Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gör en liten undersökning ...

Startat av Christian Hedlund, 19 november 2004 kl. 04:52:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 19 gäster tittar på detta ämne.

Vilken radiostation brukar du lyssna på?

P1
0 (0%)
P2
0 (0%)
P3
5 (25%)
P4
3 (15%)
Någon av SR:s Digitala Kanaler
0 (0%)
Svenska Favoriter Metro FM
0 (0%)
Rix FM
5 (25%)
NRJ
1 (5%)
Mix Megapol
2 (10%)
The Voice
0 (0%)
Vinyl 107
0 (0%)
Nätradio
0 (0%)
Studio 107
0 (0%)
Lugna Favoriter
0 (0%)
Bandit 106-3
0 (0%)
Rockklassiker
1 (5%)
Radio Match
0 (0%)
Radio City
1 (5%)
Radio Guld
0 (0%)
Radio Stella
0 (0%)
Annan (ange gärna vilken)
2 (10%)

Antal personer som röstat: 20

Christian Hedlund

I.o.m. att jag ska praktisera inom radio i december så vill jag bara utnyttja mina trogna dubbningsvänner för att göra en liten undersökning. Det finns förvisso lite röstskådespeleri inom kanalerna (dock förekommer det), men det är intressant ändå.

Skriv gärna ner övriga kommentarer till mig om vilka röster ni gillar och gärna vad ni tycker om eventuell reklam.

Mvh

Christian Hedlund
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

P3, givetvis!  ;D

En röst jag älskar är Kjell Erikssons. Synd att han inte jobbar på P3 längre!   :(   Han har förflyttats/frivilligt gått till P5 som är en lokal kanal i STHLM! BUÄÄÄ!!!    :'(
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Hmm, passar inte det här bättre på off-topic-tavlan...?

PAAATE

Jag tror inte att det är så många som tänker på allmänt-tavlan. Har själv tänkt skriva där, men inte orkat...   ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Kjell Erikssons röst är faktiskt okej...men om man ska snacka jingelröst så e Max Lorentz klart bäst...rätt konstigt egentligen att man hör honom så lite nuförtiden.. Det är väl bara i Duracelreklamen och alla dom där Absolute skivorna han babblar...=/

PAAATE

En annan underbar röst är Peter Apelgrens. Se t.ex.
http://www.sr.se/p3/rally/sounds/rosen5.ram . Lyssnar på detta ljudklippet i skrivande stund. Kommer från Rally i P3. Väldigt kul program som, underligt nog, lades ned!  :'(

P3 var bättre förr!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Citat från: Patrik skrivet 20 november 2004 kl. 21:24:05
En annan underbar röst är Peter Apelgrens. Se t.ex.
http://www.sr.se/p3/rally/sounds/rosen5.ram . Lyssnar på detta ljudklippet i skrivande stund. Kommer från Rally i P3. Väldigt kul program som, underligt nog, lades ned!  :'(

P3 var bättre förr!
Nej!! hatar faktiskt peters röst..hehe..=P Vet du vem som gjorde Gundes röst? ..har alltid undrat =)

PAAATE

Citat från: GaBBe skrivet 20 november 2004 kl. 22:42:34
Citat från: Patrik skrivet 20 november 2004 kl. 21:24:05
En annan underbar röst är Peter Apelgrens. Se t.ex.
http://www.sr.se/p3/rally/sounds/rosen5.ram . Lyssnar på detta ljudklippet i skrivande stund. Kommer från Rally i P3. Väldigt kul program som, underligt nog, lades ned!  :'(

P3 var bättre förr!
Nej!! hatar faktiskt peters röst..hehe..=P Vet du vem som gjorde Gundes röst? ..har alltid undrat =)

Skulle tro att det var Fredrik Wegraeus. 90% säker! Lyssnar just nu på en Rallylåt som handlar om nå'n kille som börjar "ha kul" med djur när han har tröttnat på att "hissa flagg". :D Se:
http://www.sr.se/p3/rally/sounds/irally1.ram

Rally har gjort en hel del underliga låtar.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Citat från: Patrik skrivet 20 november 2004 kl. 22:51:46
Citat från: GaBBe skrivet 20 november 2004 kl. 22:42:34
Citat från: Patrik skrivet 20 november 2004 kl. 21:24:05
En annan underbar röst är Peter Apelgrens. Se t.ex.
http://www.sr.se/p3/rally/sounds/rosen5.ram . Lyssnar på detta ljudklippet i skrivande stund. Kommer från Rally i P3. Väldigt kul program som, underligt nog, lades ned!  :'(

P3 var bättre förr!
Nej!! hatar faktiskt peters röst..hehe..=P Vet du vem som gjorde Gundes röst? ..har alltid undrat =)

Skulle tro att det var Fredrik Wegraeus. 90% säker! Lyssnar just nu på en Rallylåt som handlar om nå'n kille som börjar "ha kul" med djur när han har tröttnat på att "hissa flagg". :D Se:
http://www.sr.se/p3/rally/sounds/irally1.ram

Rally har gjort en hel del underliga låtar.
aha okej, trodde oxå dt var han, rätt duktigt av honom att va 2 olika pers utan att dt hörs att det är han..menar pekka och gunde...har i stort sätt alla filer med dom...aa...Mamma Scan e skön...och Won't let Susan go down on me..gillade inte själva programmet så mkt..bara låtarna lite då och gunde...

PAAATE

Jag har aldrig hört programmet på radio, bara enstaka grejor på internet och CD. De hade gärna fått återuppliva programmet för mig. Jag fullkomligt älskar det jag hört!
Ska snart köpa nya CD:n "Rally - Greatest hits". Hehe, vad då besatt?  ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Citat från: GaBBe skrivet 20 november 2004 kl. 02:22:03
Kjell Erikssons röst är faktiskt okej...men om man ska snacka jingelröst så e Max Lorentz klart bäst...rätt konstigt egentligen att man hör honom så lite nuförtiden.. Det är väl bara i Duracelreklamen och alla dom där Absolute skivorna han babblar...=/

Visst är han bra, men inte så fantastisk. Precis som Hasse Eriksson är hans röst sönderspeakad ... eller?
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

GaBBe

Citat från: Christian Hedlund skrivet 22 november 2004 kl. 07:46:39
Citat från: GaBBe skrivet 20 november 2004 kl. 02:22:03
Kjell Erikssons röst är faktiskt okej...men om man ska snacka jingelröst så e Max Lorentz klart bäst...rätt konstigt egentligen att man hör honom så lite nuförtiden.. Det är väl bara i Duracelreklamen och alla dom där Absolute skivorna han babblar...=/

Visst är han bra, men inte så fantastisk. Precis som Hasse Eriksson är hans röst sönderspeakad ... eller?
Nej nej, Hasse Eriksson var ju DJ på NRJ för ett tag sen. Det lät skitcoolt juh. Som en speaker-DJ..=P

PAAATE

Citat från: GaBBe skrivet 20 november 2004 kl. 22:58:34
Citat från: Patrik skrivet 20 november 2004 kl. 22:51:46
Citat från: GaBBe skrivet 20 november 2004 kl. 22:42:34
Citat från: Patrik skrivet 20 november 2004 kl. 21:24:05
En annan underbar röst är Peter Apelgrens. Se t.ex.
http://www.sr.se/p3/rally/sounds/rosen5.ram . Lyssnar på detta ljudklippet i skrivande stund. Kommer från Rally i P3. Väldigt kul program som, underligt nog, lades ned!  :'(

P3 var bättre förr!
Nej!! hatar faktiskt peters röst..hehe..=P Vet du vem som gjorde Gundes röst? ..har alltid undrat =)

Skulle tro att det var Fredrik Wegraeus. 90% säker! Lyssnar just nu på en Rallylåt som handlar om nå'n kille som börjar "ha kul" med djur när han har tröttnat på att "hissa flagg". :D Se:
http://www.sr.se/p3/rally/sounds/irally1.ram

Rally har gjort en hel del underliga låtar.
aha okej, trodde oxå dt var han, rätt duktigt av honom att va 2 olika pers utan att dt hörs att det är han..menar pekka och gunde...har i stort sätt alla filer med dom...aa...Mamma Scan e skön...och Won't let Susan go down on me..gillade inte själva programmet så mkt..bara låtarna lite då och gunde...

Vill du höra nå't roligt?

Rallyspecial
Sänds i P3 nyårsafton kl 16.03-18.00

På nyårsafton återuppstår ett av P3s mest älskade humorprogram - Rally. Det var två år sedan Rally lämnade P3 för nya äventyr, men nu återförenas gänget för ännu en galen sändning. Stefan Livh har samlat ihop sina vänner och tillsammans utlovar de två fullspäckade timmar som såväl blickar bakåt som framåt. Efter 7 år i etern finns det en hel del att gräva fram, både i form av galna karaktärer och goa låtar. Men det dyker även upp nya figurer och dessutom lovar gänget att bjuda på en och annan nyskriven Rallylåt för att höja nyårsstämningen till max!



Det måste jag bara höra!  Jag längtar nog mer till det än till julafton, och det är att längta!

Jag har länge kännt på mig att det skulle ske och nu gör det det, även om det bara är för två timmar så är det ändå otroligt roligt!

:)  ;)  :D  ;D  :o  8)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Yessss! Två röster på P3!  ;D  B.t.w. var har Christian tagit vägen?  ???
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

För att återgå till ämnet måste jag bara säga att även Radio Stella är helt okej.  ;)

Men bara P3 och Radio Stella, allt annat är skit!!!
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?