Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Pelle Kanin

Startat av gstone, 5 januari 2018 kl. 14:27:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag läste att i uppföljaren kommer Björn Bengtsson var svenskt röst åt Barnabas stämmer det ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2020 kl. 15:03:19
Tror ni eller vet någon om alla svenka röster kommer tillbaka för Pelle Kanin 2 - på rymmen ?

Och var Molly, Frida  och Mimmi Mimmi tillbaka för rösterna u  kortfilmen som fanns på Blu Rayn om Flopsy ,Mopsy och Ull-tott ?

Jag har inte sett kortfilmen, men det borde väl inte vara så svårt att hitta credits till den.
Jag gissar, eller ivarjefall hoppas, att systrarna Sandén kommer tillbaka, de andra dubbarna kommer ju utan tvekan tillbaka utifrån vad jag hört i trailern. Frida verkar inte särskilt upptagen i år, Molly har något i mars (en månad innan filmen släpps ungefär), Mimmi verkar mest upptagen, hon har ju Trolls 2 att dubba, men det borde väl inte tar allt för lång tid, den släpps ju dessutom en vecka efter Pelle Kanin 2 och vi vet ju i princip att hon är tillbaka för Trolls 2, så hon borde ju hinna.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Nu har jag inte sätt den första Pelle Kanin innan men undrar lite om det inte är ett måste om man nu ska se tvåan.  8)

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 26 januari 2020 kl. 17:52:19
Nu har jag inte sätt den första Pelle Kanin innan men undrar lite om det inte är ett måste om man nu ska se tvåan.  8)

Jo, men så är det väl med nästan alla uppföljare. Man kanske dock inte måste ha sett den föregående filmen, men det är ju nödvändigt om man vill ha full förståelse för vad som sker i uppföljaren, speciellt när det gäller relationer och skämt som refererar tidigare filmer i serien.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 januari 2020 kl. 19:22:18
Jo, men så är det väl med nästan alla uppföljare. Man kanske dock inte måste ha sett den föregående filmen, men det är ju nödvändigt om man vill ha full förståelse för vad som sker i uppföljaren, speciellt när det gäller relationer och skämt som refererar tidigare filmer i serien.

Var påväg att se den första men det blev aldrig av dock. Men får nog kolla på den innan tvåan iallafall.  ;D

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 26 januari 2020 kl. 21:30:26
Var påväg att se den första men det blev aldrig av dock. Men får nog kolla på den innan tvåan iallafall.  ;D

Den första finns på Netflix om du har det, dock enbart på engelska av någon anledning.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Är det Molly Sandén som har dubbat Margot Robbies karaktär i filmen?^^

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 26 januari 2020 kl. 23:04:20
Är det Molly Sandén som har dubbat Margot Robbies karaktär i filmen?^^

Ja
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Vet någon vem är röst åt Blanka Vanka på svenska i första filmen ?

Det hon som är ankan.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Ser fram emot att se den snart.  ;D

gstone

Ingen som vet vem som dubbade Blanka Vanka på Svenska ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kul Fakta om Pelle Kanin all tre store live action skatspelare, Sam Neil( Ivanhoe), Domhnall Gleeson( Star Wars: The Force Awakens)och Rose Byrne(Get Him to the Greek) har utöver sin live action roller också mycket mindre röst roller i filmen som olika djur ur diverse Beatrix Potter böcker.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2020 kl. 12:46:56
Kul Fakta om Pelle Kanin all tre store live action skatspelare, Sam Neil( Ivanhoe), Domhnall Gleeson( Star Wars: The Force Awakens)och Rose Byrne(Get Him to the Greek) har utöver sin live action roller också mycket mindre röst roller i filmen som olika djur ur diverse Beatrix Potter böcker.

Hade inte allihop, utöver de mänskliga karaktärer de porträtterade, en varsin röstroll i filmen eller var det kanske inte var och en utav dem?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 februari 2020 kl. 13:51:15
Hade inte allihop, utöver de mänskliga karaktärer de porträtterade, en varsin röstroll i filmen eller var det kanske inte var och en utav dem?

Jag menade att all live action sådspelare som hade någon större roll även hade en mindre röstroll.

Förstår inte din fråga ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2020 kl. 14:30:12
Jag menade att all live action sådspelare som hade någon större roll även hade en mindre röstroll.

Förstår inte din fråga ?

Hade inte Sam, Domhnall och Rose utöver de mänskliga karaktärerna de spelade en varsin röstroll i filmen Pelle Kanin? Hänger du med om jag ställer frågan på det viset?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats