Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TrondM

Citat från: gstone skrivet 11 november 2018 kl. 01:44:16
När kommer Secerts of Castle MyDuck vissas på Svensk tv ?

Den 16. november på Disney Channel

På Disneydags på SVT vil den sannsynligvis komme om 11 uker.

Anders M Olsson

Citat från: TrondM skrivet 11 november 2018 kl. 02:28:17
På Disneydags på SVT vil den sannsynligvis komme om 11 uker.

Förutsatt förstås att SVT fortsätter sända Ducktales i Disneydags under våren.

TrondM


Alexander

#303
Verkar som att Oppfinnar-Jocke och Björnligan har bytt röster. Det låter som Johan Hedenberg som Oppfinnar-Jocke och en av  björnbusarna. Kanske tillfälligt vem vet.

gstone

Vilka gör rösterna till Joakims föräldrar i dagens avsnitt ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Citat från: gstone skrivet 16 november 2018 kl. 21:21:08
Vilka gör rösterna till Joakims föräldrar i dagens avsnitt ?

Joakims mor gjordes av Irene Lindh, tyvärr kände jag inte igen Joakims far. Creditlistan under eftertexterna var en allmän sådan så det är inte säkert att skådespelaren till Joakims far ens var med.

TecknatÄlskare

Vem gjorde rösten till don karnage?

Alexander

#307
Citat från: TecknatÄlskare skrivet 18 november 2018 kl. 13:38:04
Vem gjorde rösten till don karnage?

Don Karnage gjordes i nya Ducktales serien av Andreas Nilsson:)
Don Karnages namn har förresten i den svenska dubbningen översatts till Don Granat.

TecknatÄlskare

Citat från: Alexander skrivet 18 november 2018 kl. 14:41:27
Don Karnage gjordes i nya Ducktales serien av Andreas Nilsson:)
Don Karnages namn har förresten i den svenska dubbningen översatts till Don Granat.
Tack så mycket Alexander.

gstone

Citat från: Alexander skrivet 18 november 2018 kl. 14:41:27
Don Karnage gjordes i nya Ducktales serien av Andreas Nilsson:)
Don Karnages namn har förresten i den svenska dubbningen översatts till Don Granat.

Konstigt att ändra hans namn 🙄 känns onödigt. Han har ju alltid hettat Don Karnage på svenska förut. Men det kankse behövdes för att få hans super Cathciga sång att rimma. Jag hade hoppas att Ruben Sallamander skulle spela honnom då han har dubbat samma skådspelare tidigare. Men Andreas Nilsson är också välidigt talangfull. Och han kan sjunga.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Alexander skrivet 18 november 2018 kl. 13:35:26
Joakims mor gjordes av Irene Lindh, tyvärr kände jag inte igen Joakims far. Creditlistan under eftertexterna var en allmän sådan så det är inte säkert att skådespelaren till Joakims far ens var med.

Tack !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: TrondM skrivet 11 november 2018 kl. 02:28:17
Den 16. november på Disney Channel

På Disneydags på SVT vil den sannsynligvis komme om 11 uker.

Enligt SVT:s tablå kommer Disneydags att byta innehåll fr.o.m. nu på lördag den 24 november. Det ska fortsättningsvis bli Lejonvakten, Milo Murphys lag och en klassisk tecknad film.

I så fall faller troligen din beräkning av när The Secret(s) of Castle McDuck kommer att sändas.

Disneyfantasten

Jag har fortfarande inte hört hur Andreas Nilsson låter som Don Karnage, men jag kommer alltid att förknippa Don Karnage med Ingemar Carlehed, fast Andreas Nilsson är ju mycket bra i allt han gör, så det är möjligt att han gör en bra Don Karnage han med...

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 november 2018 kl. 13:59:55
Enligt SVT:s tablå kommer Disneydags att byta innehåll fr.o.m. nu på lördag den 24 november. Det ska fortsättningsvis bli Lejonvakten, Milo Murphys lag och en klassisk tecknad film.

I så fall faller troligen din beräkning av när The Secret(s) of Castle McDuck kommer att sändas.
Kan det verkligen stämma...? Det verkar ju helt ologiskt att byta ut båda serierna när både DuckTales och Trassel är mitt inne i sina säsonger, och när Disneydags-säsongen heller inte är slut än...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 november 2018 kl. 02:21:40
Kan det verkligen stämma...? Det verkar ju helt ologiskt att byta ut båda serierna när både DuckTales och Trassel är mitt inne i sina säsonger, och när Disneydags-säsongen heller inte är slut än...

Jag gjorde samma reflektion, så vi får väl se i morgon!