett konto är avstängt; och kan skriva kommentarer utan att få veta att uppladdaren inte har ett aktivt konto... :(

Lennartsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 januari 2024 kl. 20:35:17Nej, alla dessa kommer ursprungligen från mig, som är webbmaster på Dubbningshemsidan. :)

Därutöver finns även säsong 2 av Scooby-Doo - Var är du? i originaldubb, som har samma röster; som ursprungligen lades upp av mig men som nu har återpublicerats på annat håll då min version togs ned:
https://archive.org/details/scooby-doo-var-ar-du-sasong-2-originaldubbning

Jag ska nog ha även alla avsnitt av 1979 års Scooby & Scrappy-Doo, en del avsnitt av 1980 års Scooby & Scrappy-Doo (tyvärr långt ifrån alla) samt merparten av The New Scooby-Doo Mysteries - men mycket mer än så är det nog inte som har exakt samma ensemble.
Är Scooby & Scrappy-Doo 1979 något du tänker ladda upp? Älskar verkligen de här rösterna från barndomen älskade Scooby Doo när jag var barn speciellt den där Shaggy har röd tröja och dom jagar riktiga spöken

Daniel Hofverberg

Citat från: Lennartsson skrivet  6 januari 2024 kl. 20:28:15Är Scooby & Scrappy-Doo 1979 något du tänker ladda upp? Älskar verkligen de här rösterna från barndomen älskade Scooby Doo när jag var barn speciellt den där Shaggy har röd tröja och dom jagar riktiga spöken
Ja, det är min ambition; men först måste jag reda ut var jag har allt och huruvida jag har acceptabel bild till alla avsnitt; eller om jag bara har ljud till vissa...

Dock är det ju en chansning med allt som gäller Warner Bros, då de verkar vara aggressiva när det gäller att få bort material från Archive.org - så inga garantier att någonting får vara kvar, men eftersom det verkar så slumpartat är det värt ett försök i alla fall.

I 1979 års Scooby och Scrappy-Doo (serien med 22 minuters-avsnitt och med hela Mysteriegänget) var det ju dock till största delen inga riktiga spöken, utan fortfarande utklädda "skurkar" - det var först i 1980 - 1982 års Scooby och Scrappy-Doo (serien med sammansatta 7-minutersavsnitt, och där Daphne, Velma och Fred inte längre medverkar) som det huvudsakligen börjar handla om riktiga spöken.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 januari 2024 kl. 03:41:07Ja, det är min ambition; men först måste jag reda ut var jag har allt och huruvida jag har acceptabel bild till alla avsnitt; eller om jag bara har ljud till vissa...

Dock är det ju en chansning med allt som gäller Warner Bros, då de verkar vara aggressiva när det gäller att få bort material från Archive.org - så inga garantier att någonting får vara kvar, men eftersom det verkar så slumpartat är det värt ett försök i alla fall.

I 1979 års Scooby och Scrappy-Doo (serien med 22 minuters-avsnitt och med hela Mysteriegänget) var det ju dock till största delen inga riktiga spöken, utan fortfarande utklädda "skurkar" - det var först i 1980 - 1982 års Scooby och Scrappy-Doo (serien med sammansatta 7-minutersavsnitt, och där Daphne, Velma och Fred inte längre medverkar) som det huvudsakligen börjar handla om riktiga spöken.
Lennartsson tror jag pratar om Scooby Doo De 13 gasterna fast där är ju inte Malin Berghagen Daphne

Elios


Lennartsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 januari 2024 kl. 03:53:13Lennartsson tror jag pratar om Scooby Doo De 13 gasterna fast där är ju inte Malin Berghagen Daphne
Du har nog rätt att det är den serien och jag vet att Daphne hade en annan röst där men det stör mig inte för den är bra rollsättning

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 januari 2024 kl. 03:41:07Ja, det är min ambition; men först måste jag reda ut var jag har allt och huruvida jag har acceptabel bild till alla avsnitt; eller om jag bara har ljud till vissa...

Dock är det ju en chansning med allt som gäller Warner Bros, då de verkar vara aggressiva när det gäller att få bort material från Archive.org - så inga garantier att någonting får vara kvar, men eftersom det verkar så slumpartat är det värt ett försök i alla fall.

I 1979 års Scooby och Scrappy-Doo (serien med 22 minuters-avsnitt och med hela Mysteriegänget) var det ju dock till största delen inga riktiga spöken, utan fortfarande utklädda "skurkar" - det var först i 1980 - 1982 års Scooby och Scrappy-Doo (serien med sammansatta 7-minutersavsnitt, och där Daphne, Velma och Fred inte längre medverkar) som det huvudsakligen börjar handla om riktiga spöken.
Du ska vara försiktig med det att ladda upp material från Warner Bros. För du kan blir utloggad från din kanal permanent som jag har blivit med en kanal.
 
Om du nu ska lägga ut så rekommenderar jag verkligen att du väljer bort helt taggar. För Warner Bros hittar videon genom taggar och titel och inte bild.

Men upp till dig såklart om du vill chansa. Du har ju blivit av med minst en video har du sagt, och tillräckligt många som plockas ner då blir man utloggad.

Vill bara ditt bästa såklart och det skulle vara tråkigt om du blir utloggad, visserligen kan du skapa en ny kanal men det är alltid tråkigt att bli permanent avstängd.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare