Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bästa Pixar-filmen?

Startat av TonyTonka, 27 juni 2016 kl. 20:57:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bästa Pixar-filmen?

Toy Story (1995)
2 (11.8%)
Ett småkryps Liv (1998)
1 (5.9%)
Toy Story 2 (1999)
1 (5.9%)
Monsters Inc (2001)
4 (23.5%)
Hitta Nemo (2003)
0 (0%)
Superhjältarna (2004)
0 (0%)
Bilar (2006)
0 (0%)
Råttatouille (2007)
1 (5.9%)
Wall-E (2008)
3 (17.6%)
Upp (2009)
0 (0%)
Toy Story 3 (2010)
1 (5.9%)
Bilar 2 (2011)
0 (0%)
Modig (2012)
0 (0%)
Monsters University (2013)
0 (0%)
Insidan ut (2015)
1 (5.9%)
Den gode dinosaurien (2015)
1 (5.9%)
Hitta Doris (2016)
0 (0%)
Bilar 3 (2017)
0 (0%)
Coco (2017)
2 (11.8%)
Superhjältarna 2 (2018)
0 (0%)
Toy Story 4 (2019)
0 (0%)
Onward (2019)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 17

Simon Axelsson

Citat från: Lilla My skrivet 27 juli 2019 kl. 11:31:52
åh hjälp

Så inte nog med att det skulle tryckas in tidsresor i filmen, utan också kristen moral och värderingar, samt att allt det som hände innan i filmen skulle inte få en förklaring ö.h.t. ? ;D Nah, I pass

Håller med
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 27 juli 2019 kl. 11:31:52
åh hjälp

Så inte nog med att det skulle tryckas in tidsresor i filmen, utan också kristen moral och värderingar, samt att allt det som hände innan i filmen skulle inte få en förklaring ö.h.t. ? ;D Nah, I pass

Jag gillar minna idéer

Är du mot Kristendom ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 11:50:21
Är du mot Kristendom ?

Jag är kristen själv. Tycker dock det är fel att lägga religös moral i en film som Wall-E, där fokus ligger på miljöförstöring, inte religion.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 27 juli 2019 kl. 11:59:20
Jag är kristen själv. Tycker dock det är fel att lägga religös moral i en film som Wall-E, där fokus ligger på miljöförstöring, inte religion.

Jag ser vad du menar.

Själv är jag tröt på att höra om miljön.

Men det är bara jag.

Slängde bara ut några intressant idéer hur man kunde förbättra Wall E.

Inget illa ment.

Men du värkar verkligen ha motsatt smak till mig vad det gäller animation ! 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 12:19:02

Slängde bara ut några intressant idéer hur man kunde förbättra Wall E.


Tror att otroligt många hade sett dina "förbättringar" som försämringar med tanke på hur högt betyg filmen redan har typ vart man än tittar.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2019 kl. 19:24:01
Tror att otroligt många hade sett dina "förbättringar" som försämringar med tanke på hur högt betyg filmen redan har typ vart man än tittar.

Håller med. Fick inte Wall-E även pris eller minns jag fel? Typ bästa animation eller score?

Simon Axelsson

Citat från: Lilla My skrivet 27 juli 2019 kl. 19:25:49
Håller med. Fick inte Wall-E även pris eller minns jag fel? Typ bästa animation eller score?

Det fick den, en Oscar för bästa animerade film år 2009, fem ytterligare Oscarnomineringar för filmmusik, originalmanus, ljud och ljudredigering samt originallåt. Flera andra vinster och nomineringar, bland annat Golden Globevinst samt ytterligare en nominering, två Baftavinster och ytterligare tre nomineringar för att nämna några.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2019 kl. 19:24:01
Tror att otroligt många hade sett dina "förbättringar" som försämringar med tanke på hur högt betyg filmen redan har typ vart man än tittar.

Mina idéer var bra. Jag borde kanske jobba med att skriva animerad filmer själv. Så får äntligen den sortens animation jag vill se !


Men jag vill ha kontroll över   rollbästning med. Varje röst skulle göras av en kändis !
Allt från skådspelare till Reality tv stjärnor
,grammis vinnande sångare , Programladare, Komiker, kända kokar, Moderaterna politiker, Idrotare, Bloggare, Rappare, Kläd deginers, Pjäsförfatare, Regisörere med guldbaggar,  Dom där två killarna som startade spoitfy  och alla andra kända människor studion kunde få tag i !

Du skulle jag kunna göra en att urnan själva Pixar med.

Jag har många lider för vad handlingen kunde vara !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 20:27:37
Mina idéer var bra. Jag borde kanske jobba med att skriva animerad filmer själv. Så får äntligen den sortens animation jag vill se !


Men jag vill ha kontroll över   rollbästning med. Varje röst skulle göras av en kändis !
Allt från skådspelare till Reality tv stjärnor
,grammis vinnande sångare , Programladare, Komiker, kända kokar, Moderaterna politiker, Idrotare, Bloggare, Rappare, Kläd deginers, Pjäsförfatare, Regisörere med guldbaggar,  Dom där två killarna som startade spoitfy  och alla andra kända människor studion kunde få tag i !

Du skulle jag kunna göra en att urnan själva Pixar med.

Jag har många lider för vad handlingen kunde vara !

Visst, you do you.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 27 juli 2019 kl. 20:29:31
Visst, you do you.

Jag har en jätte intressant ide för en tecknad film. 

Den är lite som Monsters Inc för jag älskar Monsters Inc. Men jag tror Kristian människor inte lär gilla iden.

Ska jobba på handlingen mer.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 juli 2019 kl. 20:27:37
Mina idéer var bra. Jag borde kanske jobba med att skriva animerad filmer själv. Så får äntligen den sortens animation jag vill se !
Gör du det, men första steget då är ju att fundera över finansieringen. För det är inte billigt att göra animerad film, eller någon slags film för den delen...

Sabelöga

Tja, allt som retar kristna glädjer mej. Kör på ba. Gillar iden med tidsresor i Wall-E, där skulle man potentiellt kunna göra nått intressant. Resten har jag dock inte mycket till övers tyvär. Håller med dom andra om att det definitivt skulle bli en försämring.
Houba !

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juli 2019 kl. 21:48:07
Gör du det, men första steget då är ju att fundera över finansieringen. För det är inte billigt att göra animerad film, eller någon slags film för den delen...

Störst chans för att lyckas få en film gjord är väl ändå om den är otroligt intressant, inte särskilt lik någon tidigare film och är eftertraktad, speciellt om ska försöka sälja idén för då måste man ju övertyga en köpare om att det är en värdig investering han kommer att göra om han köper filmen. Ska man göra en film helt själv bör man ju ha en del pengar att göra över med eller otroligt låg budget. Jag tror definitivt inte att Disney skulle köpa en filmidé som är inspirerad av en av deras tidigare filmer.
Jag gjorde en gång en film med min vän för skojs skull, den visades ju dock bara för en speciellt utvald publik på runt omkring 6 personer, på en TV. Filmen hade inte särskilt bra ljud eller ljussättning, men en ganska skämtsam story om mordet på en nyhetsreporter. Självklart använde vi oss av iMovie så att vi kunde lägga till sunkiga ljudeffekter och en och samma bild på en ko med rosa, hjärtformade solglasögon.(det var mördaren) Jag tvivlar på någon studio skulle köpa den filmidén.

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 30 juli 2019 kl. 15:37:20
Tja, allt som retar kristna glädjer mej. Kör på ba. Gillar iden med tidsresor i Wall-E, där skulle man potentiellt kunna göra nått intressant. Resten har jag dock inte mycket till övers tyvär. Håller med dom andra om att det definitivt skulle bli en försämring.

Om du gillar sånt som retar kristna skulle du säkert gilla "Bögarnas Fel" som driver med, kanske dock inte nutidens, kristnas homofobi, den låten är ju dock relativt känd här i Sverige så du kanske redan har hört den. Grotesco har ju gjort andra skämtlåtar, bland annat "En andlig sån (Runka Bulle)" som den egentligen också driver med kristna. Lyssna, och titta, på Grotesco om du inte redan gjort det.
Jag undrar hur lång tid det kommer att ta innan gstone undrar varför "alla är emot" honom igen..?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Sabelöga

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 juli 2019 kl. 16:17:44
Om du gillar sånt som retar kristna skulle du säkert gilla "Bögarnas Fel" som driver med, kanske dock inte nutidens, kristnas homofobi, den låten är ju dock relativt känd här i Sverige så du kanske redan har hört den. Grotesco har ju gjort andra skämtlåtar, bland annat "En andlig sån (Runka Bulle)" som den egentligen också driver med kristna. Lyssna, och titta, på Grotesco om du inte redan gjort det.
Det är en riktig klassiker  ;D ;) Jag har även sett mycket annat med dom Grotesco, fan sköna snubbar dom är. Det senaste jag såg var Grotescos sju underverk som gick på svt för ett tag sen. Undrar vad dom har gjort sen dess. Det ska erkännas att jag har dålig koll på vad dom har gjort tidigare till och börja med  :-[
Houba !

Simon Axelsson

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 30 juli 2019 kl. 19:24:33
Det är en riktig klassiker  ;D ;) Jag har även sett mycket annat med dom Grotesco, fan sköna snubbar dom är. Det senaste jag såg var Grotescos sju underverk som gick på svt för ett tag sen. Undrar vad dom har gjort sen dess. Det ska erkännas att jag har dålig koll på vad dom har gjort tidigare till och börja med  :-[

De har inte gjort särskilt mycket sedan de sju underverken, de har ju gjort ett liveframträdande. (men det var efter säsong 2 och även innan deras sju underverk)
De bildades 2006 och gjorde ett pilotavsnitt för serien i SVTs Humorlabbet. Första säsongen av programmet Grotesco sändes mellan 2007 och 2008, andra säsongen kom 2010 och den senaste 2017. Scenföreställningen, En näradödenrevy, gick på Scalateatern i Januari 2015. De var även med och gjorde den svenska versionen av The Office, självklart kallad Kontoret, men Henrik Dorsins Ove Sundberg från Solsidan i huvudrollen. De medverkade även som pausunderhållning i Melodifestivalen 2009 med låten "Tingeling".
Hoppas de återvänder med något nytt snart.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats