Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby Doo

Startat av TonyTonka, 16 juli 2008 kl. 01:26:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vilken är den bästa Scooby-Doo tv-serien?

Scooby Doo, Where Are You? (Scooby Doo, Var är du?)
9 (22.5%)
The Scooby-Doo Show
14 (35%)
Scooby-Doo and Scrappy
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Movies
3 (7.5%)
The New Scooby-Doo Mysteries
0 (0%)
The 13 Ghosts of Scooby-Doo
1 (2.5%)
Scooby's All-Star Laff-A-Lympics
0 (0%)
A Pup Named Scooby-Doo (Valpen Scooby-Doo)
1 (2.5%)
What's New Scooby-Doo? (Våran Scooby-Doo)
3 (7.5%)
Scooby-Doo and Shaggy get a Clue (Scooby-Doo och Shaggy spanar vidare)
0 (0%)
Scooby Doo! Mystery Incorperated (Scooby Doo! Mysteriegänget)
5 (12.5%)
The New Scooby-Doo and Scrappy Show
1 (2.5%)

Antal personer som röstat: 38

Steffan Rudvall

#675
Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 maj 2020 kl. 20:27:52
Det var inget särskilt dåligt förslag, han är ju dock lite mer än 20 år äldre än Simon, men det skulle nog kunna funka ändå
Jag tänkte mest för att dom har varit med i samma tv-program fast en i den Engelska versionen och en i den svenska. Förresten tror jag du tänker på fel person jag menar Hans "Orup" Eriksson  som var medlem i X Factor Sverige juryn

Han är bara ett år äldre än Simon

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Orup

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/X_Factor_Sverige


Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2020 kl. 20:29:05
Jag tänkte mest för att dom har varit med i samma tv-program fast en i den Engelska versionen och en i den svenska. Förresten tror jag du tänker på fel person jag menar Hans "Orup" Eriksson  som var medlem i X Factor Sverige juryn

Han är bara ett år äldre än Simon
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/X_Factor_Sverige

Det har du rätt i... Jag syftade dock på samma man som du, men läste fel på åldern på Wikipedia
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 maj 2020 kl. 20:38:17
Det har du rätt i... Jag syftade dock på samma man som du, men läste fel på åldern på Wikipedia
Ja det kan ju bli fel ibland

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Gustav Jonsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 maj 2020 kl. 11:55:33
Jag tycker också om den ursprungliga LP/kassett-versionen av Scooby-Doo - Where Are You?-introt, men det är som sagt knappast troligt att Warner Bros. skulle försöka lista ut vem som äger rättigheterna till den texten och licensiera dessa i dagens läge. Det kan vi nog helt glömma, tyvärr... :(

Men personligen är jag starkt misstänksam på att sångerna inte kommer att dubbas - nuförtiden har det ju tyvärr blivit väldigt vanligt i Skandinavien att man hoppar över att dubba sånger; ibland t.o.m. vid rena musikaler... :(
Jag tycker ändå att man ska använda den versionen då den är mycket bättre än den dåliga Media Dubbs versionen

Steffan Rudvall

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 18 maj 2020 kl. 20:46:01
Jag tycker ändå att man ska använda den versionen då den är mycket bättre än den dåliga Media Dubbs versionen
Om sångerna nu kommer att dubbas så antar jag att dom antingen återanvänder Media Dubbs sångtexter  eller kanske skriver nya. Men att de ska använda en sångtexterna från en 50 år gammal LP ska du nog inte förvänta dig.


Förresten så är inte Media Dubbs version dålig jag skulle nog säga den är bättre än LP versionen.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2020 kl. 21:01:09
Om sångerna nu kommer att dubbas så antar jag att dom antingen återanvänder Media Dubbs sångtexter  eller kanske skriver nya. Men att de ska använda en sångtexterna från en 50 år gammal LP ska du nog inte förvänta dig.


Förresten så är inte Media Dubbs version dålig jag skulle nog säga den är bättre än LP versionen.

Men det är ju bara scooby doo them sången, som har tiagre text , resten är pop-låtar som jag  själv inte vill ska dubbas .

Och den förkommer bara i introt  ;D

resten av filmen har inga sådan låtar utan bra pop musik i bakgrunden.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 maj 2020 kl. 22:25:28
Men det är ju bara scooby doo them sången, som har tiagre text , resten är pop-låtar som jag  själv inte vill ska dubbas .

Och den förkommer bara i introt  ;D

resten av filmen har inga sådan låtar utan bra pop musik i bakgrunden.
Jag vet men Gustav vet tydligen inte det

Adam Larsson

Hej är det någon som har Scooby Doo och häxans spöke som kan tänka sig att byta?

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 20 maj 2020 kl. 16:27:19
Hej är det någon som har Scooby Doo och häxans spöke som kan tänka sig att byta?
Jag har Scooby-Doo och häxans spöke, men tyvärr bara på VHS. Jag vet fortfarande inte om filmen faktiskt har släppts på DVD i Sverige, som vissa obekräftade uppgifter gör gällande, eller inte.

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 maj 2020 kl. 16:28:27
Jag vet fortfarande inte om filmen faktiskt har släppts på DVD i Sverige, som vissa obekräftade uppgifter gör gällande, eller inte.
Det var ju synd jag vill så gärna se den svenska dubbningen av filmen men kan inte hitta den på VHS


Någon annan som har den och kan tänka sig att byta?

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 20 maj 2020 kl. 16:31:43
Det var ju synd jag vill så gärna se den svenska dubbningen av filmen men kan inte hitta den på VHS


Någon annan som har den och kan tänka sig att byta?
Jag digitaliserar gärna min VHS-utgåva, om det är av intresse. :)

Scoobydoofan1

Citat från: Adam Larsson skrivet 20 maj 2020 kl. 16:27:19
Hej är det någon som har Scooby Doo och häxans spöke som kan tänka sig att byta?
Finns inte den filmen på dvd?

Adam Larsson

#688
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 maj 2020 kl. 16:58:53
Finns inte den filmen på dvd?
Nej tyvärr har den bara visats på TV och släppts på VHS

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 maj 2020 kl. 16:58:53
Finns inte den filmen på dvd?
Oklart. Enligt vissa obekräftade källor ska filmen faktiskt ha släppts på DVD en gång i tiden, men jag har inte lyckats bekräfta uppgifterna och har aldrig sett utgåvan i verkligheten.

Men bl.a. Hemmakvälls gamla webbsida påstod att den hade släppts, i deras databas över släppta DVD-filmer (som inte längre finns kvar). Samtidigt har dock inte Svensk Mediedatabas med någon DVD-utgåva i sin databas, som "ska" innehålla alla släppta DVD-filmer (vilket dock inte riktigt stämmer till 100%). Så jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tro...