Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Pyjamasklubben (The Sleepover Club)

Startat av Mathilda Gustafsson, 5 augusti 2021 kl. 00:37:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Har serien givits ut på DVD med svenskt tal? Eller är det bara SVT som gäller om man vill ha svenskt ljudspår?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  5 augusti 2021 kl. 00:37:28
Har serien givits ut på DVD med svenskt tal? Eller är det bara SVT som gäller om man vill ha svenskt ljudspår?
Det finns en svensk DVD utgåva av den första säsongen men den gavs ut innan SVT fick vanan att dubba alla live action serierna på Barnkanalen.

Daniel Hofverberg

Ja, den svenska DVD-utgåvan har endast engelskt ljudspår och skandinaviska undertexter; och gavs som sagt ut innan SVT (eller någon aktör överhuvudtaget) började dubba live-actionserier annat än i undantagsfall.

Så det är bara SVT Barn och SVT Play som gäller för svensk dubbning. :(

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 augusti 2021 kl. 00:41:43
Det finns en svensk DVD utgåva av den första säsongen men den gavs ut innan SVT fick vanan att dubba alla live action serierna på Barnkanalen.
Alltså likadant som med Stallkompisar!

Adam Larsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  5 augusti 2021 kl. 01:11:48
Alltså likadant som med Stallkompisar!
Har den ens dubbats? Om den har dubbats är det Linda Åslund som dubbar Marny Kennedy?

MOA


Anders M Olsson

Citat från: MOA skrivet  5 augusti 2021 kl. 11:58:42
Jag minns när detta visades på Barnkanalen

Vad menar du med "detta"?

Om du menar Pyjamasklubben behöver du inte ha speciellt gott minne, för den går på SVT Barn nu! :)

Däremot var det nog 10 år sen Stallkompisar senast visades på Barnkanalen.

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 augusti 2021 kl. 12:44:18
Vad menar du med "detta"?

Om du menar Pyjamasklubben behöver du inte ha speciellt gott minne, för den går på SVT Barn nu! :)

Däremot var det nog 10 år sen Stallkompisar senast visades på Barnkanalen.
Jag menar förstås Pyjamasklubben,Stallkompisar har jag aldrig sett

Adam

Citat från: MOA skrivet  5 augusti 2021 kl. 13:27:32
Jag menar förstås Pyjamasklubben,Stallkompisar har jag aldrig sett
Här kommer jag återigen med lite off-topic-ord;
Minns annars att min syrra var aldeles besatt av den serien när hon var 9 år, då den visades på Barnkanalen (nuvarande SVT Barn) år 2005. 😅
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Anders M Olsson

Citat från: MOA skrivet  5 augusti 2021 kl. 13:27:32
Jag menar förstås Pyjamasklubben,Stallkompisar har jag aldrig sett

Tja, om någon säger sig minnas ett visst tv-program väntar man sig kanske inte att det ska vara ett program som går på tv just nu, såvida inte den personen är väldigt senil och har problem med korttidsminnet... :)

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet  5 augusti 2021 kl. 17:44:42
Tja, om någon säger sig minnas ett visst tv-program väntar man sig kanske inte att det ska vara ett program som går på tv just nu, såvida inte den personen är väldigt senil och har problem med korttidsminnet... :)
Jag förväntar mig ingenting då jag aldrig tittar på TV