Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Minns du första gången du hörde en viss röstskådespelare?

Startat av Marcusen, 30 januari 2023 kl. 22:38:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcusen

Minns du någon gång när du hörde en röstskådespelare för första gången?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Marcusen skrivet 30 januari 2023 kl. 22:38:06Minns du någon gång när du hörde en röstskådespelare för första gången?
Första gången jag hörde Christian Hedlund i dubb var Asterix och gudarnas hem han spelade en civiliserad slav. Jag hade hört honom på radio men det här var första gången i dubb.

Lillefot

Ja, faktiskt. Det gäller Christian Fex, som jag minns att jag hörde först i Hemska Henry. Där spelade han Henrys pappa och diverse mindre karaktärer.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Många, men jag var för ung då för att minnas plus att jag då inte hade så mycket kunskaper om saker och ting, barn är inte lika välutbildade, ni vet.

Will Siv

#5
jag är inte helt säker på många, men jag tror dom flesta här stämmer.


Första gången jag hörde:

Martin Stenmarck, Claes Ljungmark, Bengt Järnblad, Nina Gunke, Ole Ornered, Jan Modin, Malin Nilsson, Magnus Härenstam, Dick Eriksson, Rolf Skoglund, Claire Wikholm och Dan Bratt var i "Bilar"


Anders Öjebo, Andreas Nilsson, Roger Storm och Monica Forsberg var i "Pluto's Bästa" och "Kalle Anka's Önskejul"


Myrra Malmberg och Bo Maniette var i "Peter Pan" ( omdubbningen på DVD )


Jonas Bergström, Beppe Wolgers, Ingvar Kjellson och John Harryson i "Robin Hood"


Margareta Sjödin, Per Myrberg och Jan Sjödin i "Aristocats"


( Hans Lindgren är ju med i 4 av dom ovan, men jag vet inte vilken jag hörde han i först, men det kan ha varit som Långben, samma med Johan Lindqvist )


Bertil Engh och Jan Koldenius var i "Disney's Oscarskavalkad"


Lizette Pålsson var i "Musse's Jul i Ankeborg"


Jakob Stadell var i "Herbie Fulltankad"


Sandra Kassman, Anna-Lotta Larsson, Steffan Ljungqvist och Benke Skogholt var i "Lilo & Stitch" ( + Elvis Presley )


Björn Granath, Robert Gustafsson, Loa Falkman, Adam Fietz, Allan Svensson, Annica Smedius, Johan Hedenberg och Per Johansson var i "Ice Age" ( den första ).


Claes Malmberg var i "Gustaf" ( 2004 )


Peter Harryson ( m.fl ) var i "Gustaf 2"


Reine Brynolffson var antingen "Katten Gustaf" eller Diego i "Ice Age 2"


Magnus Ehrner, Eva Gröndahl, Tuvalisa Rangström, Björn Gedda. Claes Månsson och Steve Kratz var i "Byggare Bob"


Samuel Fröller och Jonas Malmsjö var i "Shrek"


Niclas Whalgren och Louise Raeder var nog i "Postis Per"


Pontus Gustafsson var i "Jasper Pingvin"


Håkan Mohede var antingen i "Thomas" eller "Den Modiga Lilla Brödrosten"


Helen Sjöholm, Mats Qviström och Kenneth Mildoff var i alla fall i "Brödrosten" ( och så klart, "Tintin" )


Nick Atkinson och Göran Gillinger var i "Mekar Micke"


Joakim Jennefors, Peter Sjöquist, Linus Whalgren och Annelie Bhagavan var nog i "Nalle har ett stort blåt hus"


Kim Sulocki och Tommy Nilsson var nog i "Richard Scarry's Äventyrsvärld" ( och innan SvampBob! )


Charlotte Ardai Jennefors kan ha varit i "Totally Spies!" ( med Annelie och Annica )


Jasmine Heiruka ( och några fler ) i "Brandy & Herr Morris"


Mia Khil var i "Långben's Galna Gäng"


Olof Thundberg var i "Bamse"


Stephan Karlsén var i omdubbningen av "Prinsen & Tiggarpojken"


Gunnar Uddén var antingen i "Pettson & Findus: Rävjakten" ( som Gustavsson ) eller "Hos Musse" ( som Ludwig )


Hasse Johnsson och Pernilla Whalgren var nog i "Wallace & Gromit: Varuvlskaninen" ( fast jag föredrar Claes som Wallace ).


Mattias Knave var antingen i ovannämnda eller i "Pokémon"


Frank Ådahl och Mariam Valentin var i "Mumfie"


Vanna Rosenberg, Ludwig Dietman, Rachel Molin, Matilda Smedius och Torsten Whalund var i "Nasse"


Elina Raeder kan antingen ha varit i "Angelina Ballerina", "Arthur", "Martin Morning", "Pokémon" eller "Phineas & Ferb"


Hans Whalgren kan ha varit i "Pokémon"


Dan Ekborg var i reklamklipp för "Aladdin"


Leif André, Ulla Skoog, Johan Whalström, Björn Thudén och Göran Engman var i "Hitta Nemo"


Björn Skifs och Fredrik Dolk var i reklamklipp för "Toy Story 2" på DVD ( och så klart, "Hooked On A Feeling" )


Fredrik Hiller var antingen reklamklipp för "Kejsarens Nya Still" eller "Råtatouille" ( eller nåt helt annat.... )


Mikaela Tidermark var antingen i "Yin, Yang Yo!" eller "WALL-E"


Lina Hedlund var nog Susan i "Monsters VS Aliens"


Rafael Edholm var i "Shrek 2"


Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 30 januari 2023 kl. 23:37:07jag är inte helt säker på många, men jag tror dom flesta här stämmer.


Första gången jag hörde:

Martin Stenmark, Claes Ljungmark, Bengt Järnblad, Nina Gunke, Ole Ornered, Jan Modin, Malin Nilsson, Magnus Härenstam, Dick Eriksson, Rolf Skoglund, Claire Wikholm och Dan Bratt var i "Bilar"


Anders Öjebo, Andreas Nilsson, Roger Storm och Monica Forsberg var i "Pluto's Bästa" och "Kalle Anka's Önskejul"


Myrra Malmberg var i "Peter Pan" ( omdubbningen på DVD )


Jonas Bergström, Beppe Wolgers, Ingvar Kjellson och John Harryson i "Robin Hood"


Margareta Sjödin, Per Myrberg och Jan Sjödin i "Aristocats"


( Hans Lindgren är ju med i 4 av dom ovan, men jag vet inte vilken jag hörde han i först, men det kan ha varit som Långben )


Bertil Engh och Jan Koldenius var i "Disney's Oscarskavalkad"


Lizette Pålsson var i "Musse's Jul i Ankeborg"


Jakob Stadell var i "Herbie Fulltankad"


Sandra Kassman, Anna-Lotta Larsson, Steffan Ljungqvist och Benke Skogholt var i "Lilo & Stitch" ( + Elvis Presley )


Björn Granath, Robert Gustafsson, Adam Fietz, Allan Svensson och Johan Hedenberg var i "Ice Age" ( den första ).


Claes Malmberg var i "Gustaf" ( 2004 )


Peter Harryson ( m.fl ) var i "Gustaf 2"


Reine Brynolffson var antingen "Katten Gustaf" eller Diego i "Ice Age 2"


Magnus Ehrner, Eva Gröndahl, Tuvalisa Rangström, Claes Månsson och Steve Kratz var i "Byggare Bob"


Samuel Fröller och Jonas Malmsjö var i "Shrek"


Niclas Whalgren var nog i "Postis Per"


Pontus Gustafsson var i "Jasper Pingvin"


Håkan Mohede var antingen i "Thomas" eller "Den Modiga Lilla Brödrosten"


Helen Sjöholm, Mats Qviström och Kenneth Mildoff var i alla fall i "Brödrosten" ( och så klart, "Tintin" )


Joakim Jennefors,  Peter Sjöquist, Linus Whalgren och Annelie Bhagavan var nog i "Nalle har ett stort blåt hus"


Annica Smedius och Charlotte Ardai Jennefors kan ha varit i "Totally Spies!" ( med Annelie )


Jasmine Heiruka och Kim Sulocki kan ha varit i "Brandy & Herr Morris" ( och innan SvampBob! )


Mia Khil var i "Långben's Galna Gäng"


Olof Thundberg var i "Bamse"


Stephan Karlsén var i omdubbningen av "Prinsen & Tiggarpojken"


Gunnar Uddén var antingen i "Pettson & Findus: Rävjakten" ( som Gustavsson ) eller "Hos Musse" ( som Ludwig )


Hasse Johnsson och Pernilla Whalgren var nog i "Wallace & Gromit: Varuvlskaninen" ( fast jag föredrar Claes som Wallace ).


Mattias Knave var antingen i ovannämnda eller som "Pokémon"


Leif André, Ulla Skoog och Göran Engman var i "Hitta Nemo"


Göran Gilinger var antingen i "Ice Age 2" eller "Råtatouille"


Mikaela Tidermark var antingen i "Yin, Yang Yo!" eller "WALL-E"

Förlåt om jag är nyfiken, men vem spelar Niclas Wahlgren i Postis Per?

Will Siv


Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 30 januari 2023 kl. 23:59:23titelrollen  :)
Det hade jag ingen aning om, faktum är att jag inte vet någonting om den svenska dubbningen, har aldrig vetat, har aldrig varit vidare förtjust i den serien, hade jag vetat hur den svenska dubbningen såg ut hade jag aldrig frågat.

MOA

Jag tror jag hörde Hasse första gången i Droopy/Knäppiga Kurre

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 31 januari 2023 kl. 12:47:48Jag tror jag hörde Hasse första gången i Droopy/Knäppiga Kurre
Blev du förälskad i honom redan då?




Mathilda Gustafsson