Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disneys Mulan (live-action, 2020)

Startat av gstone, 5 oktober 2016 kl. 08:33:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Filmen nu fått ålders gränsen PG-13 i USA så den kommer nog inte dubbas.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Nu har jag tagit bort alla inlägg från tråden som inte hade någon koppling till ämnet, och flyttat dessa till en ny tråd på Off-topic-tavlan. :)

Från och med nu försöker vi att någorlunda hålla oss till ämnet för den här tråden, d.v.s. Disneys live-actionremake av Mulan.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 februari 2020 kl. 21:13:09
Nu har jag tagit bort alla inlägg från tråden som inte hade någon koppling till ämnet, och flyttat dessa till en ny tråd på Off-topic-tavlan. :)

Från och med nu försöker vi att någorlunda hålla oss till ämnet för den här tråden, d.v.s. Disneys live-actionremake av Mulan.

Bra gjort Daniel!  ;)

gstone

Ironislkt att den här släppeps medabn Kina harr karantän. Vilken dädra otur för Disney ! :D :D

Men det är rätt åt Disney som är villga att göra affärer med HEMSK korrupt diktatur !!! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 11 mars 2020 kl. 13:23:57
Ironislkt att den här släppeps medabn Kina harr karantän. Vilken dädra otur för Disney ! :D :D

Men det är rätt åt Disney som är villga att göra affärer med HEMSK korrupt diktatur !!! >:(

Disney gör väl inte affärer med Kina? Disney hatar väl snarare Kina ganska rejält då det är det land som är bäst i världen på att göra bootleg-produkter i Disney's namn utan att Disney kan göra något åt det? ;D


Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 13 mars 2020 kl. 07:08:54
Som jag trodde🦠
https://www.moviezine.se/nyheter/mulan-och-ytterligare-fyra-filmer-stoppas

Coronaviruset kommer ursprungligen från Kina och alla de filmer där datumen försenas är ju Kina-relaterade... (Mulan utspelar sig i Kina, skulle gissa att mycket filmades där)

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 mars 2020 kl. 17:32:58
[...] och alla de filmer där datumen försenas är ju Kina-relaterade...

Är de? Om bara för den sakens skull är det ju en jävligt dålig anledning att skjuta fram premiärer; filmerna är ju redan gjorda :D Tror det snarare har att göra med biobesöket i allmänhet och tillställningarna som ingår i biopremiärer.

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 14 mars 2020 kl. 19:16:08
Är de? Om bara för den sakens skull är det ju en jävligt dålig anledning att skjuta fram premiärer; filmerna är ju redan gjorda :D Tror det snarare har att göra med biobesöket i allmänhet och tillställningarna som ingår i biopremiärer.
Det trodde jag var självklart  ??? Å ena sidan pengar (biljettförsäljning), å andra sidan allmän anständighet.
Houba !

Elios

Har dem sagt nånting ännu om den ska dubbas?  ???

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 14 mars 2020 kl. 19:49:32
Har dem sagt nånting ännu om den ska dubbas?  ???

Inte vad jag vet, men några visningar med svensk dubb fanns inte på Filmstaden när jag kollade senast, lite konstigt att de inte uppdaterat att den inte släpps 25/27 mars längre.

On another note, filmen har efter 1747 recensioner ett snittbetyg på 2,5 på IMDb till skillnad från Trolls 2 - Världsturnén som efter 53 recensioner på samma sida har ett snittbetyg på 7,1, Mulan har alltså "reviewbombats".
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 mars 2020 kl. 17:32:58
alla de filmer där datumen försenas är ju Kina-relaterade... Mulan utspelar sig i Kina, skulle gissa att mycket filmades där
Vad har du fått det ifrån. Pelle Kanin 2, No Time To Die mfl är inte ens gjorda i Kina och utspelar sig inte där heller

Och Mulan spelades in INNAN viruset ens fanns

Sök innan du skriver

Daniel Hofverberg

Problemet nu är inte bara kopplat till Kina (där börjar ju faktiskt antalet smittade att sjunka drastiskt), utan snarare läget i många länder i världen. I ett flertal länder i Europa (bl.a. Frankrike, som ju är en enorm marknad) har ju alla biografer stängts i ett (desperat) försök att minska spridning av viruset, och därför lär filmbolag just nu inte vilja släppa storfilmer på bio som ska gå upp i hela världen ungefär samtidigt - då skulle de ju behöva sprida ut marknadsföring och dylikt, då en del länder inte skulle kunna visa filmerna nu.

Så den närmaste tiden lär det nog framförallt vara mindre filmer som inte får så mycket marknadsföring samt filmer som distribueras av mindre independentbolag i enstaka länder (som inte köper in gemensamt för hela världen) som kommer att gå upp på bio. Så filmer från exempelvis Scanbox och Njutafilms/Studio S kommer förmodligen inte påverkas, medan storfilmer från Disney, 20th Century Fox, Universal Pictures, m.fl. sannolikt kommer att skjutas upp av (huvudsakligen) ekonomiska skäl.

Jag hoppas dock att det inte blir nödvändigt för Sverige att stänga ned alla biografer helt och hållet, utan att det räcker med nuvarande nivå att (på många håll) begränsa antalet biljetter som säljs till varje salong.

clara liljeberg

jag vill inte att coronaviruset ska smittas på filmteamet och jag hoppas att coronaviruset inte ens existeras och kanske borde jag skriva handlingen till den nya uppföljaren som var tecknat för viruset når ju inte på sånt som var ritade på papper som får det att röra på sig.

Disneyfantasten

#44
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 mars 2020 kl. 03:34:02
Problemet nu är inte bara kopplat till Kina (där börjar ju faktiskt antalet smittade att sjunka drastiskt), utan snarare läget i många länder i världen. I ett flertal länder i Europa (bl.a. Frankrike, som ju är en enorm marknad) har ju alla biografer stängts i ett (desperat) försök att minska spridning av viruset, och därför lär filmbolag just nu inte vilja släppa storfilmer på bio som ska gå upp i hela världen ungefär samtidigt - då skulle de ju behöva sprida ut marknadsföring och dylikt, då en del länder inte skulle kunna visa filmerna nu.

Så den närmaste tiden lär det nog framförallt vara mindre filmer som inte får så mycket marknadsföring samt filmer som distribueras av mindre independentbolag i enstaka länder (som inte köper in gemensamt för hela världen) som kommer att gå upp på bio. Så filmer från exempelvis Scanbox och Njutafilms/Studio S kommer förmodligen inte påverkas, medan storfilmer från Disney, 20th Century Fox, Universal Pictures, m.fl. sannolikt kommer att skjutas upp av (huvudsakligen) ekonomiska skäl.

Jag hoppas dock att det inte blir nödvändigt för Sverige att stänga ned alla biografer helt och hållet, utan att det räcker med nuvarande nivå att (på många håll) begränsa antalet biljetter som säljs till varje salong.

Det är väldigt tråkigt att många biofilmer försenad av Corona-viruset, även om jag har full förståelse för det...

Nåja, Framåt hade iallafall premiär innan dess och den filmen har jag länge planerat att se och kommer att göra det idag!  :)

Enligt informationen jag fått av mitt boende så kommer biosalongerna att sprida ut publiken på varannan rad så att man inte ska sitta så nära varandra... (så förhoppningsvis ger detta effekt)

Men som tur är så ser det inte ut att vara någon vara för varesig Walt Disney Animation Studios eller Pixar Animation Studios... (då Själen har USA-premiär 2020-06-19 och Sverige-premiär 2020-08-28, Raya and The Last Dragon har USA-premiär 2020-11-25 och Sverige-premiär 2021-01-03)

Även den kommande spelfilmen The One and Only Ivan sitter säkert då den har USA-premiär 2020-08-14 och svensk premiär 2020-10-16

Och samtliga ovannämnda filmer är filmer som jag planerar att se på bio sedan länge...