Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Har Disney i Norden övergett Amphibia?

Startat av KurageDHH, 10 augusti 2021 kl. 23:13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KurageDHH

Nu går det inte längre att se på det amerikanska utbudet för att Disney har nu spärrat även via Surfshark (som jag befarar att dom skulle göra det förr eller senare).
Hur skall man se Amphibia nu då? Skall man vänta tills den kommer till Disney+ i Norden (om inte amerikanska idiotbossarna på Disney har plötsligt ändrat sig och inte låta serien få släppas i alla fall på nordiska utbudet, trots dubbning av säsong 2)?

Anders M Olsson

#106
Citat från: KurageDHH skrivet 15 november 2021 kl. 13:52:53
Nu går det inte längre att se på det amerikanska utbudet för att Disney har nu spärrat även via Surfshark (som jag befarar att dom skulle göra det förr eller senare).
Hur skall man se Amphibia nu då? Skall man vänta tills den kommer till Disney+ i Norden (om inte amerikanska idiotbossarna på Disney har plötsligt ändrat sig och inte låta serien få släppas i alla fall på nordiska utbudet, trots dubbning av säsong 2)?

Har du rapporterat problemet till Surfshark då? Själv har jag skickat en felrapport via deras hjälpsida.

Jag är ganska säker på att Surfshark kommer att fixa problemet eftersom en stor del av deras existens hänger på att folk utifrån stora världen kan komma åt streamingtjänster i USA. Om folk inte kan nå amerikanska Netflix, Disney+, Hulu och andra stora streamingtjänster kan Surfshark lika gärna lägga ner verksamheten, och det tror jag inte att de gör.

Själv abonnerar jag för säkerhets skull på två olika VPN-tjänster, dels Surfshark och dels Express VPN. Express VPN fungerar fortfarande mot Disney+. Det är inget ovanligt att VPN-tjänster blir tillfälligt utspärrade av streamingtjänsterna, men de större och bättre VPN-leverantörerna brukar alltid lösa problemen så småningom. Det är en ständig katt-och-råttalek, men inget att oroa sig alltför mycket över.

Anders M Olsson

Idag verkar allt fungera igen med Disney+ i USA via Surfshark. Kanske var det bara något tillfälligt strul, eller så försöker Disney verkligen aktivt blockera VPN-tjänsterna. Vi får väl se om felet kommer tillbaka...

KurageDHH

#108
Idag kom en bra nyhet:
Amphibia återkommer till Norden på Disney Channel från fredag 3/12 15.45 (svensk tid).
Källa:
https://tv24.se/kanal/disney-channel/2021-12-03

Varför kom en serie som inte har visat förut på denna kanal plötsligt på en fredag? Brukar det inte förekomma nyare serier på en måndag (start på vardagen) eller en lördag (start på helgen)?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

Serien visar också på sönsdag 5/12 14.35 samma kanal. Sen finns det inte mer tider just nu: https://tv24.se/b/r3jnn0-1nyw.
Men nu tillbaka till Disney+.
Det har inte gått så lång tid, men ändå klagar jag:
Vart har svenskt ljudspår till de resterande avsnitten i säsong 2 tagit vägen?

Steffan Rudvall

Citat från: KurageDHH skrivet 22 november 2021 kl. 20:45:43
Serien visar också på sönsdag 5/12 14.35 samma kanal. Sen finns det inte mer tider just nu: https://tv24.se/b/r3jnn0-1nyw.
Men nu tillbaka till Disney+.
Det har inte gått så lång tid, men ändå klagar jag:
Vart har svenskt ljudspår till de resterande avsnitten i säsong 2 tagit vägen?
Nu när de har bestämt sig för att fortsätta visa serien på TV så avvaktar de nog med att lägga upp säsong 2 med svensk dubb på Disney +.

KurageDHH

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 november 2021 kl. 20:58:56
Nu när de har bestämt sig för att fortsätta visa serien på TV så avvaktar de nog med att lägga upp säsong 2 med svensk dubb på Disney +.

Dom var ju lagt upp vissa avsnitt av säsong 2 med svensk dubb på Disney+. Att dom inte tänker lägga till resten av säsong 2 med svensk dubb just nu är fullständigt obegripligt!

KurageDHH

Nu kom även (i alla fall) avsnitten 5, 6, 7, 14, 15, 17 och 18 från säsong 2 med svensk tal på amerikanska Disney+. Bara 6 (1, 9, 13, 16, 19 och 20) återstående! ;D

KurageDHH

#114
Nu började serien sända på Disney Channel, dock bara varje fredag vid 15.45-tiden och än så länge säsong 1. Skall dom bara visa ett avsnitt varje fredag (julafton och nyårsafton inträffar på en fredag i år, så jag undrar det blir visning av serien ändå)? Fram till 15 eller 29/4 2022? Blir det säsong 2 därefter från 22/4 eller 6/5 tills 2-16/9 eller hur har dom tänkt?
Över på amerikanska Disney+ kom 6 övriga avsnitt från säsong 2 med svensk tal under veckan. Hela säsong 2 är nu komplett med svenskt ljudspår! ;D Frågan är bara om dom tänker släppa andra säsongen först på Disney+ i Sverige, Norge och Danmark innan Disney Channel? För Finland däremot verka inte alls se ut som att den var tänkt att släppa samtidigt som grannländerna eftersom finsk tal och/eller text saknades fortfarande. Utbudet varierar faktiskt i nordiska länder har jag kännedom till.
T. ex. Luftens hjältar finns i alla fall inte i finska utbudet (trots finsk text), medan grannländerna har den.
Finland har ju däremot Darkwing Duck med finsk text.

KurageDHH

#115
Nu kommer mer tider av serien på Disney Channel på vardagar kl. 15.00 från 20/12 (även kvar på fredag 15.45). Comeback för serien till Norden på riktigt! Betyder det att säsong 2 kommer att visas från 17 januari (några månader tidigare i alla fall) eller? ???

EDIT:
Serien kommer att visas från början med dubbla avsnitt 15.00-15.45 från 3/1. Kan vara ett gott tecken på att säsong 2 kommer (som sagt) redan 17/1 (tydligen bli det också dubbla avsnitt istället för ett avsnitt vilket det är ännu bättre).

Anders M Olsson

Första säsongen av Amphibia kommer på Disney+ här i de nordiska länderna på onsdag den 5 januari.


KurageDHH

#118
Citat från: Tecknad Film skrivet  1 januari 2022 kl. 20:05:01
Amphibia kommer snart som nämnts.

https://www.filmtopp.se/nyhet/disneyplus-nytt-pa-disney-i-januari-2022

Frågan är bara om Disney håller (denna gång) vad dom lovar. Säsong 3 och 4 av Ester vs mörkets makter skulle ha kommit 22 december enligt filmtopp och moviezine, men de dök aldrig upp i tjänsten. :'(

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  1 januari 2022 kl. 23:25:24
Frågan är bara om Disney håller (denna gång) vad dom lovar. Säsong 3 och 4 av Ester vs mörkets makter skulle ha kommit 22 december enligt filmtopp och moviezine, men de dök aldrig upp i tjänsten. :'(
I 95 fall av 100 har förhandsuppgifterna om Disney+ stämt, så mest troligt kommer det att stämma även nu.

Men det har som sagt förekommit enstaka avvikelser. Förutom Ester vs mörkrets makter/Star vs mörkrets makter så utlovades också säsong 1 och 2 av den tecknade Disney-serien Pepper Ann (1997 - 2000) den 10 november, men den serien har fortfarande inte dykt upp så här knappt två månader senare - senast jag kollade hade den inte ens svenskt tal eller text på Disney+ i USA. :(