Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frost

Startat av TonyTonka, 30 januari 2014 kl. 18:52:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 12:15:05
Faktumet att Disney över huvudtaget har bestämmelser gällande religion är väl bevis på
att folk är alldeles för känsliga annars skulle dom ju inte ha dom ?

Jag gillar inte folk som är religiösa och inte heller folk som är för patrotiska så jag tycker det är dumma regler.

Nu säger du ju emot dig själv? Det verkar var du som är den känsliga här ;)

Utan regler och bestämmelser i ett företag (framför allt ett så stort och viktigt företag som Disney) skulle det ju bli kaos. Vad skulle du säga om Disney fick för sig att göra en långfilm om Bibeln där budskapet är att alltid följa Gud och att Amerikanska soldater är Jesus allihopa? ;D

Att sätta regler för att inte ha med varken bu eller bä är för att skydda sitt företag mot klagomål och för att göra det mer öppet till en bredade publik. Det är därför de varken står öppet på HBTQ-sidan eller den konservativa kristna sidan. Disney står i ett mittemellan-land, vilket är där de hör hemma för att pleasa så många som möjligt.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 27 juli 2019 kl. 12:23:33
Nu säger du ju emot dig själv? Det verkar var du som är den känsliga här ;)

Utan regler och bestämmelser i ett företag (framför allt ett så stort och viktigt företag som Disney) skulle det ju bli kaos. Vad skulle du säga om Disney fick för sig att göra en långfilm om Bibeln där budskapet är att alltid följa Gud och att Amerikanska soldater är Jesus allihopa? ;D

Att sätta regler för att inte ha med varken bu eller bä är för att skydda sitt företag mot klagomål och för att göra det mer öppet till en bredade publik. Det är därför de varken står öppet på HBTQ-sidan eller den konservativa kristna sidan. Disney står i ett mittemellan-land, vilket är där de hör hemma för att pleasa så många som möjligt.

Jag missförstod dig. Jag trodde reglerna var att allt Disney patriotiska och ha Kristanna väderingar.

Själv skulle jag älska om Disney gjord en film som
Handlade om Himlen, heelvet , Änglar, Demoner och Gud.


Det är mycket potential för en spännande berättelse i dom koncepten.

Synd att Amerikaner är så över religösa😢

Till exempel tycker jag det är galet arr Presidenten pratar om gud säger saker som gud välsigne amerika. Tänk om Löfven gjord det ?

Det vore helt knasigt.

 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Såg  Lego Frozen Northenlights  på Nyafilmer med svensk dubb. Har ni sett den ? 

gstone

Citat från: moviefan skrivet 18 november 2020 kl. 19:23:06
Såg  Lego Frozen Northenlights  på Nyafilmer med svensk dubb. Har ni sett den ?

Alla orginal röster kom tillbaka ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 november 2020 kl. 21:50:15
Alla orginal röster kom tillbaka ;D

Och det var det bästa med den serien!

Jag gillar dock inte lego-animationen...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 november 2020 kl. 22:30:05
Varför ?

För att jag inte gillar när man använder lego-animation! (och det är därför jag inte har någon lust att se Lego Filmen 1 & 2, Lego Batman, etc.)

Har dock sett Lego Frost och den är i allmänhet helt okej och underhållande, men den kunde ha vunnit på att få antingen animation i stil med Sofia Den Första och Elena Från Avalor eller animation i stil med Trassel Serien...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2020 kl. 22:33:14
För att jag inte gillar när man använder lego-animation! (och det är därför jag inte har någon lust att se Lego Filmen 1 & 2, Lego Batman, etc.)

Menar du specifikt vanligt animerade filmer där allt är designat som om det vore Lego eller menar du stop-motion med Lego, för ingen av Lego-filmerna är som det sistnämnda?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

moviefan

Vilken gillar ni mest  Frost eller Frost 2  ?  Jag gillar ettan mest, tvåan är bra med. 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 26 december 2020 kl. 11:50:15
Vilken gillar ni mest  Frost eller Frost 2  ?  Jag gillar ettan mest, tvåan är bra med.

Svårt att säga bara sådär, jag tycker om båda helt enkelt...

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 december 2020 kl. 11:52:28
Svårt att säga bara sådär, jag tycker om båda helt enkelt...

Tycker första har bättre  manus, även om tvåan har fina miljöer.  Många av låtarna är minst lika bra i bägge, så tycker jag första har de bästa. Gillar kör sången
Vuele mycket, den återkommer i tvåan. 

Lilla My

Tvåan var obviously väldigt rushad och saknade en hel del i storyn, tyvärr. Framför allt Anna blev otroligt lidande som karaktär. Musiken var det bästa med hela filmen.

På tal om musik, jag må inte vara ett jättestort fan av Frost (har inga problem med den men är inte en film jag vill se om och om igen) men fyfan vad bra broadway-musikalen är!! Alla problem jag hade med filmen har de fixat i musikalen i perfekt samklang med fantastisk musik och sångare.

-
https://youtu.be/sqF4OqfT7U8



Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 26 december 2020 kl. 22:43:45
Tvåan var obviously väldigt rushad och saknade en hel del i storyn, tyvärr. Framför allt Anna blev otroligt lidande som karaktär. Musiken var det bästa med hela filmen.

På tal om musik, jag må inte vara ett jättestort fan av Frost (har inga problem med den men är inte en film jag vill se om och om igen) men fyfan vad bra broadway-musikalen är!! Alla problem jag hade med filmen har de fixat i musikalen i perfekt samklang med fantastisk musik och sångare.

-
https://youtu.be/sqF4OqfT7U8



Jag personligen brukar aldrig gå och se Broadway-musikaler av Disneys filmer, har aldrig gått på sådana, är inte vidare intresserad av att göra det helt enkelt, tycker de ser jättefula ut, att välja mellan det och Disneys remake-spelfilmer är ju ärligt talat som att välja mellan pest och kolera...

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 december 2020 kl. 23:01:26
att välja mellan det och Disneys remake-spelfilmer är ju ärligt talat som att välja mellan pest och kolera...

Du får såklart tycka vad du vill och jag har själv vänner som inte ser tjusningen med musikaler, men snälla jämför inte Disney's remake skit-filmer som obviously är gjorda för att tjäna pengar på nostalgi och fucking broadway musikal-perfomances som kräver oerhörd repetition, dans, sång, koreografi, samklang och så jävla mycket kärlek och passion. Jag kommer fan smiska dig annars.





Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 26 december 2020 kl. 23:43:23
Jag kommer fan smiska dig annars.

Ta det lite lungt nu, jag förstår om du gillar Broadway-musikaler, men det där med att du ska smiska mig låter inte vidare snällt...