Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Senaste inlägg

Citat från: Lilla My skrivet Idag kl. 19:43:08Jo, jag gillar Harry Potter. Kommer fortfarande inte spela.
Sen med att man kan gilla Harry Potter men behöver inte gilla JK Rowling för det heller. 
Har du spelat dem tidigare spelen då?
Och en sak då att då misstänker jag heller inte att du hade spelat dom om dom hade kommit ut idag som nygåva eller så! ^^
Gammalt svar men...

I december tyckte jag det lät som Irene Lindh spelar Gammelmor Pilrot i bonusmaterialet på DVD-utgåvan av Pocahontas, har tyvärr glömt vilka som var de andra rösterna i bonusmaterialet (inklusive de pratande skådespelarna) men minns att jag tyckte de lät bekanta...
Okej, mina önskemål för Archive.org är följande;

- Dumbo med 1972-års svenska dubbning
- Pinocchio med svenska originaldubbningen
- Peter Pan med svenska originaldubbningen
- Lady och Lufsen med svenska originaldubbningen
- Törrnosa med svenska originaldubbningen
- De 101 Dalmatinerna med svenska originaldubbningen
- Timmys Färd Till NIMH (tycker den verkar kass att döma av klipp och recensioner men vill gärna bilda mig en rättvis uppfattning om den)
- Änglahund
- Änglahund 2
- Ferngully Den Sista Regnskogen

- Ferngully 2 Djuren i Fara
- Pagemaster Den Magiska Resan
- Cheetah På Äventyr
- Den Lilla Prinsessan (1995)
- Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot
- Järnjätten
- Den Lilla Pandan
- Lilla Djungelboken: Född Att Vara Fri
- Lilla Djungelboken: Det Var En Gång i Djungeln
- Lilla Djungelboken: Monkey Business

- Wuzzlarna
- Gordy
- Lånarna (1997)
- Disneys Oscarskavalkad
- Grattis Kalle
- Sing Along Songs volymerna
- Kul Med Engelska
- Musse Piggs Bästa
- Kalle Ankas Bästa
- Mimmis Bästa

- Plutos Bästa
- Familjen Flinta Vova Rock Vegas
- Grinchen Julen Är Stulen
- Piff & Puff Räddningspatrullen med MediaDubb
- DuckTales med originaldubbningarna av alla omdubbade avsnitt samt alla avsnitt som saknas på Disney+
- Darkwing Duck med originaldubbningarna av alla omdubbade avsnitt
- Luftens Hjältar med avsnitten som saknas på Disney+

(kommer kanske på fler senare...)

Och för grannländernas skull;

- Aristocats med danska, norska och finska originaldubbningarna
- Djungelboken med finska originaldubbningen
- Svärdet i Stenen med finska originaldubbningen
- Den Lilla Sjöjungfrun med danska och finska originaldubbningarna
Citat från: MOA skrivet Idag kl. 19:59:45Jag undrar om de går & ladda upp Pelle Pingvin och Samson & Sally,dom e säkert ovanliga nog för att förtjäna en plats där.

Jag har aldrig varit särskilt intresserad av att se Pelle Pingvin och har därför aldrig sett den, men Samson och Sally såg jag när jag var liten då jag minns två dansande valrossar, men när jag såg den på Felix Recenserar förra året så tyckte jag att den var riktigt förfärlig.
Dubbningar och röster / SV: Ovanliga dubbningar på arc...
Senaste inlägg av MOA - Idag kl. 19:59:45
Jag undrar om de går & ladda upp Pelle Pingvin och Samson & Sally,dom e säkert ovanliga nog för att förtjäna en plats där.
Citat från: Marcusen skrivet Idag kl. 19:28:42Någon speciell anledning till att du kom och tänka på just den serien nu?

Det var många år sedan den visades på TV och jag har saknat den svenska versionen så mycket.
Citat från: Elios skrivet Idag kl. 19:36:32Jag menade mer om du gillar Harry Potter så hade du kunnat spela det. Men gör du inte det heller? ^^
Jo, jag gillar Harry Potter. Kommer fortfarande inte spela.
Citat från: Lilla My skrivet Idag kl. 13:22:01Man behöver inte känna henne privat för att läsa allt hon skriver online (som hon uppenbart står för och brinner för) och bilda sig en uppfattning kring det. Skulle vara väldigt märkligt om hon stoltserade som Terf online och sedan var jättemjuk och go mot alla transpersoner IRL  ;)

Och ja, hon tjänar fortfarande på spelet. Därav att jag avstår att spela det, även om det verkar välgjort och trevligt. Avstår inte spelet p.g.a. att jag ogillar Rowling eller Harry Potter, avstår av princip som transperson och för alla transpersoner i min omgivning.
Jag menade mer om du gillar Harry Potter så hade du kunnat spela det. Men gör du inte det heller? ^^
Citat från: Disneyfantasten skrivet Idag kl. 19:06:51Jag kommat tänka på en sak: finns Mina Vänner Tiger och Nalle Puh på Disney+ ännu?
Någon speciell anledning till att du kom och tänka på just den serien nu?