Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Era egna idéer om vad Disney-filmerna ska handla om i framtiden

Startat av E, 22 januari 2019 kl. 17:21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clara liljeberg

kan ni göra ett där madagaskar gänget reste till en annan värld där det inte finns några människor,bara djur som man kallas för zooköping där de måste passa in genom att gå på två ben och ha på sig kläder som passar för yrket om vad de är bäst på som t.ex hyresvärden är ett bältdjur och lejon är borgmästaren och zebran är domaren. det ska även finnas kvinnliga zebror och giraffer och så kanske den nya serien vara tecknad som kanske sändes på disney channel precis som hotell transylvanien serien gjorde.

Simon Axelsson

Citat från: clara liljeberg skrivet 25 januari 2020 kl. 21:30:27
kan ni göra ett där madagaskar gänget reste till en annan värld där det inte finns några människor,bara djur som man kallas för zooköping där de måste passa in genom att gå på två ben och ha på sig kläder som passar för yrket om vad de är bäst på som t.ex hyresvärden är ett bältdjur och lejon är borgmästaren och zebran är domaren. det ska även finnas kvinnliga zebror och giraffer och så kanske den nya serien vara tecknad som kanske sändes på disney channel precis som hotell transylvanien serien gjorde.

Så, Zootropolis med andra karaktärer från en annan studio i en serie gjord av samma studio som gjorde Zootropolis?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

clara liljeberg

ja så kan det även stämma om de gjorde det eftersom människor inte kan skada djuren för jag gillar inte hur människor gör djur till trofeer och hänga upp på väggen och krokodiler till skor och sköldpaddor till soppa och jag gillar inte ens jägaren och tjuvskyttar för det är olagligt. och kanske om madagaskar-gänget åkte cirkuståget till japan så blir de kanske anime som är japansk tecknad.

Adam Larsson

#48
Aladdin 4: Äktenskapstvisten

Aladdin och Jasmine har precis bråkat för att Aladdin har kommit hem sent på kvällarna, på andra sidan stan har Esmeralda zigenarflickan flyttat in och Jasmine börjar få sina misstankar. Jasmine och Aladdin hade nämligen råkat träffa på Esmeralda på Bazaren...

De såg ut så här:


Elios

Citat från: Adam Larsson skrivet 29 november 2020 kl. 00:23:08
Aladdin 4: Äktenskapstvisten

Aladdin och Jasmine har precis bråkat för att Aladdin har kommit hem sent på kvällarna, på andra sidan stan har Esmeralda zigenarflickan flyttat in och Jasmine börjar få sina misstankar. Jasmine och Aladdin hade nämligen råkat träffa på Esmeralda på Bazaren...

De såg ut så här:



Haha ja den hade kunnat kanske bli bra!^^

MOA

Citat från: Adam Larsson skrivet 29 november 2020 kl. 00:23:08
Aladdin 4: Äktenskapstvisten

Aladdin och Jasmine har precis bråkat för att Aladdin har kommit hem sent på kvällarna, på andra sidan stan har Esmeralda zigenarflickan flyttat in och Jasmine börjar få sina misstankar. Jasmine och Aladdin hade nämligen råkat träffa på Esmeralda på Bazaren...

De såg ut så här:


Intressant

Fred


Disneyfantasten


Steffan Rudvall


Disneyfantasten

#54
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 november 2020 kl. 09:18:04
Den lilla sjöjungfrun är ju dansk och samma sak med Tummelisa som nu ägs av Disney.

Fast Disneys version av Den Lilla Sjöjungfrun utspelar sig INTE i Danmark, det finns hur mycket som helst där som inte skulle gå ihop med det;
- palmer
- vithajar
- havssköldpaddor
- sjölejon
- flamingor
- muränor (i det fallet Kroken & Snoken)
- färggranna fiskar
- blåvalar
och mycket mera...

Oavsett vad så kommer jag ALDRIG att räkna Tummelisa som Disney även om det är en mycket vacker film (likaså Anastasia) och jag är prinsess-nörd! (faktum är att jag ALDRIG kommer att räkna 20th Century Fox som Disney och Tummelisa distribuerades ursprungligen av Warner Bros)

Jag har inte sett Spies In Disguise och jag gillar den inte heller för att den är uppköpt av Disney, jag kommer ALDRIG att räkna de kommande 20th Century Fox filmerna eller Blue Sky Studios som Disney! Faktum är att Tjuren Ferdinand och alla Blue Sky Studios filmer efter den enligt mig är riktigt dåliga även om jag inte sett dem ännu! (Tjuren Ferdinand gjordes dock INNAN Disney köpte upp Fox rättigheter, istället ogillar jag den för att den tecknade Disney-kortfilmen är en riktig klassiker som visas varje julafton)

Jag är dock osäker på om Tummelisa verkligen utspelar sig i Danmark eftersom en björn förekommer där, trots allt finns det ju inga vilda björnar i Danmark!  ;)

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2020 kl. 09:27:51
Jag har inte sett Spies In Disguise och jag gillar den inte heller för att den är uppköpt av Disney, jag kommer ALDRIG att räkna de kommande 20th Century Fox filmerna eller Blue Sky Studios som Disney! Faktum är att Tjuren Ferdinand och alla Blue Sky Studios filmer efter den enligt mig är riktigt dåliga även om jag inte sett dem ännu! (Tjuren Ferdinand gjordes dock INNAN Disney köpte upp Fox rättigheter, istället ogillar jag den för att den tecknade Disney-kortfilmen är en riktig klassiker som visas varje julafton)

Räkna dem som Disney tänker jag kanske inte göra direkt jag heller, men när du säger att du inte gillar filmer du aldrig sett av sådana anledningar låter du bara fjantig.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 november 2020 kl. 09:49:58
Räkna dem som Disney tänker jag kanske inte göra direkt jag heller, men när du säger att du inte gillar filmer du aldrig sett av sådana anledningar låter du bara fjantig.

Jag är INTE fjantig! Har har sett trailer till den! Dessutom så står jag fast vid den åsikten!  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2020 kl. 09:27:51

Oavsett vad så kommer jag ALDRIG att räkna Tummelisa som Disney även om det är en mycket vacker film (likaså Anastasia) och jag är prinsess-nörd! (faktum är att jag ALDRIG kommer att räkna 20th Century Fox som Disney och Tummelisa distribuerades ursprungligen av Warner Bros)

Jag har inte sett Spies In Disguise och jag gillar den inte heller för att den är uppköpt av Disney, jag kommer ALDRIG att räkna de kommande 20th Century Fox filmerna eller Blue Sky Studios som Disney! Faktum är att Tjuren Ferdinand och alla Blue Sky Studios filmer efter den enligt mig är riktigt dåliga även om jag inte sett dem ännu! (Tjuren Ferdinand gjordes dock INNAN Disney köpte upp Fox rättigheter, istället ogillar jag den för att den tecknade Disney-kortfilmen är en riktig klassiker som visas varje julafton)

Tjuren Ferdinand är dålig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Soscla

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2020 kl. 09:27:51
Fast Disneys version av Den Lilla Sjöjungfrun utspelar sig INTE i Danmark, det finns hur mycket som helst där som inte skulle gå ihop med det;
- palmer
- vithajar
- havssköldpaddor
- sjölejon
- flamingor
- muränor (i det fallet Kroken & Snoken)
- färggranna fiskar
- blåvalar
och mycket mera...

Fast Atlantica ligger väl just i Atlanten som är rätt stor och där kan väl de flesta av de här djuren förekomma? Det kanske bara är Eriks rike som ligger i Danmark...eller nåt  ::)
It's so fluffy I'm gonna die!

clara liljeberg

kanske om prinsessorna var djurversioner av sig själva som till exempel i mulans nya film skulle det vara som i kung fu panda fast de djur måste vara tilsammans av samma sort som till exempel två änder som tillsammans fick ägg eller två grisar som fick kultingar.