Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Elena från Avalor (Elena of Avalor)

Startat av Epiphany, 24 september 2016 kl. 22:02:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Elias Prenbo

Citat från: patriknills9 skrivet 17 november 2016 kl. 22:45:02
Amy Deasismont som gjort rösten till Elena!

https://www.youtube.com/watch?v=540B1zINXNM

Det är Amy Diamond, det är egentligen samma person, men jag säger alltid Amy Diamond för att jag är mer van vid det.

TonyTonka

Citat från: Elias Prenbo skrivet 17 november 2016 kl. 23:34:32
Det är Amy Diamond, det är egentligen samma person, men jag säger alltid Amy Diamond för att jag är mer van vid det.

Samma här. Jag misstänker att Amy får dras med att kallas "Amy Diamond" trots att hon nu går under sitt verkliga namn. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elias Prenbo

Det kanske är en fråga om att vänja sig... ;)

Alexander

#18
Har sett nu ett avsnitt på svenska,  nämligen avsnitt 2 "Model sister". Amy är väldigt bra som Elena, man kan höra vid några repliker att hon är lite ovan men det är inga problem. Ge henne bara några till avsnitt så försvinner det och hennes insats kommer vara super!  :)

Elias Prenbo

Citat från: Alexander skrivet 19 november 2016 kl. 19:18:58
Har sett nu ett avsnitt på svenska,  nämligen avsnitt 2 "Model sister". Amy är väldigt bra som Elena, man kan höra vid några repliker att hon är lite ovan men det är inga problem. Ge henne bara några till avsnitt så försvinner det och hennes insats kommer vara super!  :)
Ett stort plus nu när Amy regelbundet dubbar Elena är ju att chansen ökar stort att hon kommer dubba Merida igen till Sofia den första.  :D

Det verkar hon redan ha gjort, åtminstone så har volym 8 (Det Hemliga Biblioteket) släppts på DVD (vilket hände 2016-10-03). Jag har förvisso inte själv sett varesig DVD-filmen eller avsnitten, så samma DVD finns ett avsnitt med snögubben Olof från filmen Frost, men eftersom jag inte har sett något utav dessa avsnitt så kan jag tyvärr inte bedöma (om någon har sett avsnittet så är jag väldigt nyfiken på om det fortfarande är Amy Diamond och Nassim Al Falkir som gör dessa två respektive roller...).

Epiphany

CitatJag har förvisso inte själv sett varesig DVD-filmen eller avsnitten
DVD:n finns att köpa från CDON (Inklusive Svensk dubbning). (Det Hemliga Biblioteket)
http://cdon.se/film/sofia_den_f%C3%B6rsta%3a_vol_8_-_det_hemliga_biblioteket-38791597

Elias Prenbo

Citat från: Epiphany skrivet 19 november 2016 kl. 22:33:20
DVD:n finns att köpa från CDON (Inklusive Svensk dubbning). (Det Hemliga Biblioteket)
http://cdon.se/film/sofia_den_f%C3%B6rsta%3a_vol_8_-_det_hemliga_biblioteket-38791597

Jag vet redan det, men jag satsar inte på att köpa saker på internet, utan jag köper hellre saker antingen i affärer eller second-hand och jag ska göra precis det när jag får chansen. ;D

Jag kan bara inte svära på exakt när jag köper saker.

Elias Prenbo

Förresten så besöker jag faktiskt CDON då och då och håller uppsikt på releasedatum och det är delvis därför som jag vet och kommer ihåg detta.

Anders M Olsson

Enligt SVTs programtablå ska Elena från Avalor ingå i Disneydags från och med den 7 januari.

Jag vet inte riktigt hur de tänker sig att lägga upp det, för programmet ska enligt tablån även innehålla Den lilla sjöjungfrun och Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr. Det verkar omöjligt att hinna med ett avsnitt av alla tre programmen på de 55 minuter som är allokerade till Disneydags.

Daniel Hofverberg

Mycket märkligt. Som du säger måste något vara galet, då det är en teoretisk omöjlighet att hinna med tre serier under den knappa timme som finns till förfogande. Ingen av de tre serierna brukar ju heller vara tvådelade med två 11-minutersavsnitt, så att det vore möjligt att stycka upp avsnitten på det sättet.

Så med all säkerhet bör ju bara två av de tre serierna faktiskt kunna ingå; frågan är bara vilka...?

I mina ögon känns det lite märkligt att redan nu börja visa Elena från Avalor, med tanke på att Disney Channel och Disney Junior mig veterligen bara har sänt fem avsnitt och sedan repriserat dessa fem ett par gånger. Det var nog några veckor sedan något nytt avsnitt sändes, så kanske har inte fler avsnitt än så hunnit dubbas än...?

Men det vore ju trevligt om det stämmer att serien kommer att börja även i Disneydags; inte minst för att få bättre kvalitet - Barnkanalen har ju hos nästan alla operatörer betydligt högre bitrate än Disney-kanalerna, plus att loggan är lite mindre iögonfallande...

Samlaren

Det är kanske en ´´hemlig´´ serie av dem tre varje gång Disneydags kommer gå.

Om det som jag tror så kommer Ducktales  vara huvudserien som kommer gå först sedan så är det Den lilla sjöjungfrun/Elena av Avalor

Anders M Olsson

Så har då dagens avsnitt av Disneydags visats, och ingen Elena från Avalor fanns med. Det var väl nästan väntat att bara två av de tre annonserade serierna skulle finnas med:

1) Den lilla sjöjungfrun, avsnittet Önskesjöstjärnan
2) Klassisk kortfilm, Baggage Buster (1941)
3) Knatte, Fnatte och Tjatte på äventyr, avsnittet Much Ado About Scrooge

Kanske kommer de att alternera serierna så att Elena finns med nästa gång...

Epiphany

Vilseledande reklam. Fast; det är Disney, så det borde inte vara förvånande.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 januari 2017 kl. 11:01:54
Kanske kommer de att alternera serierna så att Elena finns med nästa gång...
Jag har tänkt samma tanke. I och med att bara 5 avsnitt av Elena från Avalor sänts på Disney Channel och Disney Junior hittills (såvitt jag vet), så är det ju långt ifrån en hel säsong än. Därför är min misstanke att SVT huvudsakligen kommer att sända Den lilla sjöjungfrun och DuckTales i Disneydags, men att någon av serierna kommer att hoppas över vid några tillfällen för att hinna sända 5 - 6 avsnitt av Elena från Avalor under våren.

Hursomhelst är det ju dock klantigt gjort av SVT att få det att låta som att alla tre serierna kommer att ingå i varje avsnitt av Disneydags...

Man kan ju dock undra vari logiken ligger att som första avsnitt av DuckTales sända "Much Ado About Scrooge"...

Anders M Olsson

Inte heller i dag den 14 januari fanns det någon Elena från Avalor med i Disneydags...