Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

BPS, DingoPictures2005 och 5 gäster tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Goliat skrivet 15 augusti 2022 kl. 12:02:07Angående Tintin Solens Tempel har jag frågat och den ska vara gjord i Open Matte för att passa olika bioformat (som jag förstod det).
Jag förstår, skulle dock vara kul om någon hittade en 4:3 version av filmen. Det var trots allt lite trist att en del detaljer gick förlorade i widescreen-versionen.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 15 augusti 2022 kl. 14:29:37Jag förstår, skulle dock vara kul om någon hittade en 4:3 version av filmen. Det var trots allt lite trist att en del detaljer gick förlorade i widescreen-versionen.

https://youtu.be/o_SMWjv9Clc

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2022 kl. 14:42:44
https://youtu.be/o_SMWjv9Clc
Nja... jag jämförde den och Josefins fil, och youtube-videon ser snarare ut att vara en ihoptryckt version av widescreen-utgåvan:
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 15 augusti 2022 kl. 14:53:05Nja... jag jämförde den och Josefins fil, och youtube-videon ser snarare ut att vara en ihoptryckt version av widescreen-utgåvan:
Kanske om man letar upp någon gammal VHS utgåva så får man se den riktiga 4:3 bilden.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2022 kl. 15:00:46Kanske om man letar upp någon gammal VHS utgåva så får man se den riktiga 4:3 bilden.
Troligen, bildkvalitén lär vara sådär men man tager det som går.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Marcusen

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2022 kl. 15:00:46Kanske om man letar upp någon gammal VHS utgåva så får man se den riktiga 4:3 bilden.
Vet inte om det är samma sak här men.


https://youtu.be/_XCuIEk_YHcScreenshot_20220815-150433.jpg

Lillefot

Citat från: Marcusen skrivet 15 augusti 2022 kl. 15:06:03Vet inte om det är samma sak här men.


https://youtu.be/_XCuIEk_YHcScreenshot_20220815-150433.jpg
Jovars, jag jämförde igen och båtarna i toppen på din skärmdump syns inte i widescreen-versionen, och bilden är inte ihoptryckt som på den andra videon.

Så den där VHSen är det närmaste man kan komma till en "korrekt" 4:3-version av filmen. Om det inte skulle ligga gamla biorullar med en någonstans...
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 15 augusti 2022 kl. 15:09:17Jovars, jag jämförde igen och båtarna i toppen på din skärmdump syns inte i widescreen-versionen, och bilden är inte ihoptryckt som på den andra videon.

Så den där VHSen är det närmaste man kan komma till en "korrekt" 4:3-version av filmen. Om det inte skulle ligga gamla biorullar med en någonstans...
Förtexterna verkar ju dock vara beskurna.Screenshot_youtube.jpg

Lillefot

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 15 augusti 2022 kl. 16:44:29Jaha, det var typiskt.
Det kan vara så att tanken alltid varit att filmen ska visas i widescreen format.

TonyTonka

Jag är lite sugen på gamla svenska Hanna-Barbera dubbningar från Media Dubb/Mediadubb International och Sun Studio, men Warner Bros skulle väl ta ner det fortare än kvickt?

Sedan undrar jag om någon kan ladda upp Scooby-Doo och spökena på Maud Fricketts farm? Det är den enda Musikservicec-vhs:en med Scooby-Doo jag aldrig sett, och Warner Bros har ju låtit övriga äldre Scooby-vhs:er ligga ute.  ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet 16 augusti 2022 kl. 23:21:52Jag är lite sugen på gamla svenska Hanna-Barbera dubbningar från Media Dubb/Mediadubb International och Sun Studio, men Warner Bros skulle väl ta ner det fortare än kvickt?

Sedan undrar jag om någon kan ladda upp Scooby-Doo och spökena på Maud Fricketts farm? Det är den enda Musikservicec-vhs:en med Scooby-Doo jag aldrig sett, och Warner Bros har ju låtit övriga äldre Scooby-vhs:er ligga ute.  ^^
Dubbningarna beror på, om serien finns på svenska HBO är det riskfyllt att ladda upp de, även gamla dubbningar som inte används längre. Men Warner Bros verkar också vara väldigt selektiva, så man vet aldrig.

Daniel kanske har en kopia av filmen du efterfrågar?
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Viktor

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 augusti 2022 kl. 21:56:37Men Scooby-Doo och de 13 gastarna har ju inte släppts på DVD i Sverige, men däremot i bl.a. Polen med svenskt tal, så det börjar ju vara ett gränsfall...

Jag ska se efter om DVD-boxen fortfarande går att köpa i Polen eller någon annanstans - om den är utgången överallt, så känner jag mig lite tryggare i att ladda upp något...
(men det kanske inte hjälper, då Warner Bros. ju verkar åtminstone bitvis vara maniska med att plocka bort material från Archive)
Är den utgången eller går det att få tag på något sätt? Hur stor är chansen att den dyker upp på Archive?

TonyTonka

Citat från: Viktor skrivet 16 augusti 2022 kl. 23:42:24Är den utgången eller går det att få tag på något sätt? Hur stor är chansen att den dyker upp på Archive?
Chansen att den dyker upp på archive.org tror jag åtminstone är hyfsat stor om den inte finns uppe på HBO Max någonstans i världen.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 16 augusti 2022 kl. 23:21:52Sedan undrar jag om någon kan ladda upp Scooby-Doo och spökena på Maud Fricketts farm? Det är den enda Musikservicec-vhs:en med Scooby-Doo jag aldrig sett, och Warner Bros har ju låtit övriga äldre Scooby-vhs:er ligga ute.  ^^
Den VHS-filmen har jag, och jag är nästan hundra på att jag redan har digitaliserat den. Osäker om den är kvar på hårddisken eller om jag har bränt ut den, men jag tar och letar när jag kommer hem. :)