Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Gnottarna

Startat av Elios, 9 februari 2021 kl. 16:40:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Hej. Jag undrar lite av hur många avsnitt dubbades av TV-serien Gnottarna som visades på Bolibompa eller om det kanske var Barnkanalen?

MOA

Citat från: Elios skrivet  9 februari 2021 kl. 16:40:55
Hej. Jag undrar lite av hur många avsnitt dubbades av TV-serien Gnottarna som visades på Bolibompa eller om det kanske var Barnkanalen?
När gick detta på TV?

Adam

Citat från: MOA skrivet  9 februari 2021 kl. 16:54:40
När gick detta på TV?

Under tidigt 2000-tal, runt ca 2003-2007, vill jag minnas..
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: Adam skrivet  9 februari 2021 kl. 19:15:49
Under tidigt 2000-tal, runt ca 2003-2007, vill jag minnas..
Jaha då har jag int sett de

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  9 februari 2021 kl. 16:40:55
Hej. Jag undrar lite av hur många avsnitt dubbades av TV-serien Gnottarna som visades på Bolibompa eller om det kanske var Barnkanalen?
Det producerades 23 avsnitt av Gnottarna (Gnottene) i Norge, och alla 23 dubbades till svenska. Dubbningen gjordes tydligen i stort sett parallellt med den norska originalproduktionen, enligt vad KM Studio har berättat för mig. :)

Serien sändes första gången på SVT 1 2003, och därefter på Barnkanalen mellan 2003 och 2008. Efter 2008 verkar den tyvärr inte ha visats alls. :(

Det släpptes även fem volymer på VHS och DVD, som tillsammans verkar ha innehållit 15 avsnitt (tre per skiva/kassett). Dessa gavs ut av Pan-Vision 2004, men eftersom Pan-Vision inte finns längre är alla dessa förstås utgångna numera (Pan-Vision köptes upp av Scanbox för flertalet år sedan, och i samband med det utgick tyvärr samtliga utgåvor som Pan-Vision hade gett ut ur sortimentet).

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 februari 2021 kl. 20:56:52
Det producerades 23 avsnitt av Gnottarna (Gnottene) i Norge, och alla 23 dubbades till svenska. Dubbningen gjordes tydligen i stort sett parallellt med den norska originalproduktionen, enligt vad KM Studio har berättat för mig. :)

Serien sändes första gången på SVT 1 2003, och därefter på Barnkanalen mellan 2003 och 2008. Efter 2008 verkar den tyvärr inte ha visats alls. :(

Det släpptes även fem volymer på VHS och DVD, som tillsammans verkar ha innehållit 15 avsnitt (tre per skiva/kassett). Dessa gavs ut av Pan-Vision 2004, men eftersom Pan-Vision inte finns längre är alla dessa förstås utgångna numera (Pan-Vision köptes upp av Scanbox för flertalet år sedan, och i samband med det utgick tyvärr samtliga utgåvor som Pan-Vision hade gett ut ur sortimentet).
Då kan jag ha sett de men minns ingenting

Elios



gstone

Anders Pontén är med, han är jättebra !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

clara liljeberg

och även jättebra låtar som var med som vi har nånting ihop.

MOA


clara liljeberg


clara liljeberg

jag tycker nick aktinsons sångröst var så fin när han sjunger ingen kan veta allt.

gstone

Oväntat bra serier för att inte vara från USA.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2021 kl. 21:02:32
Oväntat bra serier för att inte vara från USA.
Oväntad bra serie för att va från Norge?

gstone

Citat från: MOA skrivet 19 mars 2021 kl. 21:54:39
Oväntad bra serie för att va från Norge?

Ja, annars är dom mest kända för olja.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

clara liljeberg

varför visades de inte avsnitten på youtube om nostalgi.

Anders

Är inte Gnuttarna en svensk produktion? Jag visste inte ens att det fanns en TV-serie med dem.

Edit: Aha! Det var tydligen Gnottarna, och inte Gnuttarna, tråden handlade om.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 februari 2021 kl. 20:56:52
Det producerades 23 avsnitt av Gnottarna (Gnottene) i Norge, och alla 23 dubbades till svenska. Dubbningen gjordes tydligen i stort sett parallellt med den norska originalproduktionen, enligt vad KM Studio har berättat för mig. :)

Serien sändes första gången på SVT 1 2003, och därefter på Barnkanalen mellan 2003 och 2008. Efter 2008 verkar den tyvärr inte ha visats alls. :(

Det släpptes även fem volymer på VHS och DVD, som tillsammans verkar ha innehållit 15 avsnitt (tre per skiva/kassett). Dessa gavs ut av Pan-Vision 2004, men eftersom Pan-Vision inte finns längre är alla dessa förstås utgångna numera (Pan-Vision köptes upp av Scanbox för flertalet år sedan, och i samband med det utgick tyvärr samtliga utgåvor som Pan-Vision hade gett ut ur sortimentet).

Sex volymer faktiskt.  :)

https://www.discshop.se/tv-serier/dvd/gnottarna_6_farliga_fendeluskar/P41864
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA

Citat från: Anders skrivet 17 juni 2021 kl. 06:30:45
Är inte Gnuttarna en svensk produktion? Jag visste inte ens att det fanns en TV-serie med dem.

Edit: Aha! Det var tydligen Gnottarna, och inte Gnuttarna, tråden handlade om.
Va e Gnuttarna då?


gstone

Jan Koldenius är jättebra.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 30 juli 2022 kl. 18:26:59Jan Koldenius är jättebra.
Han är en av fladdermössen väl? ^^