Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

ThunderCats (1985)

Startat av Akilles, 30 maj 2006 kl. 12:52:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Akilles

Citat från: Soscla skrivet  5 januari 2007 kl. 01:22:56
Oj, jag har aldrig sett Thundercats, men det var en väldigt liten grupp skådespelare (sju?!) för så många roller...funkar/funkade det verkligen?


om du inte har sett Thundercats har du missat nått ;) joo de är lite men så är det nästan eliten bland röstskådespelare i sverige...många bra!

Geisterfaust

Jodå, nog slukade man Thundercats då det gick på tv, alltid... Heh. Mycket bra serie och bra dubbning också, för den delen. :)
Har nog en 10-15 avsnitt inspelade själv, kanske. Men med den mängd du verkar sitta på så vore det ju underbart ifall de skulle kunna tänkas överföras till dator så att man inte behöver rota fram gamla slitna vhs:er... ;)

Akilles

Citat från: Geisterfaust skrivet 13 juni 2007 kl. 21:25:21
Jodå, nog slukade man Thundercats då det gick på tv, alltid... Heh. Mycket bra serie och bra dubbning också, för den delen. :)
Har nog en 10-15 avsnitt inspelade själv, kanske. Men med den mängd du verkar sitta på så vore det ju underbart ifall de skulle kunna tänkas överföras till dator så att man inte behöver rota fram gamla slitna vhs:er... ;)


Åå..Tjena:D...Va glad ja blir när de är egentligen nån som har de ja söker efter. Men du...alltså...den här länken http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ThunderCats_episodes visar vilka episoder som finns. Om du är en go pöjk kanske du kunde lista ut vilka avsnitt du har.  ;)

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 januari 2007 kl. 18:47:21
Tack så mycket för uppgifterna - jag lägger till det vid nästa uppdatering av sajten.
Ber om ursäkt för att jag återupplivar denna gamla tråd Daniel men jag undrar varför du inte har lagt upp uppgifterna än ???

Elios

Var ju några år sedan här så man har kanske glömt det med tiden.  8)

E

Citat från: Elios skrivet  4 maj 2019 kl. 14:47:16
Var ju några år sedan här så man har kanske glömt det med tiden.  8)
Ja antagligen

Elios

Minns denna med glädje.
Var inte många avsnitt man hann se innan man flyttade men gillade iallafall det jag såg.
Vill också se om detta någon gång.
Den har släppts på Vhs eller nånstans väl med svenska röster?
Tommy Nilsson och Andreas Nilsson briljerar som både Panter respektive Lejon-O.

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 27 januari 2020 kl. 03:34:25
Vill också se om detta någon gång.
Den har släppts på Vhs eller nånstans väl med svenska röster?
Nej, tyvärr inte - ThunderCats har släppts på VHS i ett flertal volymer, men VHS-utgåvorna (av Juno Media och GMV Media) hade bara engelskt tal och svensk text.

Den svenska dubbningen har bara sänts på TV4 och såvitt jag kommer ihåg bara 1994. De sände hela säsong 1 på 65 avsnitt (avsnitten producerade 1985), men säsong 2, 3 och 4 har alltså tyvärr inte dubbats till svenska.

Tråkigt att dubbningen inte använts någonstans efter 1994, för det var en mycket bra och välgjord dubbning; gjord av Eurotroll.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2020 kl. 14:32:32
Har nya Tundercats dubbats ?
Om du syftar på 2011 - 2012 års ThunderCats, så har den serien dubbats till svenska, norska och danska. Den sändes i Skandinavien på Cartoon Network. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 juni 2020 kl. 20:58:20
Om du syftar på 2011 - 2012 års ThunderCats, så har den serien dubbats till svenska, norska och danska. Den sändes i Skandinavien på Cartoon Network. :)

KUL var precis det jag menade !! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.