Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Valpen Scooby Doo

Startat av Samlaren, 26 oktober 2019 kl. 10:34:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

finns den serien dubbad alla 4 säsonger för säsong 1 har väl bara sålts på dvd?

Daniel Hofverberg

Nej, tyvärr har inte alla fyra säsonger av Scooby-Doo som valp/Valpen Scooby-Doo dubbats till svenska, norska eller danska; utan bara säsong 1 och 2. Det är alltså totalt 21 avsnitt som har dubbats till dessa tre språk.

I Skandinavien har det släppts 4 DVD-utgåvor, som tillsammans innehåller avsnitt 1 - 16; d.v.s. hela säsong 1 och början av säsong 2. Fem avsnitt som har dubbats till svenska/norska/danska har alltså inte släppts på DVD. Åtminstone avsnitt 18 - 21 har sänts på Cartoon Network och Boomerang genom åren (med svensk, norsk och dansk dubbning), men såvitt jag vet har avsnitt 17: Chickenstein Lives inte sänts på Boomerang - det avsnittet har hoppats över alla gånger jag sett serien eller hållit utkik i tablåerna; så jag är osäker om det avsnittet någonsin visats efter de ursprungliga TV-sändningarna på TV3.

Jag har spelat in Chickenstein Lives på svenska från TV3, men saknar tyvärr avsnittet på norska och danska i och med att Boomerang inte verkar ha sänt det. :(

Huruvida serien någonsin dubbats till finska vet jag inte i skrivande stund, då DVD-utgåvorna "bara" innehöll engelskt, svenskt, norskt, danskt och grekiskt ljudspår.

gstone

Jag vill köpa denna serie på dvd !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2020 kl. 20:33:23
Jag vill köpa denna serie på dvd !
Då får du leta i second hand butiker och på Tradera för den har varit utgången i flera år

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 maj 2020 kl. 20:35:07
Då får du leta i second hand butiker och på Tradera för den har varit utgången i flera år
Ingen på tradera värkar sälja nu dock  :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Finns den på svenska på dvd?^^

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  5 maj 2020 kl. 21:45:19
Finns den på svenska på dvd?^^
Det mesta av serien finns på DVD med svenskt tal men de DVD:erna är utgångna sedan länge

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.