Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bambi

Startat av DisneyTLK, 19 augusti 2012 kl. 21:55:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 12 mars 2021 kl. 19:51:56
Vad tycker ni om Bambi?

Ett mästerverk, vackert tecknad, vacker musik, osv.  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 12 mars 2021 kl. 19:51:56
Vad tycker ni om Bambi?
Citat från: Adam Larsson skrivet 12 mars 2021 kl. 19:53:00
Ett minne för livet! Av alla Walt Disneys Klassiker, blev Bambi hans personliga favorit. Och den som en gång sett denna varma berättelse om den lilla hjortkalvens öden och äventyr i storskogen, glömmer den aldrig. Ett sagolikt tillfälle för dig som vill få ett minne för livet med din familj.
Är inte det reklamtexten som användes till 1999 års utgåva på VHS?

gstone

Otroligt att Birgitta Valberg dubbade både på 50-talet och på 80-talet.

Hon dubbade även onda fen på 50-talet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Jag har funderat och tror att panikslagna fasanens röst möjligen kan vara Louise Raeder...

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 oktober 2021 kl. 15:14:53
Jag har funderat och tror att panikslagna fasanens röst möjligen kan vara Louise Raeder...

Försök med Fillie Lyckow istället. 
Kan tillägga att den andra fasanen är Doreen Denning.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 19 oktober 2021 kl. 16:24:49
Försök med Fillie Lyckow istället. 
Kan tillägga att den andra fasanen är Doreen Denning.
Hur veta det du?

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 19 oktober 2021 kl. 16:24:49
Försök med Fillie Lyckow istället.
Kan tillägga att den andra fasanen är Doreen Denning.

Fast varken Fillie Lyckow eller Doreen Denning är längre i livet...

Förresten så tycker jag att Monica Dominique och Doreen Denning har likadana röster och jag trodde först att det var Monica när jag senast såg om filmen i december 2019...

Vilka spelar förresten Mamma Vaktel, Mamma Pungråtta, Mullvaden, Grodan och Stampes Flickvän?

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 oktober 2021 kl. 17:56:31
Fast varken Fillie Lyckow eller Doreen Denning är längre i livet...

Förresten så tycker jag att Monica Dominique och Doreen Denning har likadana röster och jag trodde först att det var Monica när jag senast såg om filmen i december 2019...

Vilka spelar förresten Mamma Vaktel, Mamma Pungråtta, Mullvaden, Grodan och Stampes Flickvän?

Och Ekorren!

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 oktober 2021 kl. 17:56:31
Fast varken Fillie Lyckow eller Doreen Denning är längre i livet...

Förresten så tycker jag att Monica Dominique och Doreen Denning har likadana röster och jag trodde först att det var Monica när jag senast såg om filmen i december 2019...

Vilka spelar förresten Mamma Vaktel, Mamma Pungråtta, Mullvaden, Grodan och Stampes Flickvän?
Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 oktober 2021 kl. 18:02:44
Och Ekorren!

Någon som vet?

Disneyfantasten

Efter att ha tänkt efter lite tror jag att Mamma Vaktel och Mamma Pungråtta spelas av Fillie Lyckow också, skulle gissa att Stampes Flickvän är Louise Raeder och att Ekorren är Pontus Gustafsson, Mullvaden och Grodan har jag tyvärr inga bra gissningar på...

Ska lyssna noggrannare på rösterna nästa gång jag ser filmen...

Disneyfantasten

#40
Har just kollat igenom filmen och kommit fram till följande;

(väljer att utesluta djurungarna eftersom dessa spelas av Magnus Rehbäck, Annika Rehbäck och Niclas Björnbom)

>Ekorren = Mats Åhlfeldt

>Mamma Vaktel = Fillie Lyckow

>Mamma Pungråtta = Fillie Lyckow

>Mullvaden = ?*

>Grodan = ?*

>Stampes Flickvän = Louise Raeder

>Fasan 1 = Fillie Lyckow**

>Fasan 2/3 = Doreen Denning**

>Övriga röster;
- Fillie Lyckow
- Doreen Denning

*Undrar om Mullvaden och Grodan kanske spelas av tillhörande körsångare i filmen, i värsta fall kanske t.o.m. ljudtekniker, jag har tyvärr ingen koll på hur Lars Klettner eller Björn Almstedt låter.

**Fast egentligen är detta fusk eftersom Oscar Isaksson förut nämnde detta i tråden.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 januari 2022 kl. 22:23:20Har just kollat igenom filmen och kommit fram till följande;

(väljer att utesluta djurungarna eftersom dessa spelas av Magnus Rehbäck, Annika Rehbäck och Niclas Björnbom)

>Ekorren = Mats Åhlfeldt

>Mamma Vaktel = Fillie Lyckow

>Mamma Pungråtta = Fillie Lyckow

>Mullvaden = ?*

>Grodan = ?*

>Stampes Flickvän = Louise Raeder

>Fasan 1 = Fillie Lyckow**

>Fasan 2/3 = Doreen Denning**

>Övriga röster;
- Fillie Lyckow
- Doreen Denning

*Undrar om Mullvaden och Grodan kanske spelas av tillhörande körsångare i filmen, i värsta fall kanske t.o.m. ljudtekniker, jag har tyvärr ingen koll på hur Lars Klettner eller Björn Almstedt låter.

**Fast egentligen är detta fusk eftersom Oscar Isaksson förut nämnde detta i tråden.

Gammalt svar men med korrekt info av Oscar Isaksson tidigare i vår vet vi att ljudteknikern Tomas Krantz spelar Mullvaden, troligtvis spelar denne också Grodan.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  3 januari 2019 kl. 18:08:09Finns det några uppgifter till vem som sjunger respektive sång i Bambis båda dubbningar?

"Love Is A Song" sjungs i originaldubbningen av Gösta Kjellertz och i omdubbningen av Olle Perssom.

"I Bring You A Song" sjungs i originaldubbningen av Gösta Kjellertz & Anna-Lisa Kronström och i omdubbningen av Svante Thuresson & Lena Willemark.

gstone

Nu had jag just sett Bambi på bio igen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 september 2023 kl. 15:33:48Nu had jag just sett Bambi på bio igen.
Hur var det med bildversionen på bio? Hade Bambi samma svenska bildversion som på bio (förut) och VHS, med svenskspråkiga förtexter och slutskylt, eller hade de förenklat/tagit bort bildversionen?