Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Random frågor och diskussioner

Startat av Steffan Rudvall, 12 juni 2021 kl. 22:32:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2021 kl. 23:01:53
En enorm nackdel med skolor är att det finns risk för att det är mobbare där, en jobbig grej är hemläxor...

Jag är iallafall en sådan att jag helst inte vill vara social, och inte enstöring heller för den delen, jag vill istället vara flexibel och komma och gå som jag vill, alltså att jag kan vara för mig själv ibland och med andra ibland! (det kan vara skönt att vara för sig själv ibland för då får man ro, dessutom gör jag skrivarbeten på min verksamhet och det är lättare när folk inte tittar på, men under rasterna kommer jag ut och äter lunc och/eller dricker kaffe, sedan tar jag promenad med en DV-personal om det är passande väder)
Jag vill också jobba för mig själv & va med kompisar

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 15 juli 2021 kl. 23:33:30
Jag vill också jobba för mig själv & va med kompisar
Jobba för dig själv, Så du vill bli egenföretagare?

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2021 kl. 23:12:53
Det varierar nog tyvärr mycket mellan olika skolor, men överlag hoppas jag att de flesta skolor tar mobbning på större allvar nu än på min tid. För när jag gick i skolan (framförallt grundskolan) var det tyvärr stora problem med mobbning, och skolpersonalen brydde sig inte nämnvärt om att lösa problemen - de gjorde högst halvhjärtade försök att lösa problemen, och när det inte hjälpte så valde alla att låtsas som att det inte förekom alls... :(

Men det var ju inte direkt igår, så förhoppningsvis har en del hänt sedan dess och att fler personer har fått upp ögonen för problemet.

Men du har givetvis rätt i att skolor behövs i samhället; det kan ingen argumentera emot. Man får istället försöka att ta itu med mobbning så mycket och fort som möjligt, trots att problemet tyvärr aldrig kan försvinna till 100%.
Ursäkta, vad är DV-personal...?

För övrigt måste man ju senare under livet ofta vara social, vare sig man vill det eller inte - det är ju liksom ett krav på majoriteten av alla arbetsplatser.
Va dålig skolan va förr!

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2021 kl. 23:34:38
Jobba för dig själv, Så du vill bli egenföretagare?
Jag menade att jag gör skoluppgifterna själv

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 15 juli 2021 kl. 23:34:43
Va dålig skolan va förr!
Du generaliserar dock för alla skolor är ju faktiskt inte likadana.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2021 kl. 23:37:07
Du generaliserar dock för alla skolor är ju faktiskt inte likadana.
Egentligen e skolan faktiskt dålig nu också.
Så här tycker jag:Lågstadiet var bra,mellanstadiet var dåligt,högstadiet var riktigt bra & gymnasiet e bäst.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2021 kl. 23:12:53
För övrigt måste man ju senare under livet ofta vara social, vare sig man vill det eller inte - det är ju liksom ett krav på majoriteten av alla arbetsplatser.

Så du menar alltså att man aldrig får ha ett privatliv?

Man kan ju inte vara sällskaplig hela dagen, alla måste kunna ha privatliv och man ska aldrig gå emot andras natur...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2021 kl. 23:41:13
Så du menar alltså att man aldrig får ha ett privatliv?

Man kan ju inte vara sällskaplig hela dagen, alla måste kunna ha privatliv och man ska aldrig gå emot andras natur...
Ingen har sagt att man inte får ha ett privatliv, men man måste ju kunna prata med människor annars funkar ju ingenting.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2021 kl. 23:43:06
Ingen har sagt att man inte får ha ett privatliv, men man måste ju kunna prata med människor annars funkar ju ingenting.

Isåfall kan jag glädja dig att jag kan prata med människor, både med text och verbalt! Tur är väl det! Det finns fördelar med att kunna prata med andra!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2021 kl. 23:45:25
Isåfall kan jag glädja dig att jag kan prata med människor, både med text och verbalt! Tur är väl det! Det finns fördelar med att kunna prata med andra!
Att prata med människor är ju att vara social...

Goliat

Skola behövs för att få den sociala biten och få en allmänbildning. Om man blir hemskolad är det oftast något lärs ut fel och sprids vidare och missinformation kan vara farligt.

Disneyfantasten

Citat från: King Owl skrivet 16 juli 2021 kl. 10:09:10
Skola behövs för att få den sociala biten och få en allmänbildning. Om man blir hemskolad är det oftast något lärs ut fel och sprids vidare och missinformation kan vara farligt.

Nu tycker jag att du överreagerar! Det är sällan så vansinnigt farligt med missinformation! Då får man lära sig den rätta informationen i efterhand!

Böcker brukar sällan ljuga dessutom!

Jag är givetvis en av dem som gick i skolan men har aldrig varit så värst glad i det! Iallafall inte när mina skolgångar var 2003-2009 respektive 2009-2012! (särskilt inte den sistnämnda), min skolhistoria är tämligen lång och komplicerad!

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 10:18:34
Nu tycker jag att du överreagerar! Det är sällan så vansinnigt farligt med missinformation! Då får man lära sig den rätta informationen i efterhand!

Böcker brukar sällan ljuga dessutom!

Jag är givetvis en av dem som gick i skolan men har aldrig varit så värst glad i det! Iallafall inte när mina skolgångar var 2003-2009 respektive 2009-2012! (särskilt inte den sistnämnda), min skolhistoria är tämligen lång och komplicerad!
De e min skolgång också

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 10:18:34
Det är sällan så vansinnigt farligt med missinformation! Då får man lära sig den rätta informationen i efterhand!

Här håller jag inte alls med dig. Det kan vara OTROLIGT farligt med missinformation - och väldigt många som en gång lärt sig något har otroligt svårt att ställa om sig och inse att man har lärt sig fel från början.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 16 juli 2021 kl. 12:29:36
Här håller jag inte alls med dig. Det kan vara OTROLIGT farligt med missinformation - och väldigt många som en gång lärt sig något har otroligt svårt att ställa om sig och inse att man har lärt sig fel från början.

En sak håller jag dock helt med om; fel information är aldrig bra! Det är aldrig bra att tro fel!

Därför tycker jag det är SUPERVIKTIGT att lära andra personer väldigt mycket om både djur och om Disney!