Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Count Duckula (Greve Duckula) - inslamlingstråd

Startat av Goliat, 29 oktober 2022 kl. 12:26:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 30 november 2022 kl. 01:53:59Tyvärr hade Archive.org avbrutit uppladdningen ("Upload failed - Try again"), så därför kom det inte längre än till sex avsnitt - något jag dessvärre inte upptäckt. Nu har jag startat om uppladdningen igen, men den fil som avbröts fick jag förstås lov att starta om från början... :(
Ajdå. Hoppas de funkar.

A

Hur visste de att Andreas Nilsson skulle spela Duckula redan i avsnitt 0?

Goliat

Citat från: A skrivet 30 november 2022 kl. 22:01:06Hur visste de att Andreas Nilsson skulle spela Duckula redan i avsnitt 0?
Avsnitt 0 är en crossover med Dundermusen.

Har dock inget svar på din fråga.

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 30 november 2022 kl. 22:01:06Hur visste de att Andreas Nilsson skulle spela Duckula redan i avsnitt 0?
Om inte mitt minne sviker mig vill jag minnas att det här avsnittet av Dundermusen dubbades av Lasse Svensson och Media Dubb för TV3 - så då hade han ju alla möjligheter att se till att anlita samma skådespelare när det blev aktuellt att dubba Greve Duckula.

Dock borde samma avsnitt av Dundermusen även ha dubbats av Pangljud för TV4, men jag vet inte om det var Andreas Nilsson som spelade honom där eller inte - Pangljuds dubbning bestod huvudsakligen av samma skådespelare som TV3s dubbning, men inte alltid i samma roller.
(jag har inte lyckats utröna exakt hur många eller vilka avsnitt som Pangljud dubbade av serien, men ganska många i alla fall)

Förvirrande nog finns det ju hela tre svenska dubbningar av Dundermusen - en dubbning som SVT gjorde in-house (den enda som haft svenskdubbat intro) och som bara bestod av ett knappt 20-tal avsnitt, en dubbning som Media Dubb gjorde för TV3 (som till viss del även släppts på VHS) och en dubbning som Pangljud utförde för TV4.

Daniel Hofverberg

Nu verkar äntligen alla avsnitten vara färdiguppladdade till Archive.org, även om det bara är tre avsnitt som är spelbara i webbläsaren än. Det verkar ha tagit väääääldigt lång tid den här gången (om nu inte uppladdningen avbrutits igen, så att det förklarar den långa tiden?)...

Tack så mycket till @Goliat och @Ovanliga dubbningar för de här avsnitten, trevligt att äntligen få se serien i bättre kvalitet. :)

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 december 2022 kl. 01:58:32Nu verkar äntligen alla avsnitten vara färdiguppladdade till Archive.org, även om det bara är tre avsnitt som är spelbara i webbläsaren än. Det verkar ha tagit väääääldigt lång tid den här gången (om nu inte uppladdningen avbrutits igen, så att det förklarar den långa tiden?)...

Tack så mycket till @Goliat och @Ovanliga dubbningar för de här avsnitten, trevligt att äntligen få se serien i bättre kvalitet. :)
Bara kul att folk får ta del av liten del som annars skulle gå förlorat. 😄

Hey Arnold på svenska

Citat från: Goliat skrivet  1 december 2022 kl. 21:16:23Bara kul att folk får ta del av liten del som annars skulle gå förlorat. 😄
Hoppas att Hey Arnold! kan få samma behandling.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  1 december 2022 kl. 22:25:14Hoppas att Hey Arnold! kan få samma behandling.
Det gäller att hitta fler avsnitt bara. Men vi får se vad som händer i framtiden. 😄 Är dock upptagen till februari, händer en hel del saker här så inget lär ske innan dess mer än små ljud-projekt och kanske nån titelskärm. 

Hey Arnold på svenska

Citat från: Goliat skrivet  1 december 2022 kl. 22:50:11Det gäller att hitta fler avsnitt bara. Men vi får se vad som händer i framtiden. 😄 Är dock upptagen till februari, händer en hel del saker här så inget lär ske innan dess mer än små ljud-projekt och kanske nån titelskärm.
Hur många avsnitt har dubbningshemsidan just nu med Hey Arnold och vilka saknar?
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  1 december 2022 kl. 23:00:18Hur många avsnitt har dubbningshemsidan just nu med Hey Arnold och vilka saknar?
Det är samma som du har tyvärr. 

Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

gorehound


Goliat


Goliat

Det verkar som ett till avsnitt är funnet. Återkommer mer inom närmsta dagarna.