Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

SkyShowtime

Startat av Samlaren, 6 maj 2022 kl. 17:17:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 februari 2023 kl. 11:20:23När det gäller reklam har inte dom andra streamingtjänsterna börjat lägga på reklam så att man inte kan undvika det eller?
jag menar linjär tv nickelodeon och nick jr.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 27 februari 2023 kl. 10:52:21Jag tror att nickelodeon har byt utsändning från Storbritannien eller Holland till Sverige eftersom då tog bort reklam.
I Sverige får man inte sänder reklam för barn.
Jag är inte 100% säker, men då övriga kanaler från samma företag/ägare (bland annat MTV och Comedy Central) i dagsläget sänder från Amsterdam i Nederländerna gissar jag att även Nickelodeon gör det. Det vore ju mest logiskt att sända från samma lokaler, istället för att samma företag ska behöva ha studior i flera olika länder.

Scoobydoofan1


gstone

Synd att inte Monster High: The Movie kom till sverige.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

När det gäller Skyshowtime hur ser det ut med Nickelodeon serier som visas på Viaplay? Kommer dom bli borttagna ifrån streamingtjänsten efter kontraktet för att ha dom på streamingtjänsterna är färdiga? Till exempel ta Avatar Den Siste Luftbändaren, alla 3 säsonger finns på Viaplay, kommer serien bli utgiven på SkyShowtime eller inte?

KurageDHH

#35
Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 maj 2023 kl. 19:40:42När det gäller Skyshowtime hur ser det ut med Nickelodeon serier som visas på Viaplay? Kommer dom bli borttagna ifrån streamingtjänsten efter kontraktet för att ha dom på streamingtjänsterna är färdiga? Till exempel ta Avatar Den Siste Luftbändaren, alla 3 säsonger finns på Viaplay, kommer serien bli utgiven på SkyShowtime eller inte?
Avatar Den Siste Luftbändaren finns även på SkyShowtime. Många (dock inte alla) Nickelodeon-serier är tillgängliga både på Viaplay och SkyShowtime.

Scoobydoofan1

#36
Citat från: KurageDHH skrivet 17 maj 2023 kl. 19:50:02Avatar Den Siste Luftbändaren finns även på SkyShowtime. Många (dock inte alla) Nickelodeon-serier är tillgängliga både på Viaplay och SkyShowtime.
Med tanken på att det är mycket som plockas bort, så är det inte ens värt ett dug att lita på streamingtjänsterna eller mediaföretagen. Det är mycket bättre att ha allt man vill ha inköpt på DVD eller Blu-ray, fysisk media vinner över det här.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 maj 2023 kl. 04:08:48Med tanken på att det är mycket som plockas bort, så är det inte ens värt ett dug att lita på streamingtjänsterna eller mediaföretagen. Det är mycket bättre att ha allt man vill ha inköpt på DVD eller Blu-ray, fysisk media vinner över det här.
Det är ingen som ifrågasätter att fysisk media är bättre och mer tillförlitligt, och då framförallt om man tror sig vilja se om det i framtiden. Men den bistra sanningen är att 90% av alla filmer och serier har aldrig släppts på DVD eller Blu-Ray, och lär aldrig släppas heller - och då har man ju inte så mycket till val...

Ganska många filmer och serier är ju också av sådan karaktär att man sannolikt inte lär vilja se om dem i framtiden, och då är det ju dyrt och utrymmeskrävande att köpa på sig fysiska skivor som får samla damm för evigt och som man kanske aldrig kommer se om. Ett typiskt exempel är ju de flesta kriminalserier och deckare, som kan vara trevliga att se en gång - men när man väl vet vem gärningsmannen är ger det oftast inte mycket att se om...

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 maj 2023 kl. 04:08:48Med tanken på att det är mycket som plockas bort, så är det inte ens värt ett dug att lita på streamingtjänsterna eller mediaföretagen. Det är mycket bättre att ha allt man vill ha inköpt på DVD eller Blu-ray, fysisk media vinner över det här.
Jag håller helt med, och dessutom har fysisk media - framförallt Blu-ray - fördelen av bättre bild- och ljudkvalité än streaming som av naturen är ganska hårt komprimerat. Och man kan sälja eller skänka bort skivor som man inte längre vill ha. Det går aldrig att göra med digitala "köp".

Men som Daniel skriver, om det bara finns på streaming har man tyvärr inget val.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 maj 2023 kl. 19:04:58Ganska många filmer och serier är ju också av sådan karaktär att man sannolikt inte lär vilja se om dem i framtiden, och då är det ju dyrt och utrymmeskrävande att köpa på sig fysiska skivor som får samla damm för evigt och som man kanske aldrig kommer se om. Ett typiskt exempel är ju de flesta kriminalserier och deckare, som kan vara trevliga att se en gång - men när man väl vet vem gärningsmannen är ger det oftast inte mycket att se om...
Det är alltid betjänten som är mördaren! :)

Scoobydoofan1

Citat från: Anders M Olsson skrivet 18 maj 2023 kl. 19:24:03Jag håller helt med, och dessutom har fysisk media - framförallt Blu-ray - fördelen av bättre bild- och ljudkvalité än streaming som av naturen är ganska hårt komprimerat. Och man kan sälja eller skänka bort skivor som man inte längre vill ha. Det går aldrig att göra med digitala "köp".

Men som Daniel skriver, om det bara finns på streaming har man tyvärr inget val.
Det är alltid betjänten som är mördaren! :)
Inte bara bättre bild utan det man köper äger man i bokhyllan, varför ska man betala för det utbud man vill ha tillgång till och allt annat man inte vill ha tillgång till? Det finns många serier som söks men allt annat kan bli bortglömd, inte bara det utan som sagt tidigare när man köper fysisk media så köper man bara 1 gång, när det gäller streaming så är det som om man betalar för abonnemang, varför ska man betala för det varje månad istället för att köpa 1 gång och ha den i samlingen på bokhyllan? Samma sak när det gäller böcker, varför? Det kan bli borttagen som till exempel nu, när streamingtjänsterna plockar bort en del ifrån deras utbud för att sänka på kostnaderna och höja priset för abonnemang. Vad är poängen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 maj 2023 kl. 09:59:26Inte bara bättre bild utan det man köper äger man i bokhyllan, varför ska man betala för det utbud man vill ha tillgång till och allt annat man inte vill ha tillgång till? Det finns många serier som söks men allt annat kan bli bortglömd, inte bara det utan som sagt tidigare när man köper fysisk media så köper man bara 1 gång, när det gäller streaming så är det som om man betalar för abonnemang, varför ska man betala för det varje månad istället för att köpa 1 gång och ha den i samlingen på bokhyllan? Samma sak när det gäller böcker, varför? Det kan bli borttagen som till exempel nu, när streamingtjänsterna plockar bort en del ifrån deras utbud för att sänka på kostnaderna och höja priset för abonnemang. Vad är poängen?
Riktigt så enkelt är det inte. Streamingtjänster är ett ypperligt påfund, och närmast ovärderligt i dagens läge - men man ska se det för vad det är; som ett komplement till fysiska medier och inte som en ersättning.

För att ta ett konkret exempel: Jag ser mellan 10 och 15 långfilmer varje månad. Skulle jag behöva köpa alla dessa på Blu-Ray skulle jag bli ruinerad (det skulle gå på minst 1500 kr varje månad), och det skulle ta en förfärlig plats i bokhyllan; efter ett tag skulle jag knappt rymmas i lägenheten... Merparten av filmerna skulle också mestadels samla damm år ut och år in, då många filmer är sådana att jag knappast kommer se om dem i första taget; om ens någonsin.

Därutöver ser jag minst 2 - 4 TV-serier varje månad, som i de flesta fall aldrig har släppts på DVD/Blu-Ray (och förmodligen aldrig heller kommer att släppas), men om de faktiskt finns skulle det kosta ytterligare någon tusenlapp varje månad - för boxar jag inte skulle ha någon användning för, då de flesta serier är sådana som jag inte kommer vilja se om när jag väl sett dem en gång...

Gäller det däremot Oscarsnominerade storfilmer eller klassiker som jag älskar, som jag förmodligen kommer vilja se om inom en rimlig tid, skulle jag aldrig förlita mig på streamingtjänster om jag har något val - sådana filmer väljer jag givetvis att köpa fysiskt (om det går), för att veta att de finns tillgängliga när jag kommer vilja se om dem. En av mina favoritfilmer är exempelvis Dirty Dancing, som jag har sett runt 15 gånger i livet - den kommer jag med all säkerhet vilja se flera gånger till, så inte en chans att jag förlitar mig på att någon streamingtjänst råkar ha den när jag vill se om den (just nu finns den förvisso på Netflix, men då det inte är någon egenproduktion kan den lika väl försvinna innan jag vill se filmen nästa gång).

Och digitala köpfilmer undviker jag alltid om det finns något alternativ, just för att det är så oberäkneligt och har så många begränsningar - om det vill sig illa kan man plötsligt förlora tillgången till en film man precis köpt för dyra pengar... Digitala hyrfilmer däremot fungerar betydligt bättre, och det är ganska ofta jag tar till det; om det gäller filmer som inte finns på någon (abonnemangsbaserad) streamingtjänst och som jag inte tror mig vilja se flera gånger.

Men jag skulle aldrig klara mig utan streamingtjänster, som är ovärderligt just för alla dessa fall där man vill se någonting bra/intressant men inte har specifika titlar i åtanke - vilket åtminstone för mig gäller oftast, förutom i nära anslutning till Oscarsgalan och liknande; plus när storfilmer man missat på bio släpps på något annat format. Utan streamingtjänster skulle det ju också säkerligen bara produceras en tiondel så många filmer och serier i dagens läge...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 maj 2023 kl. 02:13:00Riktigt så enkelt är det inte. Streamingtjänster är ett ypperligt påfund, och närmast ovärderligt i dagens läge - men man ska se det för vad det är; som ett komplement till fysiska medier och inte som en ersättning.

För att ta ett konkret exempel: Jag ser mellan 10 och 15 långfilmer varje månad. Skulle jag behöva köpa alla dessa på Blu-Ray skulle jag bli ruinerad (det skulle gå på minst 1500 kr varje månad), och det skulle ta en förfärlig plats i bokhyllan; efter ett tag skulle jag knappt rymmas i lägenheten... Merparten av filmerna skulle också mestadels samla damm år ut och år in, då många filmer är sådana att jag knappast kommer se om dem i första taget; om ens någonsin.

Därutöver ser jag minst 2 - 4 TV-serier varje månad, som i de flesta fall aldrig har släppts på DVD/Blu-Ray (och förmodligen aldrig heller kommer att släppas), men om de faktiskt finns skulle det kosta ytterligare någon tusenlapp varje månad - för boxar jag inte skulle ha någon användning för, då de flesta serier är sådana som jag inte kommer vilja se om när jag väl sett dem en gång...

Gäller det däremot Oscarsnominerade storfilmer eller klassiker som jag älskar, som jag förmodligen kommer vilja se om inom en rimlig tid, skulle jag aldrig förlita mig på streamingtjänster om jag har något val - sådana filmer väljer jag givetvis att köpa fysiskt (om det går), för att veta att de finns tillgängliga när jag kommer vilja se om dem. En av mina favoritfilmer är exempelvis Dirty Dancing, som jag har sett runt 15 gånger i livet - den kommer jag med all säkerhet vilja se flera gånger till, så inte en chans att jag förlitar mig på att någon streamingtjänst råkar ha den när jag vill se om den (just nu finns den förvisso på Netflix, men då det inte är någon egenproduktion kan den lika väl försvinna innan jag vill se filmen nästa gång).

Och digitala köpfilmer undviker jag alltid om det finns något alternativ, just för att det är så oberäkneligt och har så många begränsningar - om det vill sig illa kan man plötsligt förlora tillgången till en film man precis köpt för dyra pengar... Digitala hyrfilmer däremot fungerar betydligt bättre, och det är ganska ofta jag tar till det; om det gäller filmer som inte finns på någon (abonnemangsbaserad) streamingtjänst och som jag inte tror mig vilja se flera gånger.

Men jag skulle aldrig klara mig utan streamingtjänster, som är ovärderligt just för alla dessa fall där man vill se någonting bra/intressant men inte har specifika titlar i åtanke - vilket åtminstone för mig gäller oftast, förutom i nära anslutning till Oscarsgalan och liknande; plus när storfilmer man missat på bio släpps på något annat format. Utan streamingtjänster skulle det ju också säkerligen bara produceras en tiondel så många filmer och serier i dagens läge...
Förstår den punkten, det är bara att det är lite tveksamt med tanken på att dom börjar ta bort tv serier och filmer nu, frågan är också när det gäller serier som inte har visats på många år på Cartoon Network och andra kanaler som aldrig ser ljuset på deras streamingtjänster.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 maj 2023 kl. 02:13:00Riktigt så enkelt är det inte. Streamingtjänster är ett ypperligt påfund, och närmast ovärderligt i dagens läge - men man ska se det för vad det är; som ett komplement till fysiska medier och inte som en ersättning.
Jag håller nog helt med om det.

Streamingtjänster kan ju var väldigt pratiska. 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Varför har dom inte live action Monster High filmen? :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Nu har jag givit chans till Skyshowtime.

Skyshowtime utanför USA verkar bara promota visa serier och flers serier saknar fortfarande många säsonger.

Många nick serier saknas et.c

Nej för många serier saknas från resp företag som ingår i Skywhoetime.

Sedan verkar det som SkyShowtime behöver seperata rättigheter för 90% av serierna vilket handlar om Nikc serierna också.