Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kompletta dubbningar av Disneys TV-serier

Startat av Disneyfantasten, 14 april 2020 kl. 17:11:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 13 juni 2021 kl. 20:26:10
Jag är 100% säker på att Maria Kihl INTE spelar Pumbaa Junior.  Jag är i stället nästan hundra på att det är Johanna Ljungberg som spelar Pumbaa Junior.

Va! Skämtar du! Du skrev ju själv i denna tråd att Pumbaa Junior spelas av Maria Kihl;

www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=811.390

Dessutom så hör jag ingen nämnvärd likhet med Johanna Ljungberg i den rösten utan det låter till 100% som Maria Kihl!

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2021 kl. 20:43:57
Va! Skämtar du! Du skrev ju själv i denna tråd att Pumbaa Junior spelas av Maria Kihl;

www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=811.390

Dessutom så hör jag ingen nämnvärd likhet med Johanna Ljungberg i den rösten utan det låter till 100% som Maria Kihl!

När jag skrev det hade jag inte sett avsnittet på år och dar, men jag såg om delar av avsnittet idag på Disney+, och jag hade hundra procent fel.

Anledningen till att jag tror att det kan vara Johanna Ljungberg är att hon står crediterad som övrig röst i avsnittet på Disney+, men å andra sidan använder hälften av avsnitten samma creditsskärm, medan andra halvan innehåller en creditsskärm som med största sannolikhet är avskriven från någon av Timon & Pumbaa-dvd:erna.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 13 juni 2021 kl. 17:35:21
Några bilroller jag känner till:

Zipper - Monica Forsberg
Cruiser - Ulf Peder Johansson
Bruiser - Ulf Peder Johansson
Sgt. Spinelli - Roger Storm
Irweena - Monica Forsberg
Clyde Cosgrove - Bo Maniette (Andreas Nilsson i Media Dubbs version)
Ekorren Bink - Monica Forsberg
Ekorrmamma - Monica Forsberg
Piratkaptenen - Hans Gustafsson
MacDuff - Roger Storm
Roger - Anders Öjebo
Lord Howie - Roger Storm
Oskars pappa - Ingemar Carlehed
Martin - Ulf Källvik
Tobbe - Anders Öjebo
Sir Colby - Anders Öjebo (Johan Wahlström i Media Dubbs version)

Tänkte säga att jag lagt till dessa! (vill bara påpeka att Oskars pappa faktiskt heter Grässnos-Kalle och hans mamma heter Katta)

Vilka är förresten Cruiser, Bruiser, Irweena, MacDuff, Roger, Lord Howie, Martin och Tobbe?

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2021 kl. 20:43:57
Va! Skämtar du! Du skrev ju själv i denna tråd att Pumbaa Junior spelas av Maria Kihl;

www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=811.390

Dessutom så hör jag ingen nämnvärd likhet med Johanna Ljungberg i den rösten utan det låter till 100% som Maria Kihl!
Hon har väl int dubbat så mycket?

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 13 juni 2021 kl. 21:08:33
När jag skrev det hade jag inte sett avsnittet på år och dar, men jag såg om delar av avsnittet idag på Disney+, och jag hade hundra procent fel.

Anledningen till att jag tror att det kan vara Johanna Ljungberg är att hon står crediterad som övrig röst i avsnittet på Disney+, men å andra sidan använder hälften av avsnitten samma creditsskärm, medan andra halvan innehåller en creditsskärm som med största sannolikhet är avskriven från någon av Timon & Pumbaa-dvd:erna.

Fast på rollistan jag hittade på "Svenskt Röstskådespel Wiki" stod Johanna Ljungberg överhuvudtaget inte ens med, jag tror inte ens att hon var aktiv efter 1994! (bortsett från Ariel då)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2021 kl. 23:32:09
Tänkte säga att jag lagt till dessa! (vill bara påpeka att Oskars pappa faktiskt heter Grässnos-Kalle och hans mamma heter Katta)

Vilka är förresten Cruiser, Bruiser, Irweena, MacDuff, Roger, Lord Howie, Martin och Tobbe?

Cruiser och Bruiser är hökarna i avsnittet med booby-fågeln.
Irweena är labratoriekvinnan som vill bli rockstjärna i avsnittet med bidrottningen.
MacDuff är hunden, Roger är hundens ägare, och Lord Howie är skurken i avsnittet med Baskerville-deckaren
Tobbe är Dr. Gordon Gryms brorson (tror jag) och Martin är hans klasskamrat.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2021 kl. 23:46:21
Fast på rollistan jag hittade på "Svenskt Röstskådespel Wiki" stod Johanna Ljungberg överhuvudtaget inte ens med, jag tror inte ens att hon var aktiv efter 1994! (bortsett från Ariel då)

Men på min wiki är hon med: https://dubbnings.fandom.com/sv/wiki/Timon_%26_Pumbaa

Och jo, det har hon. Hon spelade bland annat in ramberättelsen till Prinsessagor-dvd:erna. :)

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 13 juni 2021 kl. 23:57:55
Men på min wiki är hon med: https://dubbnings.fandom.com/sv/wiki/Timon_%26_Pumbaa

Och jo, det har hon. Hon spelade bland annat in ramberättelsen till Prinsessagor-dvd:erna. :)

Jag sa "bortsett från Ariel", det betyder att Ariel var den enda roll hon spelade efter 1994!

Den Lilla Sjöjungfrun bör nog ha dubbats 1993-1996 (då VHS-volymerna gavs ut de åren) och om jag minns rätt så repriserade Johanna sin roll som Ariel 1998! (likaså i ramberättelsen på Prinsess-Sagor 2005 precis som du sa)

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 13 juni 2021 kl. 23:56:54
Cruiser och Bruiser är hökarna i avsnittet med booby-fågeln.
Irweena är labratoriekvinnan som vill bli rockstjärna i avsnittet med bidrottningen.
MacDuff är hunden, Roger är hundens ägare, och Lord Howie är skurken i avsnittet med Baskerville-deckaren
Tobbe är Dr. Gordon Gryms brorson (tror jag) och Martin är hans klasskamrat.

Ah, då vet jag nog vilka det är...

Disneyfantasten


Steffan Rudvall



Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 september 2021 kl. 13:06:18
Jag tror att det kan vara Johan Hedenberg.
Citat från: MOA skrivet  9 september 2021 kl. 13:35:26
Johan Hedenberg

Isåfall är det lite underligt att jag inte kände igen honom på direkten, han brukar nämligen vara lätt att identifiera...

Disneyfantasten

Nu har jag alltså uppdaterat rollistorna till Wuzzlarna, Bumbibjörnarna och Lilla Djungelboken i tråden med vilka avsnitt respektive karaktär medverkar i! (tog hjälp av Alexanders blogg hos de två förstnämnda, den sistnämnda har bara 21 avsnitt så det var faktiskt ganska enkelt)

Disneyfantasten

Tänkte säga att jag uppdaterat rollistan till Timon och Pumbaa efter att den nu börjat sändas på Disneydags igen, och jag kommer att utöka rollistan ännu mera i takt med att Timon och Pumbaa avsnitten visas på Disneydags...

Tids nog kommer jag även att fixa rollistorna till såväl Trassel som Sofia Den Första...