Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ska Sverige köpa Åland?

Startat av Marcusen, 21 februari 2023 kl. 23:23:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ska Sverige köpa Åland?

Ja
3 (50%)
Nej
2 (33.3%)
Kanske
0 (0%)
Annat (Förklara gärna)
1 (16.7%)

Antal personer som röstat: 6

Marcusen

De är mer lika oss än de är lika finnarna så ska vi köpa dem?

Sabelöga

Houba !


Sabelöga

Houba !

Lilla My

Ser inte varför vi skulle. Finns ingen vinst i det.

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 22 februari 2023 kl. 16:51:42Ser inte varför vi skulle. Finns ingen vinst i det.
Mata inte trollen. Administratör: stäng tråden.
Houba !

Marcusen

Citat från: Sabelöga skrivet 22 februari 2023 kl. 20:43:04Mata inte trollen. Administratör: stäng tråden.
Jag är inget troll hade den här diskussionen med några av mina vänner och ville bara se vad forumet tycker. Självklart är det ju helt bisart men det är bara en frågeställning.

Sabelöga

Citat från: Marcusen skrivet 22 februari 2023 kl. 20:52:08Jag är inget troll hade den här diskussionen med några av mina vänner och ville bara se vad forumet tycker. Självklart är det ju helt bisart men det är bara en frågeställning.
Jasså, vad tyckte dom då?
Houba !

Marcusen

Citat från: Sabelöga skrivet 22 februari 2023 kl. 22:41:15Jasså, vad tyckte dom då?
Vi alla tyckte nej förutom den som kommit på frågeställningen. Han tyckte att de pratar svenska och flaggan är så lik så att de lika gärna kunde bli svenskar officiellt.

Sabelöga

Citat från: Marcusen skrivet 22 februari 2023 kl. 22:42:53Vi alla tyckte nej förutom den som kommit på frågeställningen. Han tyckte att de pratar svenska och flaggan är så lik så att de lika gärna kunde bli svenskar officiellt.
Jamendåså
Houba !

Fred

Ålänningarna vill nog själva tillhöra Finland med tanke på att det var de som försvarade ögruppen under det finska vinterkriget när Sverige stod utanför. Så länge inte Finland tar bort de svensktalandes rättigheter i landet så ser jag inga problem med att Åland är finskt.