Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Konest

Startat av gstone, 18 juli 2019 kl. 23:43:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag såg just trailer för vad som
värkar vara ett av årts unikast filmer.

Det är en film version av musikalen Cats och den ser ut som inget jag tidigare sätt !!

Det här är inte bara en film det är konst !

https://www.google.se/amp/s/www.polygon.com/platform/amp/2019/7/18/20696161/cats-trailer-movie-musical-release-date-taylor-swift-ian-mckellan
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Är det den nya engelska versionen av Pelle Svanslös?^^  8)

E

Citat från: Elios skrivet 18 juli 2019 kl. 23:59:04
Är det den nya engelska versionen av Pelle Svanslös?^^  8)
Varför tror du det, denna film är baserad på musikalen med samma namn

Det ska också komma en ny Pelle Svanslös-film i vinter men den är svensk, varför tror du att den är engelsk

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2019 kl. 23:43:34

Det här är inte bara en film det är konst


Det är det mest skräckinjagande jag någonsin sett och det är inte ens en skräckfilm
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 19 juli 2019 kl. 08:35:27
Varför tror du det, denna film är baserad på musikalen med samma namn

Det ska också komma en ny Pelle Svanslös-film i vinter men den är svensk, varför tror du att den är engelsk

Skojade bara lite. Den påminner lite om julkalendern Pelle Svanslös bara, det är allt jag tycker. Med riktiga människor i kattkostymer.  :)

Anders M Olsson

Konst-igt är det i alla fall. Jag har lite svårt att förstå vad det egentligen är de försöker uppnå här...

Enligt Sydsvenskan:
"Filmen använder sig av skådespelarnas rörelser och ansikten, men digital päls läggs på i efterhand. Resultatet kan beskrivas som något udda."

När jag ser trailern tycker jag inte att det skiljer sig så kollossalt mycket från hur pjäsen brukar se ut på teatern med skådespelarna utklädda och sminkade som katter. Varför ska man nödvändigtvis göra allt med datoreffekter, i synnerhet som skådespelarna fortfarande ser ut som utklädda människor?

Om det hade varit en animerad film med mera kattlika katter (naturtrogna eller karikerade) hade det varit en helt annan sak...

Lilla My

Allvarligt talat?

Sett screen shots och folk som klagat så in i helvete på filmen ett par dagar nu, men nu när jag ser trailern själv förstår jag inte varför den fått sådan otrolig kritik? Det kunde varit bättre, of course, men det kunde också varit mycket värre.  ??? Älskar kameravinklarna och ljussättningen, och castingen verkar perfekt.

Elios

Jag tycker däremot att den kan ge många höga förväntningar med en sån stor stjärnglansig ensemble.  8)

gstone

Det ser ut som Tim Burton's Pelle Svanslös lol 😂
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag kan tänka mig att det här blir en av dom få vuxen filmer som får 7 års gräns. Men det är bara en gissning
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: Elios skrivet 19 juli 2019 kl. 11:03:13
Skojade bara lite. Den påminner lite om julkalendern Pelle Svanslös bara, det är allt jag tycker. Med riktiga människor i kattkostymer.  :)
Jaha förlåt ;D

Tycker denna film kanske hade varit bättre om det var datoranimerade RIKTIGA katter

Nu ser dom bara läskiga ut

gstone

Jag lyssna på några av låtarna  från filmen och sångerna filmversionen  av Cats på Spotify är som att höra änglasång  :D Det är så underbar musik och sång. Det är så fantastiskt att höra Andrew Lloyd Weber ett musikaliskt geni !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

JAG ÄLSKADE DEN HÄR FILMEN DEN VAR SUPERBRA 10 AV 10  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Cats(2019) var HELT UNDERBAR !!!!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Har nu sett filmen. Den var okej, harmlös men totalt fruktansvärd om man jämför med orgialmuskalen. De har ändrat vissa karaktärer och lagt till skit som inte behövs :(

Håll er till musikalen. Det finns en filmad version från 1998 som är heeelt fantastisk;
https://youtu.be/Z_NgY5GiRcY