Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det känns ju rent av dystopisk att bolag kan göra så här med media  :(

Det är galet !

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Det är galet att Disney plockar bort filmen och serier. Jag tycker att Disney kan släppa filmen och serier på dvd och Blu ray eller sända på tv Disney kan starta Disney Channel adult.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 maj 2023 kl. 22:43:51Nu kommer jag aldrig att få se The One and Only Ivan... (såvida den inte släpps på DVD)
Jag tror som sagt det är mer sannolikt att Den Fantastiske Ivan (och övriga filmer på listan) kommer släppas som digital hyr- och köpfilm än att den/dem skulle ges ut på DVD/Blu-Ray - för har filmen verkligen gått så dåligt att så få velat se den på Disney+, så kan jag inte tänka mig att det skulle bli lönsamt att ge ut den fysiskt (som trots allt kostar ganska mycket för mastring, pressning, distribution, o.s.v.)...

Som digital hyr- och köpfilm är däremot mer sannolikt, då det ju inte medför samma produktionskostnader och logistik som fysiska medier. Nu är ju digital köpfilm som sagt inte optimalt, men vad som helst är ju bättre än att inte kunna se filmerna alls...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 maj 2023 kl. 01:44:12Jag tror som sagt det är mer sannolikt att Den Fantastiske Ivan (och övriga filmer på listan) kommer släppas som digital hyr- och köpfilm än att den/dem skulle ges ut på DVD/Blu-Ray - för har filmen verkligen gått så dåligt att så få velat se den på Disney+, så kan jag inte tänka mig att det skulle bli lönsamt att ge ut den fysiskt (som trots allt kostar ganska mycket för mastring, pressning, distribution, o.s.v.)...

Som digital hyr- och köpfilm är däremot mer sannolikt, då det ju inte medför samma produktionskostnader och logistik som fysiska medier. Nu är ju digital köpfilm som sagt inte optimalt, men vad som helst är ju bättre än att inte kunna se filmerna alls...
Det är vedervärdigt att det bort em så bra filmen som Den Fantastiska Ivan   >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag ser på Flora & Ulysses  tänker passa på innan den tas bort.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu har jag sett Flora & Ulysses.

Den var bra och det är mycket tråkigt att den ska ta bort :(

Disney gör fel.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Ganska många av Disney Plus original filmerna har haft bra dubbningar.

Det gör mig glad, då det inte var givet.

Några dubbnings höjdpunkter är Den Fantastiska Ivan,Lady och Lufsen(2019), FLORA & ULYSSES och  Pinocchio(2022) ;D

Synd att två ska tas bort :'( :'(


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 maj 2023 kl. 21:57:18Jag ser på Flora & Ulysses  tänker passa på innan den tas bort.
Ingen dum idé - jag ska se om jag också hinner se den...

Själv såg jag på Stargirl igår, och har nu börjat på Den mystiska Benedict-klubben - inte säkert på att jag hinner se hela serien, men åtminstone säsong 1 ska jag då hinna med.

Båda två har riktigt bra dubbningar, men med Stargirl stör jag mig på att Disney återigen envisas med att inte dubba sånger; trots att ett par av sångerna har texter relevanta för handlingen...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 maj 2023 kl. 13:36:57Ingen dum idé - jag ska se om jag också hinner se den...

Själv såg jag på Stargirl igår, och har nu börjat på Den mystiska Benedict-klubben - inte säkert på att jag hinner se hela serien, men åtminstone säsong 1 ska jag då hinna med.

Båda två har riktigt bra dubbningar, men med Stargirl stör jag mig på att Disney återigen envisas med att inte dubba sånger; trots att ett par av sångerna har texter relevanta för handlingen...
Flora & Ulysses har också en bra dubbning.

Jag stöt mig också på det i Stargirl och en del andra filmer.

Främst Descendants, Det är väldigt trist just i fallet med den filmen !

Inte bara är det en odla musikal med. Sandra har en så fin sång röst jag är väldigt ledsen att jag inte för höra henne sjunga Evil like Me. :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 maj 2023 kl. 15:34:51Jag stöt mig också på det i Stargirl och en del andra filmer.

Främst Descendants, Det är väldigt trist just i fallet med den filmen !

Inte bara är det en odla musikal med. Sandra har en så fin sång röst jag är väldigt ledsen att jag inte för höra henne sjunga Evil like Me. :'(
Ja, det är väldigt olyckligt att Disney vid Disney Channel Original Movies (nästan) alltid har envisats med att inte dubba sånger - och det även när det rör sig om renodlade musikaler, där sångerna för handlingen framåt (såsom Descendants- och High School Musical-filmerna); som gör att man inte får fullt utbyte av filmerna om man inte kan engelska... :(

Och åtminstone delvis verkar ju tyvärr Disney fortsätta med samma ologiska tradition även vid filmer producerade och dubbade för Disney+, såsom Stargirl. Det är förvisso ingen musikal och vissa sånger är inte direkt viktiga för handlingen, men det finns två låtar vars text har relevans till handlingen (de två låtar som Stargirl sjunger i samband med matcher) och som borde ha dubbats till svenska för förståelsens skull. Det är inte lika allvarligt som vid musikaler, men icke desto mindre olyckligt då hela vitsen med en dubbning borde vara att man ska få fullt utbyte av filmerna även om man inte kan originalspråket.

TVARK Sweden

Varför laddar ni inte ner de filmer ni gillar innan de försvinner?  :)
TV och filmsamlare.
Har över 600 timmar digitaliserat material från VHS samt över 1000 DVD skivor med inspelningar.

gstone

Citat från: joakim95 skrivet 23 maj 2023 kl. 13:58:46Varför laddar ni inte ner de filmer ni gillar innan de försvinner?  :)
Jag tror dom försvinner ävenm omman laddaer ner dom :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag ser att  Alice i Underlandsbageriet fortfarande inte kommit :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TVARK Sweden

Citat från: gstone skrivet 23 maj 2023 kl. 14:09:59Jag tror dom försvinner ävenm omman laddaer ner dom :(
Nej det gör dem inte
TV och filmsamlare.
Har över 600 timmar digitaliserat material från VHS samt över 1000 DVD skivor med inspelningar.

Daniel Hofverberg

Citat från: joakim95 skrivet 23 maj 2023 kl. 13:58:46Varför laddar ni inte ner de filmer ni gillar innan de försvinner?  :)
Finns det något publikt tillgängligt program som kan ladda ner från Disney+ och bli av med krypteringarna?