Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Total Drama Island

Startat av Cadpig, 30 november 2009 kl. 20:23:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Cadpig

Seriöst, en av de bästa dubbningar jag har hört. Jag vet inte om man skulle säga att rösterna stämmer så bra överens med sina amerikanska/kanadensiska? motsvarigheter, men vem bryr sig??? 99,99% av rösterna passar som hand i handske ihop med sina respektive karaktärer! Helt fantastisk inlevelse av i stort sett hela gänget!!! Och all sylvass ironi och cynism får alla dassiga gamla 80-talsdubbar (som jag ändock älskar) att skära sig likt grädde i solsken! Det märks att det här är ett projekt som de har haft roligt när de gjort och castingen känns som handplockad. Det är klart, när det för en gångs skull kommer en serie som är så ovanligt... "hipp" är kanske ordet jag söker och så långt ifrån My Little Pony som man kan komma, då är det nog ganska tacksamt att vara en röstskådespelare.

Cadpig

Trodde faktiskt att det här var en populär serie.

Cadpig

Yes! Säsong tre har startat i Canada! Då lär den vara här till hösten! Hoppas de inte byter ut några röster!

Cadpig

Såg en teaser för Total Drama World Tour. Vet någon när den börjar? Kan det bli i mitten av september?

Cadpig

Yes! Torsdag 9/9 drar Total Drama World Tour igång!!! Awesome!

Cadpig

Någon som har sett serien? Är den lika bra som de två föregående säsongerna? Jag håller på att bunkra upp med avsnitt för att slippa sitta och vänta vecka efter vecka på att få veta vem som åker ut. Under tiden har jag och brorsan börjat plöja den första säsongen (för tredje gången) och ska givetvis se andra säsongen en andra gång och Total Drama Action: Celebrity Manhunt för första gången.

Vet någon varför det finns så mycket Total Drama-stuff som inte dubbas? Föräldrarnas videor osv.

Och vet någon varför varje säsong har två olika(!) slut beroende på var i världen de visas???

Cadpig

Ah, igår såg vi finalen av TDI. Jäkla synd att jag missade att spela in Total Drama Drama Drama Drama Island som såvitt jag vet bara har visats en enda gång på Cartoon Network och har därför bara sett det med engelskt tal. Men såvitt jag vet finns det bara en version av Drama Drama Drama... vilket i sin tur gör att det slutet där Gwen vinner tävlingen är helt fel(!?).
Återigen, vad är vitsen med att ge varje säsong två olika slut varav ett är rätt och det andra är fel?

Cadpig


Daniel Hofverberg

Jag har aldrig sett serien (och har inte heller kanalen), men om du har möjlighet att ordna ljudklipp på honom så kan jag gärna försöka känna igen rösten. Rimligen bör det väl röra sig om någon av de som crediterats under "Övriga röster".

Cadpig

Nu är jag ju ingen fena på den tekniska biten av... någonting alls egentligen. Så ljudklipp kan bli svårt.

En annan fråga: Är familjen Raeder svensk dubbnings motsvarighet till Baldwin-klanen?

_Alexander_

#10
Är det inte bara tre "Raedrar" som dubbar? Louise, Elina och Anton (Olofsson)?

Annars dubbar ju även Annica Smedius och hennes två barn.

Finns säkert fler "familjer" som dubbar, åtminstone bland annat Hallerstam och Jennefors, men om det är några med fler än 2 barn låter jag vara osagt...

Det är väl kanske naturligt att de börjar vid låg ålder i en sån bransch och sen fortsätter när de blir äldre, och med tanke på hur duktiga Elina Raeder och Leo Hallerstam är, så är det ju tacksamt.

Daniel Hofverberg

Precis som Alexander är inne på, så är det ju ännu fler Jenneforsare som är aktivare dubbare än familjen Raeder (Charlotte Ardai Jennefors, Joakim Jennefors, Mikaela Ardai Jennefors och Amanda Jennefors), i och med att båda föräldrarna är mycket aktiva inom branschen och ju förutom skådisar dessutom är regissörer.

Mycket riktigt är det "bara" tre Raeder som är aktiva dubbare, även om Louise och Elina nog är mer aktiva än vad Anton är.

Förutom de exemplen har vi ju också Peter, Norea och Simon Sjöquist, även om den sistnämnda inte är så jätteaktiv i branschen.

Men det är ju som sagt förståeligt att barn till föräldrar som är dubbningsskådisar också själva blir det, och sen ofta även fortsätter i vuxen ålder. En bidragande orsak till att Elina Raeder fått så många dubbningsuppdrag på senare år är nog också att hon låter yngre än hon faktiskt är - hon är ju 23 år gammal, men kan lätt passera som tonåring röstmässigt vilket kan vara en väldig fördel vid i synnerhet TV-serier (då det inte alltid är praktiskt genomförbart med riktiga tonåringar, i och med skola och annat). Dock upplever jag det som att Leo Hallerstam inte är riktigt lika aktiv inom branschen nu som tidigare (även om han fortfarande är med i en del), vilket är lite tråkigt.

Cadpig

Jag fick för mig att jag sett en hel drös "Raedrar" i olika eftertexter. Trodde de var fler än tre. Nåväl, tack så mycket för infon.

Cadpig

#13
Jag såg "Total Drama Action: Celebrity Manhunt" igår. Den var riktigt bra! Alla röster utom Beths var samma. Hennes var dock bedrövligt irriterande.  Beth var en dålig/jobbig karaktär som hon var utan att hennes röst gav en huvudvärk. Jag ska ikväll se första avsnittet av TDWT.


Edit.

Har nu sett första avsnittet av TDWT. En ganska bra början men utmaningen var tämligen oinspirerad. Kul dock med historiens sämsta musikalnummer... Jag tror att Tyler har en ny röst också vilket är synd, han var en av mina favoriter från första säsongen.

Cadpig

Tusan! Det tog två dagar att komma ikapp serien på tv. Två månaders sparade avsnitt borta på två ynka dagar. Det gick inte att hindra sig. Står fast vid vad jag tidigare har sagt, en av de bästa och definitivt den mest vågade dubbningarna (av en tv-serie) jag har hört.

Cadpig

#15
Karaktärer som vi ej vet vilka som dubbar:

Courtney ? (Har någon sett Storm Hawks? Hon som gjorde rösten till Piper spelar Courtney)
Harold ? (samma som Trent?)
Trent ?
Tyler ?
Ezekiel ? (har defintivt haft flera olika skådisar)
Beth ?


Övriga röster (kan det vara några av dessa)?

Cecilia Grinndal
John Maxe (Vem vet, han kanske gör Harold, Trent OCH Tyler?)
Richard Wrede
Sean Kelly (Vem pörskan är Sean Kelly???)
Tove Edfeldt (Kan det vara Courtney? Hittade något klipp från sunkfilmen Hanna med H och försökte att lyssna. Det kan vara hon, eller kanske inte? det är ju några år mellan filmen och TDI)

Cadpig

Inte ens röstskådespelarna själva tycks veta någonting om dubbningen. Jag frågade Ayla Kabaca och hon hade ingen aning om det. Att det här skulle visa sig vara så jäkla svårt. Finns det ingen här som har Cartoon Network och brukar kolla på Total Drama?

Cadpig

Hoppas ingen har missat att det är final av Total Drama World Tour ikväll! Vem ska ta hem miljonen? Och den största frågan av alla, kommer det komma en fjärde säsong till hösten?

Cadpig

Igår kväll så var det alltså slut för den här gången. Såg de två sista avsnitten av Total Drama World Tour. Det var som pörskan... Nej, när man ser tillbaka på TDWT så inser man hur svag den är gentemot sina två föregångare. Att lägga till två nya karaktärer hjälpte inte att göra serien ny och fräsch och musikal-plojen blev gammal väldigt fort.

Med Säsong fyra hoppas jag att serien går tillbaka till rötterna och gör om det som TDI gjorde så rätt; bra och vass dialog, relationer man bryr sig om och mindre överdriven "falla från 1000 meter och klara sig någorlunda helskinnad"-humor.

Jag skulle föreslå någonting i stil med "Total Drama Tropical Island" och göra en renodlad parodi på Robinson/Survivior/Paradise Hotel med inslag av annan vidrig populärkultur, Idol/Big Brother/Valfri Wannabe-Japansk Gameshow.

Max tio av de (vid det här laget ganska uttjatade) tidigare deltagarna ska vara med, resten helt nya. Så vilka tio förtjänar att få göra comeback?

1. Heather - Serien klarar sig inte utan den här bitchen. Hon var en av de få saker som lyfte TDWT till någonting hyfsat bra då och då.

2. Noah - Killen fick förvisso en större roll i TDWT än tidigare men fick aldrig blomma ut.

3. Lindsay - Saknade henne i större delen av TDWT.

4. Tyler - Han har så mycket mer att ge. Att se honom slå sig/bli slagen blir aldrig gammalt.

5. Justin - Älskade att han gick från att inte ha någon personlighet alls i TDI till att visa en mycket lömsk och manipulativ sida i TDA. Han förtjänar en andra chans att visa vad han går för.

6. Leshawna - Serien skulle kännas tom utan att ha henne med i början.

7. Trent - Visst, hans och Gwens förhållande var liksom själva kärnan i första säsongen. Han har inte så värst mycket till personlighet men jag tycker det skulle vara intressant att se honom på egen hand i serien, utan Gwen. Vilket leder till ett dilemma, jag gillar verkligen Gwen och hon är helt klart en av de bästa och mest utvecklade karaktärerna i serien, men då hon har fått så pass mycket utrymme hittills... så får hon tyvärr gå.

8. Izzy - Egentligen har hon verkligen fått för mycket screentime. Men hennes psykotiska personlighet kan verkligen krydda upp stämmningen. Hon förtjänar att få vara med i ett par avsnitt i alla fall.

9. Harold - Japp! Nörden är fortfarande kul.

10. Bridgette - Det har varit stormigt. Upp och ner (för det mesta vågrätt...) med Geoff. Men jag känner att seriens surf-brud förtjänar bättre än det pundhuvudet. Missförstå mig rätt, jag gillade verkligen Geoff i TDI men på sistone har han bara använts som utfyllnad och blivit riktigt tråkig/pinsam. Bridge borde dumpa puckot och äntligen få chansen att visa sina surf-skills på den nya (tropiska) ön.


I TDWT fick vi bekanta oss med tre nya karaktärer; Blainly (ny programledare i Total Drama Aftermath och tillfällig/kortvarig tävlande). Sierra (Galen fantard som fick sitt livs dröm uppfylld, att få vara med i the Total Drama Series) och Alejandro (Heather + Justin + Tre matskedar ren ondska = Alejandro).

Låt mig säga såhär. Blainly lyfte det extremt tama och dammiga Total Drama Aftermath. Jag har inget emot att henne som programledare. Givetvis hoppas jag att vi slipper Aftermath i fortsättningen men om det nödvändigtvis måste förpesta serien hoppas jag att hon, och eventuellt Josh från "Total Drama Action Celebrity Manhunt" ska leda den.

Sierra var kul i nämnda "Celebrity Manhunt", men jag kan inte fatta att vi var tvungna att stå ut med henne ända fram till slutet av TDWT.

Alejandro var verkligen en frisk fläkt. En "manlig Heather" var tydligen ett smart val av seriens skapare och visst hoppas jag att vi får träffa "Al" igen. Men inte så tätt inpå TDWT.



*Edit* Fick nyss reda på att Säsong Fyra är spikad! Total Drama Reloded AKA Total Drama Revenge of the Island (???) har var tydligen planerad redan i januari 2010! Nåja... där gick ju alla mina ovanstående spekulationer åt fanders. Men de går i alla fall "tillbaka till rötterna" då det tydligen är samma sunkiga ö som i Total Drama Island, som kommer att vara platsen "where the magic happens".

Jag är både glad och besviken över den här "nyheten". Att återvända till Camp Wawanakwa kan gå åt båda hållen. Det ryktas även om att lagen kommer bestå av helt nya tävlande. Jag hade hellre sett att vi möttes halvvägs. 10 gamla, 12 nya. Nåja. Väldigt spännande (och för mig överraskande) att serien överhuvud taget får en fjärde säsong. Det är bara tacka och ta emot i dessa bedrövliga tider där 98% av de tecknade seriern är så pörskigt ruttna.

Cadpig

#19
Äntligen har jag jag svaret på frågan som har gäckat mig i snart tre års tid! Vem gör rösten till Courtney? Svaret har legat mitt framför våra ögon hela tiden, Tove Edfeldt! Hon medverkar i samtliga tre säsonger. Jag tog mig även friheten att uppdatera credits-listan (rättade några stavfel och kompletterade "Chef"s namn") och sorterade karaktärerna efter hur stor roll de spelar:

*obs* ordningen gäller enbart för första säsongen.

Chris McClain   Anton Raeder
Chef Hatchet            David Lenneman
Heather      Elina Raeder
Gwen                   Annie Öster
Courtney                 Tove Edfeldt
Owen      Nassim Al Fakir
Duncan      Leo Hallerstam
Lindsay      Mikaela Tidermark
Leshawna   Ayla Kabaca
DJ      Gabriel Odenhammar
Geoff      Victor Segell     
Bridgette                   Simona Holmström
Cody      Gabriel Odenhammar
Izzy      Anna (Nordell) Engh
Noah      Jamil Drissi
Justin      Jamil Drissi
Katie      Claudia Galli
Sadie      Mia Kihl
Eva      Claudia Galli


(Och nej, det gick inte att få det snyggare än så....)


Cadpig

Surt, för första gången på tre år så har vi ingen ny säsong av "Total Drama Series" att gotta oss med. Fjärde säsongen tycks vara uppskjuten (skrotad???) och ingen vet riktigt när vi kan vänta oss att återse de glada camparna nästa gång. Surt.

RWB

#21
Citat från: Cadpig skrivet 14 oktober 2011 kl. 08:09:08
Surt, för första gången på tre år så har vi ingen ny säsong av "Total Drama Series" att gotta oss med. Fjärde säsongen tycks vara uppskjuten (skrotad???) och ingen vet riktigt när vi kan vänta oss att återse de glada camparna nästa gång. Surt.

Januari, har jag hört.



Jag ska bara anmärka att World Tour är av de flesta inom fanbasen sedd som en rejäl förbättring över Action. Det kan jag faktiskt hålla med om. De sågade av Justin's roll som skurk och gjorde honom klart dummare när Courtney kom in.

Och där är det stora problemet. Courtney. Den kanske jobbigaste karaktären serien har. En riktig gnällspik, som plötsligt blir hyperkompetent så hon inte kan bli avsparkad. Till skillnad från Heather och Alejandro som var relativt smarta, överlever Courtney enbart på plötslig kompetens som hon aldrig hade i Island (okej, hennes fysiska styrka visade sig i en sen Island-episod).

Island var den bästa säsongen, men World Tour är en bättring över Action.


Det hjälper kanske att jag huvudsakligen ser den engelska versionen- jag har hört de svenska versionerna av sångerna, och de är riktigt dåliga. Ett flertal av dem är visserligen kassa på Engelska med, dock. 


Som en kort notis, är du Cadpig från MagicMovies.se? Jag är RWB bokmal(duh).

MEled

Skulle precis kolla på den svenska premiären av total drama revenge of the island och till min stora förvåning så visar Cartoon Network Total drama island istället.. Klantigt! :/

Cadpig

"Total Drama Revenge of the Island" (hatar fortfarande den extremt klumpiga titeln) var helt klart sämsta säsongen hittills. Snacka om att serien har djupdykt sedan premiären av TDI. Hoppas att någon fattar vad som gjorde serien så bra i början och tar tillbaka det till säsong 5.

Olof Mellgren

Jag har sett den nya säsongen Total Drama All-Stars och jag tyckte att den var okej men ingen höjare.
Om den nya säsongen kommer till Sverige, får vi hoppas på att de gamla röstskådespelarna kommer tillbaka.
Den förra säsongen var ren besviken. Både arg och rasade hur de nya rösterna lät. Hoppas de fixas det!         

Cadpig

Citat från: Olof Mellgren skrivet 15 december 2013 kl. 22:04:01
Jag har sett den nya säsongen Total Drama All-Stars och jag tyckte att den var okej men ingen höjare.
Om den nya säsongen kommer till Sverige, får vi hoppas på att de gamla röstskådespelarna kommer tillbaka.
Den förra säsongen var ren besviken. Både arg och rasade hur de nya rösterna lät. Hoppas de fixas det!       

Hur såg du säsongen? Tankade eller? Hur var den i förhållande till "Revenge"? Nu blev jag sjukt nyfiken... TPB!

Olof Mellgren

Jag har snett några klipp från alla avsnitten, kollade på sitt egen Wikipedia och kollar var de andra tycker. Jag funderar lite tills gjorde jag en slutsats. Den VAR okej till vidare.
För Revenge of the Island, jag hade hög förväntningar att det skulle vara bättre än World Tour men säsongen förstördes av den hemska dubbning och det känns väldigt barnsligt än nånsin. Hoppas du har fått ditt svar.

En sak till: All-Star är på väg att sändas till Sverige. Den ska börja den 28 Mars.
Jag kan ta fel men håll utsikt på det. Och jag hoppas på en bättre dubbning.

Daniel Hofverberg

Det stämmer, Total Drama: All stars kommer att börja sändas fredagen den 28 mars kl. 16:00 på Cartoon Network.

Jag har tyvärr inte tillgång till den kanalen, så jag kommer inte att kunna se det, men en del av er andra kan förhoppningsvis se det.

Cadpig

Vojne! Jag har helt tappat kontakten med Total Drama. Kan ju ha att göra med att jag inte haft sunk-kanalen Cartoon Network på över tre år men det känns inte bra. Måste plocka upp serien igen innan sommaren är slut.

TonyTonka

Nu har trådskaparen visserligen blivit bannad från forumet, men enligt wikipedia spelar John Maxe Harold och Trent.

Genom uteslutningsmetoden med de övriga rösterna listade på Total Drama Action, misstänker jag att det är Cecilia Grinndal som gör Beth. I övrigt vet jag ingenting mer, förutom att jag har korta klipp på alla karaktärernas röster från Total Drama Island (utom Chris och Chef Hatchet) som är nersparade från den numera nedlagda svenska Total Drama Island-hemsidan. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

tdfan

Vet nån vem som gör rösten till Chef Hatchet i Total Drama: Pahkitew Island? Definitivt inte samma röst som i Total Drama Island & Total Drama Action

Elios

Citat från: tdfan skrivet 11 mars 2020 kl. 00:34:24
Vet nån vem som gör rösten till Chef Hatchet i Total Drama: Pahkitew Island? Definitivt inte samma röst som i Total Drama Island & Total Drama Action

Det råkar inte vara Magnum Coltrane Price?^^

tdfan

Jag har ingen aning men tycker denna röst inte passar honom, btw menar jag den Svenska Dubben

Elios

Citat från: tdfan skrivet 17 mars 2020 kl. 23:46:50
Jag har ingen aning men tycker denna röst inte passar honom, btw menar jag den Svenska Dubben

Ja han är svensk.

Alexander

Citat från: tdfan skrivet 11 mars 2020 kl. 00:34:24
Vet nån vem som gör rösten till Chef Hatchet i Total Drama: Pahkitew Island? Definitivt inte samma röst som i Total Drama Island & Total Drama Action

Ett röstprov hade gärna hjälpt för det var länge sedan jag såg serien, men av minnet kan det ha varit Ole Ornered

tdfan

#35
Chef är han som säger "Men hur visste du att han ringde producenterna" och "Men varför solglasögon och mustasch, han kunde ju inte ens se dig ju"
Låter lite som Ole Ornered jo

Alexander

Citat från: tdfan skrivet 20 mars 2020 kl. 03:45:55
Chef är han som säger "Men hur visste du att han ringde producenterna" och "Men varför solglasögon och mustasch, han kunde ju inte ens se dig ju"
Låter lite som Ole Ornered jo

Ja, det är Ole Ornered.

tdfan


gstone

Är det samma röster i Total Drama Rama  ?(som jag tror är den senaste serien) eller har några av dom svenska rösterna bytts ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

RQXGamer

#39
Citat från: gstone skrivet 23 juni 2023 kl. 00:33:26Är det samma röster i Total Drama Rama  ?(som jag tror är den senaste serien) eller har några av dom svenska rösterna bytts ?
Total DramaRama har inte sänts eller dubbats till Svenska.
Men vi lär få dom 2 nya säsongerna av Total Drama till Sverige snart (Cartoon Network har bekräftat att dom ska sändas i Sverige).

gstone

Citat från: RQXGamer skrivet 23 juni 2023 kl. 23:32:16Total DramaRama har inte sänts eller dubbats till Svenska.
Men vi lär få dom 2 nya säsongerna av Total Drama till Sverige snart (Cartoon Network har bekräftat att dom ska sändas i Sverige i början av produktionen).
Tank för infot :)

Då får vi se vilka rösterna blir.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.