Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Senaste inlägg

Citat från: Sabelöga skrivet Igår kl. 15:59:09Håller med om att det var ett intressant experiment som jag önskade dom hade vågat köra på lite längre än dom nu gjorde. Nåväl.
Jag håller med, och jag tycker att experimentet lades ned orimligt snabbt - med så pass få filmer (och ingen marknadsföring) var det ju orealistiskt att hinna få fram tillförlitlig statistik, och ingen lär väl ha trott att "vanliga människor" (d.v.s. personer som inte har något slags handikapp som gör det svårt att läsa textremsor) skulle ha vant sig vid dubbning på så rekordkort tid...

Jag kan inte låta bli att tänka tanken att Netflix mycket väl kan ha planerat att köra det här längre, men att den ekonomiska situationen gjort att de lagt ned planerna i förväg - ifjol var ju trots allt första gången som Netflix gick med förlust på över ett decennium...
Några andra får ju göra deras röster.
Dubbningar och röster / SV: Ovanliga dubbningar på arc...
Senaste inlägg av Will Siv - Igår kl. 21:57:13
Jag håller också på med en egen "önskelista" ( som jag ska kicka via PM )

Men jag kan nämna att det mest är tv serier från 2000-talet ( främst Jetix serier ).
Citat från: Elios skrivet Igår kl. 20:47:06Sen med att man kan gilla Harry Potter men behöver inte gilla JK Rowling för det heller.
Har du spelat dem tidigare spelen då?
Och en sak då att då misstänker jag heller inte att du hade spelat dom om dom hade kommit ut idag som nygåva eller så! ^^
Om du menar spelen som kom ut under tiden filmerna gjorde det, så ja, de har jag spelat. Förstår inte vad det har med saken att göra dock.
Citat från: Marcusen skrivet Igår kl. 21:41:06Han är med i Gaffe ställer en fråga också men de kanske är dubbade samtidigt.

Jag skulle definitivt tippa på att så var fallet, även samma med Små Äventyr med Nalle Puh, den där kortfilmen på Hitta Doris, kortfilmen på Modig, Jennys Första Dejt, och någon mer.
Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 21:38:00Vem av dem syftar du på?

Om du syftar på Björn Granath så tror jag det var Ice Age 5 Scratattack 2016, innan han sedan gick bort året därpå.

Om du syftar på Björn Gedda så tror jag det var Toy Story 4 året 2019, han lever fortfarande dock, han är snart uppe i 81 år.
Han är med i Gaffe ställer en fråga också men de kanske är dubbade samtidigt.
Citat från: MOA skrivet Igår kl. 21:35:10När var senaste gången han dubbade?

Vem av dem syftar du på?

Om du syftar på Björn Granath så tror jag det var Ice Age 5 Scratattack 2016, innan han sedan gick bort året därpå.

Om du syftar på Björn Gedda så tror jag det var Toy Story 4 året 2019, han lever fortfarande dock, han är snart uppe i 81 år.
Streamingtjänster, TV-kanaler och VHS/DVD/Blu-Ray / SV: Insidan ut 2
Senaste inlägg av MOA - Igår kl. 21:35:10
Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 21:02:02Björn Granath kan iallafall inte återkomma och Björn Gedda är kanske pensionerad från dubbning med tanke på hans ålder, så där får 2ans svenska dubbning en intressant nöt att knäcka.
När var senaste gången han dubbade?
Dubbningar och röster / SV: Ovanliga dubbningar på arc...
Senaste inlägg av MOA - Igår kl. 21:33:00
Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 20:16:09Okej, mina önskemål för Archive.org är följande;

- Dumbo med 1972-års svenska dubbning
- Pinocchio med svenska originaldubbningen
- Peter Pan med svenska originaldubbningen
- Lady och Lufsen med svenska originaldubbningen
- Törrnosa med svenska originaldubbningen
- De 101 Dalmatinerna med svenska originaldubbningen
- Timmys Färd Till NIMH (tycker den verkar kass att döma av klipp och recensioner men vill gärna bilda mig en rättvis uppfattning om den)
- Änglahund
- Änglahund 2
- Ferngully Den Sista Regnskogen

- Ferngully 2 Djuren i Fara
- Pagemaster Den Magiska Resan
- Cheetah På Äventyr
- Den Lilla Prinsessan (1995)
- Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot
- Järnjätten
- Den Lilla Pandan
- Lilla Djungelboken: Född Att Vara Fri
- Lilla Djungelboken: Det Var En Gång i Djungeln
- Lilla Djungelboken: Monkey Business

- Wuzzlarna
- Gordy
- Lånarna (1997)
- Disneys Oscarskavalkad
- Grattis Kalle
- Sing Along Songs volymerna
- Kul Med Engelska
- Musse Piggs Bästa
- Kalle Ankas Bästa
- Mimmis Bästa

- Plutos Bästa
- Familjen Flinta Vova Rock Vegas
- Grinchen Julen Är Stulen
- Piff & Puff Räddningspatrullen med MediaDubb
- DuckTales med originaldubbningarna av alla omdubbade avsnitt samt alla avsnitt som saknas på Disney+
- Darkwing Duck med originaldubbningarna av alla omdubbade avsnitt
- Luftens Hjältar med avsnitten som saknas på Disney+

(kommer kanske på fler senare...)

Och för grannländernas skull;

- Aristocats med danska, norska och finska originaldubbningarna
- Djungelboken med finska originaldubbningen
- Svärdet i Stenen med finska originaldubbningen
- Den Lilla Sjöjungfrun med danska och finska originaldubbningarna
Bra önskemål Disneyfantasten
Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 20:07:03Jag har aldrig varit särskilt intresserad av att se Pelle Pingvin och har därför aldrig sett den, men Samson och Sally såg jag när jag var liten då jag minns två dansande valrossar, men när jag såg den på Felix Recenserar förra året så tyckte jag att den var riktigt förfärlig.
Dom dansande valrossarna var roliga men jag kan int säga nåt innan jag sett filmen i helhet.Pelle Pingvin var helt okej, den hade varit bättre om den dubbades från ryska originalet
Dubbningar och röster / Riddare Micke
Senaste inlägg av MOA - Igår kl. 21:09:06
Har ni sett Riddare Micke?Jag gjorde de bara nån gång innan jag slutade titta på TV