Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 maj 2023 kl. 22:29:06Det handlar ju dock om en historisk person och de flesta detaljerna stämmer inte överhuvudtaget...
Fast i rättvisans namn kan väl dock detsamma sägas om merparten av alla verklighetsbaserade filmer i världen - det brukar ju liksom vara mer regel än undantag att verklighetsbaserade filmer tar sig ganska stora friheter gentemot verkligheten...

Citat från: Lilla My skrivet 22 maj 2023 kl. 22:54:22För att den är det och har alltid varit det.
Riktigt så enkelt är det inte. När filmen kom ut tror jag nog inte att speciellt många såg särskilt mycket problematiskt med filmen, men attityder förändras med åren.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 maj 2023 kl. 23:38:36Fast i rättvisans namn kan väl dock detsamma sägas om merparten av alla verklighetsbaserade filmer i världen - det brukar ju liksom vara mer regel än undantag att verklighetsbaserade filmer tar sig ganska stora friheter gentemot verkligheten...
Riktigt så enkelt är det inte. När filmen kom ut tror jag nog inte att speciellt många såg särskilt mycket problematiskt med filmen, men attityder förändras med åren.
Det har ju väldigt fina sånger i alla fall och Helene är utmärkt i huvudrollen.

Sen finner jag också Radcliff rätt romamde.

Och gillar Stefan och Mattias som Radcliff och Wiggins.

Så några bra kvalitéer har den.

Sen man ju tycka att det är tråkigt att en sexförbrytare är med i den svenska dubbningen och Mel  Gibson har den manliga huvudrollen på originalspråket :(
Och är rätt tråkigt att djuren inte talar som var menat från början.
 
Men infödda amerikaner räts aktivist Russel Means verkar i alla fall nöjd med den.

Han gillar i alla fall filmen nog mycket för att bidra med en röstroll.

Det är ju inte helt värdelös.

Men med modena mått mätt kan den har en del problem.

Det bästa kanske vore att göra en ny film med en "Native American" Princessa som har med input och rådgivning från riktiga amerikanska urfolks personer Odqvist grupper och ersätta Pocahontas med den.

Den kan ha manusförfattare, animatör och kanske till och med en regissör som är av Aamerikanska Urfolks härkomst.

Så länge den nya har bra animation , en massa fina sånger och en bra dubbning skulle jag säkert många andra inte klaga   :D

Dom ta bort Pocahontas från Disney Plus istället ha den nya Amerikanska urfolks filmen och dom som gillar gamla Pocahontas kan se om filmen på dvd hemma ifred.

Är det någon som tycker mitt förslag är bra ?


Jag gillar det .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 maj 2023 kl. 23:38:36Riktigt så enkelt är det inte. När filmen kom ut tror jag nog inte att speciellt många såg särskilt mycket problematiskt med filmen, men attityder förändras med åren.
Otroligt många av ursprungsbefolkningen i USA var emot filmen när den skulle göras och sade redan då att den inte var okej. Dessutom tog Disney bara notis av i princip den enda infödda amerikanen som faktiskt var på deras sida, och struntade i alla klagomål som fanns redan då.

Lägg till hela förloppet under filmens skapelse (såsom att hon måste vara "sexig" och ritas så sexigt som möjligt i alla scener hon är med i) så har vi en stor skål med usch.

MOA

Robert Kock har med hjälp av Sexkalender bokat en tid på sin arbetsplats med frugan.En kollega hörde grymtningar och stön från ett rum,när han öppnade dörren såg han Robert & hans kära kära fru Mona nakna på ett bord.Kollegan blev så förbannad att han hämtade chefen vilket ledde till att Robert fick sparken.
Använd aldrig sexkalender på arbetsplats!

gstone

Citat från: MOA skrivet 23 maj 2023 kl. 14:39:19Robert Kock har med hjälp av Sexkalender bokat en tid på sin arbetsplats med frugan.En kollega hörde grymtningar och stön från ett rum,när han öppnade dörren såg han Robert & hans kära kära fru Mona nakna på ett bord.Kollegan blev så förbannad att han hämtade chefen vilket ledde till att Robert fick sparken.
Använd aldrig sexkalender på arbetsplats!
Vemär Robert Kock ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Alla säsonger av  Fairly Odd Parents borde finnas att strema !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2023 kl. 14:46:51Alla säsonger av  Fairly Odd Parents borde finnas att strema !
Jag tycker att det är konstigt att dom vill inte släppa serien i sin helhet på t.ex Viaplay. Viaplay har haft halva 5s hela säsongen 6 till 10.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 23 maj 2023 kl. 14:50:19Jag tycker att det är konstigt att dom vill inte släppa serien i sin helhet på t.ex Viaplay. Viaplay har haft halva 5s hela säsongen 6 till 10.
Nu har dom bara en säsong.

Det kanske fortfarande är Disney som äger dom första säsongerna i Sverige.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2023 kl. 15:09:03Nu har dom bara en säsong.

Det kanske fortfarande är Disney som äger dom första säsongerna i Sverige.
För par års hade Netflix den serien 1s-4s och halva 5s.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 23 maj 2023 kl. 15:27:16För par års hade Netflix den serien 1s-4s och halva 5s.
Då borde inte Disney äga dom  ???


Nu är du säger kommer jag ihågahag såg några avsnitt när den fanns på Netflix.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2023 kl. 19:24:16Då borde inte Disney äga dom  ???


Nu är du säger kommer jag ihågahag såg några avsnitt när den fanns på Netflix.
Värt att minnas ju att mycket från Disney också funnits på Netflix innan de hade sin egna streamingtjänst.

gstone

Jag börjar bli trött på sådan filmer redan >:(

Först Nalle Puh,Sen Peter Pan . Sen Bambi och nu det här :(

https://www.moviezine.se/nyheter/askungen-cinderellas-curse-skrackis
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2023 kl. 18:48:59Jag börjar bli trött på sådan filmer redan >:(

Först Nalle Puh,Sen Peter Pan . Sen Bambi och nu det här :(

https://www.moviezine.se/nyheter/askungen-cinderellas-curse-skrackis
Jag undrar vad Disney håller på med.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 24 maj 2023 kl. 18:50:30Jag undrar vad Disney håller på med.
Disney har inget med dessa att göra.