Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Eurovision Song Contest

Startat av Experten, 2 juli 2012 kl. 07:50:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Om det nu då inte blir någon Eurovision till hösten istället. Så kanske dem då ändrar så att finalen kommer att flyttas till Amsterdam nästa år hehe!  ;D

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  7 juni 2020 kl. 22:20:44
Om det nu då inte blir någon Eurovision till hösten istället. Så kanske dem då ändrar så att finalen kommer att flyttas till Amsterdam nästa år hehe!  ;D

... Har du sovit? Årets tävling är inställd, nästa år kommer det bli en helt ny ESC-tävling.

E

Citat från: Elios skrivet  7 juni 2020 kl. 22:20:44
Om det nu då inte blir någon Eurovision till hösten istället. Så kanske dem då ändrar så att finalen kommer att flyttas till Amsterdam nästa år hehe!  ;D
Du har inte hängt med alls. Det är INSTÄLLT

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  7 juni 2020 kl. 22:36:09
... Har du sovit? Årets tävling är inställd, nästa år kommer det bli en helt ny ESC-tävling.

Jag har hängt med och precis hur det ligger till. Men man vet ju inte om dem ändrar sig. Dessutom syftar jag mer på om dem kanske byter till huvudstaden Amsterdam istället. Vad tror du om det då?^^

Simon Axelsson

Man skulle ju kunna säga att det blir lite mer Eurovision i år. Will Ferrells Netflixkomedi Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga släpps den 26 juni, om någon här utöver jag själv har lust att se den vet  jag inte, men vill ni se mer Eurovision kanske den är nåt för er.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 10 juni 2020 kl. 01:03:41
Jag har hängt med och precis hur det ligger till. Men man vet ju inte om dem ändrar sig. Dessutom syftar jag mer på om dem kanske byter till huvudstaden Amsterdam istället. Vad tror du om det då?^^
Det är tyvärr omöjligt, då Eurovision Song Contest är ett så enormt arrangemang så att det brukar kräva många månaders förberedelser. Oftast brukar planeringen och arrangemangen för nästa års ESC inledas ganska kort tid efter att något land har vunnit tävlingen, så att både hinna ändra sig och dessutom hinna arrangera allt till hösten är tyvärr helt omöjligt.

Det är bara att konstatera att det tyvärr inte blev något i år. :( Jag tycker själv det är väldigt tråkigt och lite egendomligt... Med stängda gränser och förbud mot folksamlingar i Nederländerna (och många andra länder) hade det förstås inte kunnat bli någon traditionell tävling, men jag tycker att det borde ha gått att ordna med hjälp av videolänk och att varje land skulle kunna framföra sitt bidrag från en TV-studio i respektive land (med bara programledarna på plats i Rotterdam). Eller i värsta fall göra som Sverige gjorde med sitt specialprogram; att bara spela upp musikvideorna och låta folk rösta utifrån det. Ingetdera hade förstås blivit 100% rättvist (vilket ju tydligen var EBUs motivering varför), men jag är övertygad om att alla artister och låtskrivare ändå hade föredragit det framför att inte få vara med alls med sina respektive låtar...

Elios

Omöjligt tror jag ej. Men dem kanske ändrar sig annars då och gör något av dina förslag till hösten isåfall. Annars så i Amsterdam nästa år istället.  ;D

E

Vad tyckte ni om Eurovision: The Story of Fire Saga? Kanske inte den bästa filmen men annars var den rolig och bra sångnummer, jag gillade mest Lion of Love och Husavik. Båda låtarna sjungs ju av svenskar (Erik Mjönes respektive Molly Sandén), Erik är den killen som körar i Lotta på Liseberg och han framförde låten i årets säsong

Jag såg den på engelska för den lät inte så bra på svenska

Simon Axelsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 augusti 2020 kl. 22:18:09
Vad tyckte ni om Eurovision: The Story of Fire Saga? Kanske inte den bästa filmen men annars var den rolig och bra sångnummer, jag gillade mest Lion of Love och Husavik. Båda låtarna sjungs ju av svenskar (Erik Mjönes respektive Molly Sandén), Erik är den killen som körar i Lotta på Liseberg och han framförde låten i årets säsong

Jag såg den på engelska för den lät inte så bra på svenska

Gillade den starkt. Såg den på engelska först innan jag såg den på svenska, ser jag den igen lär det bli på engelska. Låtarna var fantastiska!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 augusti 2020 kl. 22:18:09
Vad tyckte ni om Eurovision: The Story of Fire Saga? Kanske inte den bästa filmen men annars var den rolig och bra sångnummer, jag gillade mest Lion of Love och Husavik. Båda låtarna sjungs ju av svenskar (Erik Mjönes respektive Molly Sandén), Erik är den killen som körar i Lotta på Liseberg och han framförde låten i årets säsong

Jag såg den på engelska för den lät inte så bra på svenska

Gud vilket sammanträffande då att hennes syster Mimmi Sandén är med i den svenska.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 19 augusti 2020 kl. 22:25:44
Gillade den starkt. Såg den på engelska först innan jag såg den på svenska
Har den här dubbats?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 augusti 2020 kl. 22:34:15
Har den här dubbats?
Japp, den dubbades till svenska av KM Studio på uppdrag av Netflix. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 augusti 2020 kl. 22:35:38
Japp, den dubbades till svenska av KM Studio på uppdrag av Netflix. :)

Väldigt knotigt :o :o :o :o , Men i alla fall bra att Gunilla Orvelius fick dubba igen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 augusti 2020 kl. 22:35:38
Japp, den dubbades till svenska av KM Studio på uppdrag av Netflix. :)
Har Erik Mjönes och Molly Sandén dubbat sig själva?
Vilka är de andra svenska rösterna?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.