Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbare som syns (spelfilm, TV-serier)

Startat av Pontus, 19 maj 2010 kl. 00:58:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer

Matilda går även att se i den här panelen från BlizzCon 2018 med röstskådespelare från Overwatch:


https://www.youtube.com/watch?v=b39vb2RpB2Q

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  5 maj 2019 kl. 13:35:31
Matilda Smedius syntes som gäst i Bolibompa för några år sen. Där pratade hon om hur det var att dubba Lola i Charlie och Lola

Hon verkar duktig. Men oj ja den serien gillade jag dock inte.

E

Kajsa Reingardt syns som Den fisförnäma fen Felicia i Häxan Surtant

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 maj 2019 kl. 19:43:08
Kajsa Reingardt syns som Den fisförnäma fen Felicia i Häxan Surtant

Det visste jag för det har jag läst!  :) (i samma serie är även Birgitta Andersson med som Halvgalna Häxmamman Harriet även om hon inte gjort så mycket inom dubbning)

Elios

Nu är iof inte Eric Donell dubbade utåt så men han är ju med i Tv-serien Skilda världar.
Sen med i filmen Den Utvalde och sin egna film Utanför din dörr.  ;D

Elios

Vart går gränsen för att vara skådespelare och dubbade?^^
Jag tänker mig mest i det här ämnet eftersom det är ju dubbare som syns i filmer osv. För en hel del dubbare gör ju också mycket film och en hel del skådespelare både dubbar och skådespelar själva mycket på Tv-serier och så. T. Ex. Claes Ljungmark som vi tidigare har snackat om i den här tråden har ju även han med sysslat mycket i Tv. Som Pontus nämnde tidigare i den här tråden så slog han ju i stort sätt igenom som Hästen i Andra Avenyn men så dubbar han ju otroligt mycket också. Vilket är kul.  ;D

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 15 maj 2019 kl. 16:33:48
Vart går gränsen för att vara skådespelare och dubbade?^^
Jag tänker mig mest i det här ämnet eftersom det är ju dubbare som syns i filmer osv. För en hel del dubbare gör ju också mycket film och en hel del skådespelare både dubbar och skådespelar själva mycket på Tv-serier och så. T. Ex. Claes Ljungmark som vi tidigare har snackat om i den här tråden har ju även han med sysslat mycket i Tv. Som Pontus nämnde tidigare i den här tråden så slog han ju i stort sätt igenom som Hästen i Andra Avenyn men så dubbar han ju otroligt mycket också. Vilket är kul.  ;D
Kan man inte vara både och?   ;)
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 15 maj 2019 kl. 18:12:30
Kan man inte vara både och?   ;)

Jo det är klart men jag menar mest vad man föredrar att kalla sig för.  :o ;D

E

Claes Ljungmark syns i 1 avsnitt av Bolibompa-Drakens hotell

Och i några andra avsnitt syns Emil Almen (Christopher Robin) och Cecilia Olin

E


Elios

Albin Flinkas ser man ibland på Tv i musikrelaterade program. Så som Så ska det låta. För att ta ett exempel.  ;D

E


Disneyfantasten

Har någon nämnt Beppe Wolgers?  :) (Baloo i Djungelboken och Lille John i Robin Hood) Hans syns i bland annat Pippi Långstrump! (där även Nils Eklund - Sultanen i Aladdin, Jock i Lady och Lufsen, Ugglan i Bambi, Herr Flaversham i Mästerdetektiven Basil Mus - syns i bild som Tivolidirektören)

Jag har också för mig att jag sett någonstans på SVT Öppet Arkiv att Olli Markenros (aka Hamm i Toy Story) syns i bild som Polis Thomas!  :) (jag tror han hette så iallafall)

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 juli 2019 kl. 18:14:43
Jag har också för mig att jag sett någonstans på SVT Öppet Arkiv att Olli Markenros (aka Hamm i Toy Story) syns i bild som Polis Thomas!  :) (jag tror han hette så iallafall)

Olli Markenros har jag sett live på improteater. Både han och Beppe är väl skådespelare i första hand?

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 21 juli 2019 kl. 19:17:47
Olli Markenros har jag sett live på improteater. Både han och Beppe är väl skådespelare i första hand?

Det är väl ändå i princip alla?