Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Barbie (spelfilm, 2023)

Startat av Disneyfantasten, 28 april 2022 kl. 19:56:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 december 2022 kl. 16:38:38Jag tror inte filmen kommer dubbas.
Nu när en första teaser har släppts, så att vi faktiskt har någon form av rörligt material att utgå ifrån, så håller jag med att det mest sannolika nog är att filmen inte kommer att dubbas till svenska utan släppas i textad originalversion; åtminstone på bio. Även fast det är svårt att dra särskilt långt gångna slutsatser av en teaser utan dialog, så känns det helt enkelt inte som en film som i första hand riktar sig till barn...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 december 2022 kl. 04:53:03Nu när en första teaser har släppts, så att vi faktiskt har någon form av rörligt material att utgå ifrån, så håller jag med att det mest sannolika nog är att filmen inte kommer att dubbas till svenska utan släppas i textad originalversion; åtminstone på bio. Även fast det är svårt att dra särskilt långt gångna slutsatser av en teaser utan dialog, så känns det helt enkelt inte som en film som i första hand riktar sig till barn...

Så ni menar att jag sett framemot filmen i onödan...?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 december 2022 kl. 18:21:51Så ni menar att jag sett framemot filmen i onödan...?
Nej, varför det...? Du är väl läskunnig, så att du kan se filmen även om den inte skulle dubbas...?

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 december 2022 kl. 18:24:25Nej, varför det...? Du är väl läskunnig, så att du kan se filmen även om den inte skulle dubbas...?

Jo, läskunnig är jag definitivt, men jag föredrar ofta dubbat i många fall, även om jag för en gångs skull skulle kunna göra ett undantag, men det är ett bea tag kvar till biopremiären, så jag kan ju hinna ändra mig i slutändan...

(värt att nämna att det de senaste åren förekommit text även hos dubbade filmer på bio)

Om det nu är som du säger så blir det alltså samma öde som Förtrollad...

gstone

Barbie klassas in av Filmstaden som en Barn och Familj film.

https://www.filmstaden.se/
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 december 2022 kl. 18:13:40Barbie klassas in av Filmstaden som en Barn och Familj film.

https://www.filmstaden.se/

Då finns det en chans att den dubbas iallafall...

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2022 kl. 09:50:21Det är nog inte särskilt troligt att låten "Barbie Girl" kommer att förekomma i filmen, med tanke på att låten refererade till Barbie utan licens eller tillstånd från Mattel - något som ju också resulterade i stämningar mot gruppen och skivbolaget.
Men Aqua vann ju till slut (efter flera år, efter de nästan glömt bort att det pågick i bakgrunden så länge), dessutom så valde ju Mattel att inte kräva dem på pengar heller då de insåg att eftersom låten var så stor så skulle de få problem med fans och att det skulle kunna skada deras egna ryckte.
Sedan sidonotis så mådde Lene så dåligt att hon skrek något i stilen "f*ck barbie" eller "who the f*ck is barbie" pga allt som hände.
Men lite märkligt för barbie har ju blivit ett namn man kallar just plastdockor som dessa, så att de sjunger om just detta är ju inget konstigt alls egentligen, Daze sjöng ju om Tamagotchi (tidigare hette låten "Together forever" som gavs ut som singel), ingen reagerade ju ens trots Tamagotchi var så stort då.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 december 2022 kl. 18:13:40Barbie klassas in av Filmstaden som en Barn och Familj film.

https://www.filmstaden.se/
Var ser du det? För mig står det "Äventyr, Komedi, Fantasy" när jag kollar...
https://www.filmstaden.se/film/NCG402785/barbie

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 december 2022 kl. 18:21:51Så ni menar att jag sett framemot filmen i onödan...?
Sluta var lölig.

Du är vuxen nog att se normala filmer
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Om det klassad barnfilm/familjenfim då skulle blir dubbar. Jag vet inte om det blir dubbar eller inte det får vi se.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 december 2022 kl. 13:24:27Sluta var lölig.

Du är vuxen nog att se normala filmer

Tala aldrig mer till mig på det sättet igen! Jag har all rätt att få vara fri och göra precis som jag vill för vi lever i demokrati! Så sluta vara taskig mot mig och ta genast bort det där inlägget!

Idag är det julafton så var snäll nu!

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 december 2022 kl. 14:39:58Tala aldrig mer till mig på det sättet igen! Jag har all rätt att få vara fri och göra precis som jag vill för vi lever i demokrati! Så sluta vara taskig mot mig och ta genast bort det där inlägget!

Idag är det julafton så var snäll nu!
Ja nu e de ingen tid & börja bråka

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 december 2022 kl. 14:39:58Tala aldrig mer till mig på det sättet igen! Jag har all rätt att få vara fri och göra precis som jag vill för vi lever i demokrati! Så sluta vara taskig mot mig och ta genast bort det där inlägget!

Idag är det julafton så var snäll nu!
Du borde se mer riktiga filmer(vuxenfilmer) han är ju trots allt 26 >:(

Själv kan jag recommderar Fanny och Alexander ( 1982) den är väldigt bra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 25 december 2022 kl. 22:40:29Du borde se mer riktiga filmer(vuxenfilmer) han är ju trots allt 26 >:(

Snälla du jag orkar inga fler arghuvuden eller att du tvingar mig! Om du någonsin använder ett enda arghuvud eller tvingande till mot mig igen så åker du ut ur forumet permanent! Förstått!? (jag är fri att få göra som jag vill och har min frihet och rätt och du är inte min chef så du bestämmer inte över mig, jag orkar inte med detta längre)

Och familjefilmer ÄR riktiga filmer! (enligt mig) vuxenfilmer är så himla tråkiga och har inget djup överhuvudtaget och de vill man helst glömma så fort som möjligt!