Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Daniel, Kan du lägga ut credits till Fifi och blomsterfröna på hemsidan, ?  Det mästa av rösterna står på dvd:ns baksida och SVT brukar ju vara rätt noga med credits  :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag undrar JÄTTE MYCKET vilka dom svenska rösterna är i Live Action Lady och Lufsen från 2019 !!??

Också undrar jag om tal och sången den filmen dubbas eller bara talet ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 april 2020 kl. 16:16:32
Trolls 2 vet vi ju kommer i oktober, Scoob! har vi väl hört rykten om att den ska komma i augusti, möjligtvis den 28 augusti i fall att det stämmer.

Kommer biograferna var öppna i Augusti ? :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  9 april 2020 kl. 00:17:33
Kommer biograferna var öppna i Augusti ? :'( :'(

För, vadå, typ 12 gången, vi har ingen aning i nuläget, men är de inte det lär de ju nästan gå i konkurs...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet  9 april 2020 kl. 00:32:39
För, vadå, typ 12 gången, vi har ingen aning i nuläget, men är de inte det lär de ju nästan gå i konkurs...

Nu kommer den biografen nära mig stänga på måndag. Sen kommer dem öppna igen i juli. För att dem kommer ju inte orka mjölka alla filmer om och om igen dem som går nu.  ::)

gstone

Går det att få fram credits för filmen Scooby-Doo: Mångalna monster från 2015 ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Tillägg till Den Otroliga Vandringen (1993);

Tekniker: Anders Öjebo, Daniel Bergfalk

Inspelad juni 1993

källa: VHS-utgåvorna (som jag såg förra året)

gstone

Jag vill SUPERMYCKET ha credits till Lve-Action Lady och Lufsen !!!! :D :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 april 2020 kl. 16:33:47
Hej Daniel!  :)

Har du sett min fråga om Stefan Berglund angående Öjebo-kören?  :) (samt Roséen-kören)

Och så en sak till; skulle du möjligtvis kunna publicera creditlistorna till Spooky Buddies, Treasure Buddies och Super Buddies:) (jag saknar credits till dessa och jag håller just på att skriva sammansatta rollistor till långfilmer under skrivarbetet på mitt jobb)

Skulle du också kunna publicera credits till Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar här på hemsidan?  :) (uppgifter finns på Disneyania)

Kan du vara så hygglig och ordna detta Daniel?  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2020 kl. 22:16:55
Kan du vara så hygglig och ordna detta Daniel?  :)

Och säsong 2 av DyckTales !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

 Daniel kommer du komma få fram credits till Syskonen Willoughby på Netflix ?, Daniel
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

#1466
Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 april 2020 kl. 16:33:47
Hej Daniel!  :)

Har du sett min fråga om Stefan Berglund angående Öjebo-kören?  :) (samt Roséen-kören)

Och så en sak till; skulle du möjligtvis kunna publicera creditlistorna till Spooky Buddies, Treasure Buddies och Super Buddies:) (jag saknar credits till dessa och jag håller just på att skriva sammansatta rollistor till långfilmer under skrivarbetet på mitt jobb)

Skulle du också kunna publicera credits till Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar här på hemsidan?  :) (uppgifter finns på Disneyania)
Jag har tyvärr inte fått något svar från Stefan Berglund än, men ska göra ett nytt försök. :)

Jag tror tyvärr inte att jag har DVD-utgåvorna för både Spooky Buddies, Treasure Buddies och Super Buddies, men vill minnas att jag kan tänkas ha någon av dem - jag ska leta och skriva av uppgifterna för den/dem jag har, men övriga måste någon annan hjälpa till med. :)

Citat från: gstone skrivet 13 april 2020 kl. 22:37:22
Daniel kommer du komma få fram credits till Syskonen Willoughby på Netflix ?, Daniel
Det vet jag tyvärr inte än. Det är hopplöst att få vettiga svar från Netflix om dubbcredits - jag har försökt många gånger, men får inte mer än "goddag yxskaft"-svar - så för att kunna få fram credits gäller det att Netflix efter sluttexterna har utsatt någon form av credits; tillräckligt så jag åtminstone får veta vilken dubbningsstudio som gjort den, vem som regisserat eller någonting användbart så jag har något att gå på.

Med lite tur kommer någorlunda kompletta dubbcredits att listas under sluttexterna, vilket händer ibland, medan de ibland bara sätter ut väldigt ofullständiga listor utan "Övriga röster". Dessbättre är det ju i alla fall ganska ovanligt att Netflix inte har några som helst credits efter filmernas/seriernas slut, även om det tyvärr också förekommer.

Netflix dubbningar verkar just nu vara relativt jämnt fördelade mellan BTI Studios, SDI Media, Eurotroll och KM Studio; om än med en viss övervikt för BTI Studios och Eurotroll. När det är BTI Studios som dubbar brukar det oftast (men inte alltid) finnas kompletta credits efter sluttexterna, medan det från andra studios är mer ojämnt. Ganska ofta när det gäller Eurotroll brukar Netflix bara sätta ut ett fåtal huvudroller, men inga övriga röster. Det gäller ofta även KM Studio. Vid SDI Medias dubbningar brukar Netflix av någon märklig anledning oftast inte sätta ut dubbningsstudio, utan "bara" regissör, översättare och röster. Och om det saknas dubbcredits helt efter sluttexterna, som tyvärr förekommer vid ett fåtal fall, så är det förstås helt kört... :(

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2020 kl. 01:45:16
Jag har tyvärr inte fått något svar från Stefan Berglund än, men ska göra ett nytt försök. :)

Jag tror tyvärr inte att jag har DVD-utgåvorna för både Spooky Buddies, Treasure Buddies och Super Buddies, men vill minnas att jag kan tänkas ha någon av dem - jag ska leta och skriva av uppgifterna för den/dem jag har, men övriga måste någon annan hjälpa till med. :)

Hur blir det då med Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2020 kl. 01:45:16

Netflix dubbningar verkar just nu vara relativt jämnt fördelade mellan BTI Studios, SDI Media, Eurotroll och KM Studio; om än med en viss övervikt för BTI Studios och Eurotroll. När det är BTI Studios som dubbar brukar det oftast (men inte alltid) finnas kompletta credits efter sluttexterna, medan det från andra studios är mer ojämnt. Ganska ofta när det gäller Eurotroll brukar Netflix bara sätta ut ett fåtal huvudroller, men inga övriga röster. Det gäller ofta även KM Studio. Vid SDI Medias dubbningar brukar Netflix av någon märklig anledning oftast inte sätta ut dubbningsstudio, utan "bara" regissör, översättare och röster. Och om det saknas dubbcredits helt efter sluttexterna, som tyvärr förekommer vid ett fåtal fall, så är det förstås helt kört... :(

men huvudrollerna i ill Syskonen Willoughy kommer väl stå utsatta HOPAS jag !?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2020 kl. 01:45:16
´
Det vet jag tyvärr inte än. Det är hopplöst att få vettiga svar från Netflix om dubbcredits - jag har försökt många gånger, men får inte mer än "goddag yxskaft"-svar - så för att kunna få fram credits gäller det att Netflix efter sluttexterna har utsatt någon form av credits; tillräckligt så jag åtminstone får veta vilken dubbningsstudio som gjort den, vem som regisserat eller någonting användbart så jag har något att gå på.

Med lite tur kommer någorlunda kompletta dubbcredits att listas under sluttexterna, vilket händer ibland, medan de ibland bara sätter ut väldigt ofullständiga listor utan "Övriga röster". Dessbättre är det ju i alla fall ganska ovanligt att Netflix inte har några som helst credits efter filmernas/seriernas slut, även om det tyvärr också förekommer.

Netflix dubbningar verkar just nu vara relativt jämnt fördelade mellan BTI Studios, SDI Media, Eurotroll och KM Studio; om än med en viss övervikt för BTI Studios och Eurotroll. När det är BTI Studios som dubbar brukar det oftast (men inte alltid) finnas kompletta credits efter sluttexterna, medan det från andra studios är mer ojämnt. Ganska ofta när det gäller Eurotroll brukar Netflix bara sätta ut ett fåtal huvudroller, men inga övriga röster. Det gäller ofta även KM Studio. Vid SDI Medias dubbningar brukar Netflix av någon märklig anledning oftast inte sätta ut dubbningsstudio, utan "bara" regissör, översättare och röster. Och om det saknas dubbcredits helt efter sluttexterna, som tyvärr förekommer vid ett fåtal fall, så är det förstås helt kört... :(

Jag hoppas VERKLIGEN att rösterna till Tim och Jane Willoughby , Deras mamma och pappa,
Katten, Nanny ,Commander Melanoff och tvingarna Barnaby står utsatta !!!  :D

Det är bara dom rösterna jag mest bry mig om egentligen   ! :D

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.