Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Söker animerade serier

Startat av Samlaren, 23 februari 2020 kl. 11:01:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Grimner

Citat från: Samlaren skrivet  9 maj 2021 kl. 17:20:15
Jag uppdaterar

söker främst

Mike lu och og
Får i storstan
Gingers Dagbok
Winx Club s6
Jag har 10 avsnitt av Winx Club säsong 6 (1-3, 12-15 & 24-26). Samtliga går att se på YouTube:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLBf0ZpqT8HapEekWPkLan7DsOa4cH2hcr
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Samlaren

kan du dela då jag ej vill ha det dåliga upplössningen som yt downlods har jag vill ha käll upplössningen.

Grimner

Citat från: Samlaren skrivet  4 juni 2021 kl. 13:02:19
kan du dela då jag ej vill ha det dåliga upplössningen som yt downlods har jag vill ha käll upplössningen.
Jag hämtade ju mina klipp från YouTube och de är i HD. Tror att jag använde YouTube-DLG och det gav samma upplösning som originalvideorna. Men om det inte fungerar för dig så är det klart att jag kan dela filerna direkt.
Hur är det med andra Winx Club-säsonger? Jag samlar själv på serien, så jag har blandade avsnitt från alla säsonger (inkl. hela World of Winx samt ett par filmer). Skulle gärna få tag i de avsnitt jag saknar också ifall du vill dela med dig.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Samlaren

Citat från: Grimner skrivet  4 juni 2021 kl. 13:30:29
Jag hämtade ju mina klipp från YouTube och de är i HD. Tror att jag använde YouTube-DLG och det gav samma upplösning som originalvideorna. Men om det inte fungerar för dig så är det klart att jag kan dela filerna direkt.
Hur är det med andra Winx Club-säsonger? Jag samlar själv på serien, så jag har blandade avsnitt från alla säsonger (inkl. hela World of Winx samt ett par filmer). Skulle gärna få tag i de avsnitt jag saknar också ifall du vill dela med dig.

Har alla filmer dubbas?

Jag tror jag ska ha säsong 1-5 komplett annars kan jag lätt hämta dem från Netflix om jag saknar ngt avsnitt

Grimner

Citat från: Samlaren skrivet  4 juni 2021 kl. 14:49:19
Har alla filmer dubbas?

Jag tror jag ska ha säsong 1-5 komplett annars kan jag lätt hämta dem från Netflix om jag saknar ngt avsnitt
Det vågar jag inte svara på, men jag skulle hoppas det. Jag har i alla fall Winx Club och Hemligheternas Slott med svensk dubbning. Trodde jag hade en till, men det var visst samma film med den engelska titeln (The Secret of the Lost Kingdom).

Skulle du kunna tänka dig att dela dem då? Märkligt nog är det de tidigare säsongerna jag framförallt saknar avsnitt från (har inte ett enda från säsong 2 och bara ett par från säsong 1 :-\). Säsong 3-6 har jag runt 65 avsnitt från.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.

Alice Svensson

Svårt med animerade serier. Tycker personligen om BoJack Horseman :)

Jonas87

Jag har ett avsnitt av "Gingers dagbok på svenska! Överfört från VHS på datorn. Ville lägga upp på Youtube, men det togs bort pga rättigheter.

Scoobydoofan1

Citat från: Jonas87 skrivet 11 juli 2021 kl. 23:54:27
Jag har ett avsnitt av "Gingers dagbok på svenska! Överfört från VHS på datorn. Ville lägga upp på Youtube, men det togs bort pga rättigheter.
Varför inte lägga up en del av ljudspåret på dubbningshemsidan? Så att man kan höra på den svenska dubbningen av gingers dagbok.

Samlaren

Citat från: Jonas87 skrivet 11 juli 2021 kl. 23:54:27
Jag har ett avsnitt av "Gingers dagbok på svenska! Överfört från VHS på datorn. Ville lägga upp på Youtube, men det togs bort pga rättigheter.

Lust att dela med dig av det?


Samlaren

Update på serier som jag söker

Avsnitt som jag saknar av flinta (Skicka pm så skriver jag vilka
Nästan hela säsong 1 och delar av säsong av Jetsons)
Får i Storstan
Nästan hela Bambubjörnarna
Gingersdagbok
Reglar Academy
Yogi björn serierna
Young Robin Hood

och många fler serier. Försöker skaffa ett helt arkiv av dubbat :)

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet 16 oktober 2021 kl. 16:32:29
Update på serier som jag söker

Avsnitt som jag saknar av flinta (Skicka pm så skriver jag vilka
Nästan hela säsong 1 och delar av säsong av Jetsons)
Får i Storstan
Nästan hela Bambubjörnarna
Gingersdagbok
Reglar Academy
Yogi björn serierna
Young Robin Hood

och många fler serier. Försöker skaffa ett helt arkiv av dubbat :)
Vilken dubbning när det gäller the jetsons? Har du avsnitt av gingersdagbok?

Samlaren

Har inget av gingesrs dagbok av Jetsons säsong 2 så är det mest från cartoon/boomerang
sedan av säsong 1 ocj 3 är något avsnitt från TV3.

Jag söker först främst TV3 dubbning på Jetsons då merparten av säsong 3 eller om det var säsong 1 sändes på TV3 och kanske ngn enstaka gång på CN. Medan Boomerang endast sände hela s2 + några avsnitt av säsong 3.

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet 16 oktober 2021 kl. 17:20:42
Har inget av gingesrs dagbok av Jetsons säsong 2 så är det mest från cartoon/boomerang
sedan av säsong 1 ocj 3 är något avsnitt från TV3.

Jag söker först främst TV3 dubbning på Jetsons då merparten av säsong 3 eller om det var säsong 1 sändes på TV3 och kanske ngn enstaka gång på CN. Medan Boomerang endast sände hela s2 + några avsnitt av säsong 3.
Frågan är om TV3 dubbade hela serien familjen jetsons eller om det blev som familjen flinta. Gingers dagbok borde nog dyka up på Paramount+ om dom kommer åt ljudspåren eller så blir nog serien omdubbad som Disney gjorde med ducktales.

Samlaren

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 oktober 2021 kl. 17:49:20
Frågan är om TV3 dubbade hela serien familjen jetsons eller om det blev som familjen flinta. Gingers dagbok borde nog dyka up på Paramount+ om dom kommer åt ljudspåren eller så blir nog serien omdubbad som Disney gjorde med ducktales.

Jag hat förlorat hoppet för Paramount+. De fyller på dåligt sedan realese har endast 10serier tillkommit och många serier är ens inte kompletta.

Paramount+  känns endast som de kom med i Sverige endast för att promota sitt märke och inge mer.

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet 16 oktober 2021 kl. 18:48:31
Jag hat förlorat hoppet för Paramount+. De fyller på dåligt sedan realese har endast 10serier tillkommit och många serier är ens inte kompletta.

Paramount+  känns endast som de kom med i Sverige endast för att promota sitt märke och inge mer.
Dom misslyckades väldigt mycket med det här, i början så hade man hoppats på nånting bra men ärligt talat så är Paramount+ bortkastade pengar. Man borde hoppas istället på att HBO max har bättre koll när det gäller norden med språken osv.