Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Coronaviruset

Startat av gstone, 16 mars 2020 kl. 17:09:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 17 mars 2020 kl. 22:04:49
WHO gick tydligen tidigare idag ut med att Coronaviruset kan överleva både varma och kalla klimat, det bådar inte gott
Det låter oroväckande, men jag hittar inget om det på WHOs webbsida. Har du någon länk till den källan?

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 mars 2020 kl. 08:29:55
Det låter oroväckande, men jag hittar inget om det på WHOs webbsida. Har du någon länk till den källan?

Hoppas fasen inte det blir sant alltså. :o

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 mars 2020 kl. 08:29:55
Det låter oroväckande, men jag hittar inget om det på WHOs webbsida. Har du någon länk till den källan?

Varsågoda: https://tbsnews.net/international/coronavirus-chronicle/coronavirus-can-survive-both-hot-humid-climates-who-56650#.XnFzwaXQWAA.messenger. Vet dock inte hur pålitlig den är egentligen, jag antog att WHO gått ut med det då de nämndes i rubriken
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Goliat

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 mars 2020 kl. 09:31:52
Varsågoda: https://tbsnews.net/international/coronavirus-chronicle/coronavirus-can-survive-both-hot-humid-climates-who-56650#.XnFzwaXQWAA.messenger. Vet dock inte hur pålitlig den är egentligen, jag antog att WHO gått ut med det då de nämndes i rubriken

Bättre med att länka till WHO istället för nån blaska.  8)

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/myth-busters

Vanliga säsongsinfluensan sprids ju året runt, men den är inte lika aktiv på sommaren som på vintern så den inte trivs i värme. Corona är lite annorlunda.

Står inget om det i tråden men haft ett par disskutioner, folk tror att antibiotika fungerar, men den fungerar inte på virus bara bakterier.

gstone

Sä ni tror att jag kan göra min resa till London i Augusti ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 18 mars 2020 kl. 17:06:05
Sä ni tror att jag kan göra min resa till London i Augusti ?

Skulle tro att det lugnat ner sig tillräckligt då, ja, men vi får vänta och se
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Nu har dem även skjutit upp Fotbolls-EM som skulle ha spelats nu i sommar till nästa år!?^^
Tänk då kommer även Herrarna och Damernas EM att spelas samma sommar isåfall.  :-[

Soscla

Citat från: gstone skrivet 18 mars 2020 kl. 17:06:05
Sä ni tror att jag kan göra min resa till London i Augusti ?

Jag skulle säga att om du redan har (flyg?)biljetter kan du avvakta, men om du inte har köpt biljetter än, köp inga just nu.
It's so fluffy I'm gonna die!

Elios

Om man inte har bokat biljett ännu så är det nog ingen fara om denna epidemin ställer till det ännu mer så folk förvandlas till zombies.  :-[

Daniel Hofverberg

Jag skulle inte heller köpa några flygbiljetter nu, oavsett till när - inte minst då vi inte kan veta att alla flygbolag verkligen kommer att överleva...

Utan statligt stöd lär nog ganska många företag riskera konkurs nu, och flygbolag och resebolag (liksom även tåg- och bussbolag) tillhör ju de som ligger allra värst till, som nu bara har utgifter och nästan inga inkomster alls... :(

Elios

Var en på Youtube och hon har varit helt övertygad om att jorden snart kommer att gå under inom minst 10 år eller så. Jag börjar nu tro att hon har fan i mej rätt! Bara det att det blev snabbare än vi trodde!
Är det någon som överhuvudutaget hört något bra om att man liksom börjar närma sig en lösning på detta Corona virus!?  :o
Jo förresten vem döpte det till Corona viruset egentligen?  ???

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 19 mars 2020 kl. 22:21:38
Var en på Youtube och hon har varit helt övertygad om att jorden snart kommer att gå under inom minst 10 år eller så. Jag börjar nu tro att hon har fan i mej rätt! Bara det att det blev snabbare än vi trodde!
Är det någon som överhuvudutaget hört något bra om att man liksom börjar närma sig en lösning på detta Corona virus!?  :o
Jo förresten vem döpte det till Corona viruset egentligen?  ???

Jag tror jag hörde något om att läkare någonstans i Sydamerika har en lösning, men jag är inte helt 100 på det. Det är karantän som gäller än. Det kommer att lösa sig, lyssna inte på folk på sociala medier, lyssna på myndigheterna. Jorden kommer inte gå under, klimatet har ju blivit bättre, mindre koldioxidutsläpp runtom i världen.
Vem som döpte det till Corona vet jag inte, men det har något med att viruset i mikroskop sett ut att ha taggar likt kronor, corona är spanska för krona.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Så det här inte SLUTET på mänskligheten ? :'( :'( :'( :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 19 mars 2020 kl. 22:32:28
Jag tror jag hörde något om att läkare någonstans i Sydamerika har en lösning, men jag är inte helt 100 på det. Det är karantän som gäller än. Det kommer att lösa sig, lyssna inte på folk på sociala medier, lyssna på myndigheterna. Jorden kommer inte gå under, klimatet har ju blivit bättre, mindre koldioxidutsläpp runtom i världen.
Vem som döpte det till Corona vet jag inte, men det har något med att viruset i mikroskop sett ut att ha taggar likt kronor, corona är spanska för krona.

TACK Du tröstade mig  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Jag vet att forskare i Israel håller på att få fram ett vaccin.