Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dubbare som låter som andra Dubbare

Startat av jimstrom, 24 augusti 2013 kl. 23:06:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juni 2021 kl. 14:09:08
Däremot har jag ibland vissa svårigheter att skilja på Annica Smedius och Annelie Berg Bhagavan röstmässigt...
Här kommer ett ljudklipp på när båda två läser upp samma meningar. Först ut är Annica och efter plinget kommer Annelie Berg Bhagavan.

Hoppas att klippet hjälper.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2021 kl. 14:35:16
Här kommer ett ljudklipp på när båda två läser upp samma meningar. Först ut är Annica och efter plinget kommer Annelie Berg Bhagavan.

Hoppas att klippet hjälper.
Jag har erfarenhet av Annelie Bergs röst som speaker & kan därför känna igen henne

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet 20 februari 2021 kl. 13:33:06
Appropå Olli Markenros så har han och Mats Qviström stora röstlikheter med varandra.

Det får jag hålla med om för när jag hörde Qviströms insats som Skogsvaktare Smith i min VHS med Yogi Björn så tyckte jag faktiskt att det lät väldigt mycket som Markenros!

Jag vet inte om jag nämnt detta i tråden förut men är det bara jag som tycker att Charlie Elvegård och Ulf Brunnberg har likadana röster, att Sven Wollter och Leif Liljeroth har likadana röster samt att Johan Ulvesom och Philip Zandén har likadana röster...?

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 juni 2021 kl. 18:37:27
Det får jag hålla med om för när jag hörde Qviströms insats som Skogsvaktare Smith i min VHS med Yogi Björn så tyckte jag faktiskt att det lät väldigt mycket som Markenros!

Jag vet inte om jag nämnt detta i tråden förut men är det bara jag som tycker att Charlie Elvegård och Ulf Brunnberg har likadana röster, att Sven Wollter och Leif Liljeroth har likadana röster samt att Johan Ulvesom och Philip Zandén har likadana röster...?
Oväntat att Kanin & Vanheden låter likadant

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 17 juni 2021 kl. 23:33:32
Oväntat att Kanin & Vanheden låter likadant

Jag tänkte mer på Brunnbergs insats som Smolk i Ett Småkryps Liv, som är den roll där jag minns honom bäst... (iallafall inom dubbning)

Disneyfantasten

Ärret bara jag som tycker att Christel Körner och Annelie Berg Bhagavan har liknande röster?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2021 kl. 21:21:20
Ärret bara jag som tycker att Christel Körner och Annelie Berg Bhagavan har liknande röster?
Det finns en viss likhet.

Steffan Rudvall

Ibland brukade jag ha svårt Amanda Ardai Jennefors och Mikaela Ardai Jennefors.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2021 kl. 19:34:49
Ibland brukade jag ha svårt Amanda och Mikaela.

Jennefors och Tidermark? (jag har för mig att Mikaela är mycket äldre än vad Amanda är...)

Vad har du förresten att säga om dessa;

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 juni 2021 kl. 18:37:27
Jag vet inte om jag nämnt detta i tråden förut men är det bara jag som tycker att Charlie Elvegård och Ulf Brunnberg har likadana röster, att Sven Wollter och Leif Liljeroth har likadana röster samt att Johan Ulveson och Philip Zandén har likadana röster...?

Plus som jag tidigare nämnde Olli Markenros och Jan Sjödin...

Steffan Rudvall


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2021 kl. 19:38:50
Vad har du förresten att säga om dessa;

Plus som jag tidigare nämnde Olli Markenros och Jan Sjödin...
Jag håller med! Jag tycker dock också att Olli och Magnus Ehrner kan va lite lika ibland .

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2021 kl. 19:48:50
För att de är systrar?
Antagligen men jag brukar alltid lyckas att lista ut vem det är för Mikaela är några år äldre.

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2021 kl. 19:34:49
Ibland brukade jag ha svårt Amanda Ardai Jennefors och Mikaela Ardai Jennefors.
Här kommer ett ljudklipp på Mikaela och Amanda.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2021 kl. 20:28:11
Här kommer ett ljudklipp på Mikaela och Amanda.

Klippet med Amanda verkar visst komma från Descendants...